Vinterkjørt en Hero...??
Moderator: Styremedlemmer
Enig med Espen.
Er for så vidt ikke så veldig tilhenger av disse Hero variantene, men det trenger ikke å bety noe. Det er alltid personlige preferanser som teller. Og slik må det jo nesten være for at endel bilprodusenter skal få solgt en eneste bil. MX-5 blir vel aldri feil, uansett hvilken versjon man velger, men om jeg skulle valgt ville MSM vært førstevalget, fremfor ny NC også.
Er for så vidt ikke så veldig tilhenger av disse Hero variantene, men det trenger ikke å bety noe. Det er alltid personlige preferanser som teller. Og slik må det jo nesten være for at endel bilprodusenter skal få solgt en eneste bil. MX-5 blir vel aldri feil, uansett hvilken versjon man velger, men om jeg skulle valgt ville MSM vært førstevalget, fremfor ny NC også.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Eg kunne og tenkt meg en mazdaspeed forran HERO, men hadde sikkert blitt en sport før mazdaspeed, en mazdaspeed er igrunn bare en sport med turbo, steike dyr turbo igrunn, de fleste med mazdaspeed har jo trimmet masse i tilleg, hvorfor ikke begynne på en sport da,
like ulovlig å trimme de begge..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Tja kanskje, men steike dyrt bare for å vera litt mer sikker,indahla wrote:men litt mindre sjanse for å bli oppdaget med en MSM.StianOppistov wrote:like ulovlig å trimme de begge..

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Mer straffbart..? Tja... Jeg vet iallefall hva jeg mener er verst av å trimme en NA fra 90 til 200hk eller en MSM fra 180 til 200hk.StianOppistov wrote:igrunn så er det mer straffbart å trimme mazdaspeed, da denne er tatt inn på unntaksregelen, skal vera dønn original da, er vel ikke lov å bytte hjul engang,,
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Miatapowers
- 7200 RPM
Joa igrunn litt rett i dette, men er det verdt de vel 100000kr extra bilen koster, pluss de har da aldri hatt noe problem med å eu godkjenne mine biler,Hauk wrote:...og du slipper å stresse ved EU-kontrollene. Er det snurre så er det snurre.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,,biXen wrote:Ikke alt som gjelder på bygdå som er like enkelt i byen.

her på landet så er biltilsynet ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Er det en hemmelighet at det er mer enn en turbo som er forskjellen på en Sport og en MSM eller overdriver vi litt?
At de fleste har trimmet masse er også overdrevet...
De fleste med MSM har trimmet meget moderat ifht. hva de som trimmer N/A driver med...!
Tipper man kommer endel høyere i pris om man skal gjøre en sport identisk med en MSM istedetfor å bare kjøpe en MSM
Spesielle biler vil alltid ha høy verdi for noen,
er en bil stylet profesjonelt og brukt som demobil, som denne HERO,
vil naturligvis prisen bli høy for en som like gjerne kjøper en
standard MX-5 og slenger på ny fanger og sideskjørt..
At de fleste har trimmet masse er også overdrevet...
De fleste med MSM har trimmet meget moderat ifht. hva de som trimmer N/A driver med...!
Tipper man kommer endel høyere i pris om man skal gjøre en sport identisk med en MSM istedetfor å bare kjøpe en MSM
Spesielle biler vil alltid ha høy verdi for noen,
er en bil stylet profesjonelt og brukt som demobil, som denne HERO,
vil naturligvis prisen bli høy for en som like gjerne kjøper en
standard MX-5 og slenger på ny fanger og sideskjørt..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Er vel forskjell på å godkjenne det en plass og antall kontroller som tas og hvor vennlige de som tar kontrollen er. Tror man finner mest pirkne assholes i byene og rundt europaveiene pga. det har mer innvirkning på totalstatistikken, og alt handler om tall.StianOppistov wrote: er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,,
her på landet så er statens vegvesen ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja kanskje, men her på bygden så alle kjentsfolk, og er det noe de mener er snusk, så blir man sjekket, slikt er det ikke i byer, og når det gjelder mazdaspeed, så vet eg bare om en av de alle i norge så ikke er trimmet, men er vel nok off topics nå,biXen wrote:Er vel forskjell på å godkjenne det en plass og antall kontroller som tas og hvor vennlige de som tar kontrollen er. Tror man finner mest pirkne assholes i byene og rundt europaveiene pga. det har mer innvirkning på totalstatistikken, og alt handler om tall.StianOppistov wrote: er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,,
her på landet så er statens vegvesen ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
om det er ulovlig turbo eller presse på en evt. pkk, har ikke så mye å si. er ikke no punkt på et pkk skjema.. men treffer du på "riktig" kar og det ser ut som et gammalt kloakk anlegg så kan han sikkert gjøre en sak ut av det.
men tilbake til topic
, jeg ville ikke kjørt en HERO styla, men en MSM med orginalt understell hadde jeg evt. kjørt med. 
men tilbake til topic

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |