Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er dette et greit sett? Bilen blir for det meste brukt til turkjøring og litt småleiking nå og da, ikke banekjøring.
Noen som kan si meg ca hvor lav bilen blir, den trenger ikke å være skamlav men ikke suv heller
Er dette et greit sett? Bilen blir for det meste brukt til turkjøring og litt småleiking nå og da, ikke banekjøring.
Noen som kan si meg ca hvor lav bilen blir, den trenger ikke å være skamlav men ikke suv heller
Noen somhar noen råd eller erfaringer?
Vet ikke helt hvor mange som ville anbefalt eibach fjær til en mx-5. Av erfaring kan jeg trygt si at dette er noe av det verste jeg har kjørt på i hele mitt liv da disse fjærene er altfor myke(mykere enn OEM t.o.m)
dersom du skal handle noe lignende så er vel H&R eller koni fjæra å anbefale i samme prisklasse...
KYB AGX er faktisk veldig gode dempere, bruker de sjøl og er meget fornøyd men tror du kan få de billigere andre steder enn mx5parts... sjekk f.eks www.tyrerack.com der kan du også finne fjær til din bil..
1991 NA
Ny kalesje, ny motor, fortsatt billigfelger med billigdekk 205/55R15
Kyb Agx dempere med org fjær.
Er dette et greit sett? Bilen blir for det meste brukt til turkjøring og litt småleiking nå og da, ikke banekjøring.
Noen som kan si meg ca hvor lav bilen blir, den trenger ikke å være skamlav men ikke suv heller
Noen somhar noen råd eller erfaringer?
Vet ikke helt hvor mange som ville anbefalt eibach fjær til en mx-5. Av erfaring kan jeg trygt si at dette er noe av det verste jeg har kjørt på i hele mitt liv da disse fjærene er altfor myke(mykere enn OEM t.o.m)
dersom du skal handle noe lignende så er vel H&R eller koni fjæra å anbefale i samme prisklasse...
KYB AGX er faktisk veldig gode dempere, bruker de sjøl og er meget fornøyd men tror du kan få de billigere andre steder enn mx5parts... sjekk f.eks www.tyrerack.com der kan du også finne fjær til din bil..
Noe av poenget med at jeg skal bytte er at jeg gjerne vil ha det litt mykere enn det jeg har nå, men så klart ikke så mykt at jeg smeller nedi i vært eneste høl i veien.
Prøvde den linken du skrev men kan ikke si jeg fant noe om demepere på den?? Mulig jeg er litt treig
Hehe...la meg si det på denne måten...bilen gikk så mye neddi at jeg måtte på legevakta med ryggskader ..og dette er ikke tull engang!!! så myke er eibach sine fjær
Zo0mZo0mGo0n wrote:Hehe...la meg si det på denne måten...bilen gikk så mye neddi at jeg måtte på legevakta med ryggskader ..og dette er ikke tull engang!!! så myke er eibach sine fjær
Myke fjærer blir kaldt sykt stivt, da folk ikke vet hva bumpstops er, eibach er søppel, noe av det verste så finnes, eg har 2 stk mx, ene med eibach og andre med fjører så er dobbelt så stive, den med de stive føles komfortabel ut, den andre irritere meg grønn når eg skal over fartshumper osv, smokker rett i bunn med eibach, veigrepet er sinnsykt på den stive, mens den andre er som en ford taunus, i pakka di så har du valgt meget gode støtdempere og bumpstops, men finn noen bedre fjører så slipper du å ødelegge kjøreegenskapene,
StianOppistov wrote:Myke fjærer blir kaldt sykt stivt, da folk ikke vet hva bumpstops er, eibach er søppel, noe av det verste så finnes, eg har 2 stk mx, ene med eibach og andre med fjører så er dobbelt så stive, den med de stive føles komfortabel ut, den andre irritere meg grønn når eg skal over fartshumper osv, smokker rett i bunn med eibach, veigrepet er sinnsykt på den stive, mens den andre er som en ford taunus, i pakka di så har du valgt meget gode støtdempere og bumpstops, men finn noen bedre fjører så slipper du å ødelegge kjøreegenskapene,
Akkurat ja, tror jeg ble litt klokere nå
Men hvilke fjærer ville du ha anbefalt da?
Vil gjerne ha det mykt men skal ikke smelle nedi på vær minste lille kant jeg kjører over
StianOppistov wrote:Myke fjærer blir kaldt sykt stivt, da folk ikke vet hva bumpstops er, eibach er søppel, noe av det verste så finnes, eg har 2 stk mx, ene med eibach og andre med fjører så er dobbelt så stive, den med de stive føles komfortabel ut, den andre irritere meg grønn når eg skal over fartshumper osv, smokker rett i bunn med eibach, veigrepet er sinnsykt på den stive, mens den andre er som en ford taunus, i pakka di så har du valgt meget gode støtdempere og bumpstops, men finn noen bedre fjører så slipper du å ødelegge kjøreegenskapene,
Akkurat ja, tror jeg ble litt klokere nå
Men hvilke fjærer ville du ha anbefalt da?
Vil gjerne ha det mykt men skal ikke smelle nedi på vær minste lille kant jeg kjører over
mykt er bare dårligt med senkesett, velg ett litt stivere,. noe toyota har lært. eg ville valgt flyin miata sitt sett eg, det eg har, og kan ikke si annet enn at det er nesten det beste senkesettet eg har hatt på en bil, kun bilstein psss9 kittet eg hadde på golfen til fruen så har vert bedre..
StianOppistov wrote:Myke fjærer blir kaldt sykt stivt, da folk ikke vet hva bumpstops er, eibach er søppel, noe av det verste så finnes, eg har 2 stk mx, ene med eibach og andre med fjører så er dobbelt så stive, den med de stive føles komfortabel ut, den andre irritere meg grønn når eg skal over fartshumper osv, smokker rett i bunn med eibach, veigrepet er sinnsykt på den stive, mens den andre er som en ford taunus, i pakka di så har du valgt meget gode støtdempere og bumpstops, men finn noen bedre fjører så slipper du å ødelegge kjøreegenskapene,
Akkurat ja, tror jeg ble litt klokere nå
Men hvilke fjærer ville du ha anbefalt da?
Vil gjerne ha det mykt men skal ikke smelle nedi på vær minste lille kant jeg kjører over
mykt er bare dårligt med senkesett, velg ett litt stivere,. noe toyota har lært. eg ville valgt flyin miata sitt sett eg, det eg har, og kan ikke si annet enn at det er nesten det beste senkesettet eg har hatt på en bil, kun bilstein psss9 kittet eg hadde på golfen til fruen så har vert bedre..
Det står litt om det på siden der. Det kommer litt an på årsmodell (noen år er den høyere enn andre...).
"How much will they lower your car? We can`t tell you, because Mazda changed the ride height of Miatas over the years.
However, if you measure from the center of the wheel to the fender lip, your car will end up 12.5-13" in the front and 13-13.25" in the rear if it's a 1990-97.
The 1999-05 models will be 12.5" front and 13" rear. It's not a huge drop but once you drive the car you'll appreciate how well it works. Set of four.
Not recommended with stock shocks - the higher spring rates are too much for stock shocks to handle. "
Så gå ut å mål på din bil, også kan du sammenligne med hvordan den vil bli.
På min 93 senket dem ca. en tomme (25 mm).
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Det står litt om det på siden der. Det kommer litt an på årsmodell (noen år er den høyere enn andre...).
"How much will they lower your car? We can`t tell you, because Mazda changed the ride height of Miatas over the years.
However, if you measure from the center of the wheel to the fender lip, your car will end up 12.5-13" in the front and 13-13.25" in the rear if it's a 1990-97.
The 1999-05 models will be 12.5" front and 13" rear. It's not a huge drop but once you drive the car you'll appreciate how well it works. Set of four.
Not recommended with stock shocks - the higher spring rates are too much for stock shocks to handle. "
Så gå ut å mål på din bil, også kan du sammenligne med hvordan den vil bli.
På min 93 senket dem ca. en tomme (25 mm).
Se der ja, mange takk for det. Har sett den teksten der før men fant den så klart ikke nå av en eller annen grunn
Eg har kappet en ring i tilleg på dette kittet, da senker den litt mindre en eibach, noe så er bare en fordel.. eibach er for lavt, senker nok en rundt 50-55 forran de, og 40 bak,