Jeg sjekket på den måten som uggla skrev, og det var faktisk ikke så langt fra den høyden jeg har nå. Kanskje litt høyere bak men ikke stort.StianOppistov wrote:Eg har kappet en ring i tilleg på dette kittet, da senker den litt mindre en eibach, noe så er bare en fordel.. eibach er for lavt, senker nok en rundt 50-55 forran de, og 40 bak,
Senking.
Moderator: Styremedlemmer
- TomTom77
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 756
- Status: Offline
93 Svart Mx5.
Medlem nr: 756.
-
- 0 RPM
Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
1991 NA
Ny kalesje, ny motor, fortsatt billigfelger med billigdekk 205/55R15
Kyb Agx dempere med org fjær.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Joa, men originalt så senker de så lite at man ikke ser noe, og sorte som originalt, bare å si det er original mazda, så får de bevise noe annet..Zo0mZo0mGo0n wrote:Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- TomTom77
- 1000 RPM
Det er jeg klar over. Har akkurat vært til eu kontrol med bilen og de så ikke på demperne i det hele tatt, og de jeg har nå er ikke svarte en gang.Zo0mZo0mGo0n wrote:Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
Vet ikke hva type det er en gang faktisk. Tror også de er kappet så de burde egentlig ha sagt noe på EU.
Så at mx5parts hadde noen koni fjærer men vet ikke hvordan de er sammen med KYB dempere. Noen som vet?
93 Svart Mx5.
- Miatapowers
- 7200 RPM
De er sikkert bedre enn eibach, men har enda ikke funnet noe spring rate på dem, så vanskelig å si om de er stive og bra, her på forumet så er alt bra bare man har det selv,,TomTom77 wrote:Det er jeg klar over. Har akkurat vært til eu kontrol med bilen og de så ikke på demperne i det hele tatt, og de jeg har nå er ikke svarte en gang.Zo0mZo0mGo0n wrote:Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
Vet ikke hva type det er en gang faktisk. Tror også de er kappet så de burde egentlig ha sagt noe på EU.
Så at mx5parts hadde noen koni fjærer men vet ikke hvordan de er sammen med KYB dempere. Noen som vet?

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- 0 RPM
Du sier noe der...den eneste forskjellen jeg kan se på de i forhold til OEM fjær er at FM har 8 ringer mens OEM har 10 på fjærene.StianOppistov wrote: Joa, men originalt så senker de så lite at man ikke ser noe, og sorte som originalt, bare å si det er original mazda, så får de bevise noe annet..
1991 NA
- TomTom77
- 1000 RPM
Da er valget gjort og det ble dette:StianOppistov wrote:De er sikkert bedre enn eibach, men har enda ikke funnet noe spring rate på dem, så vanskelig å si om de er stive og bra, her på forumet så er alt bra bare man har det selv,,TomTom77 wrote:Det er jeg klar over. Har akkurat vært til eu kontrol med bilen og de så ikke på demperne i det hele tatt, og de jeg har nå er ikke svarte en gang.Zo0mZo0mGo0n wrote:Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
Så at mx5parts hadde noen koni fjærer men vet ikke hvordan de er sammen med KYB dempere. Noen som vet?må nesten få prøve en bil med dem å sammenligne selv,,
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %201990-97
Ja burde egentlig prøvd en bil med de på men jeg tenkte det kan ikke bli dårligere enn det er

Men når jeg bestilte så fikk jeg ingen bekreftelses mail med gang selv om det sto at man skulle få det, noen som har vært borti det?
Eller har de gått konk som mange andre firma der borte

93 Svart Mx5.
-
- 0 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
- MxMats
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 830
TomTom77 wrote:Det er jeg klar over. Har akkurat vært til eu kontrol med bilen og de så ikke på demperne i det hele tatt, og de jeg har nå er ikke svarte en gang.Zo0mZo0mGo0n wrote:Vær OBS på at du ikke får godkjent FM fjær! bil-trang-synet er vel ikke så glade i ting uten TUV pappirer...det er den eneste grunnen til at jeg droppet FM fjær...men de er overlegne i forhold til andre fjær...
Hei TomTom! Kan jeg spørre om hvilket verksted du brukte?

-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
- Miatapowers
- 7200 RPM
TomTom77 wrote:Da er settet montert. Ble litt skuffet da jeg så den var blitt en del høyere enn før. Men bilen er jo en helt annen å kjøre
Noen som vet om det vil synke med tiden eller?
Blir noen mm lavere etter en stund, men må ikke regne med for meget, de senker bare rundt 20mm, derfor eg kappet en ring i tilleg, fremdeles mye høyere enn eibach, men steike for mye bedre enn eibach, kan ikke sammenlignes litt engang,,
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- TomTom77
- 1000 RPM
/quote]
Blir noen mm lavere etter en stund, men må ikke regne med for meget, de senker bare rundt 20mm, derfor eg kappet en ring i tilleg, fremdeles mye høyere enn eibach, men steike for mye bedre enn eibach, kan ikke sammenlignes litt engang,,[/quote]
Ok, får se etter som tiden går hvor mye den går ned.
Men bilen var helt klart mye bedre å kjøre, kan ikke sammenlignes.
Blir noen mm lavere etter en stund, men må ikke regne med for meget, de senker bare rundt 20mm, derfor eg kappet en ring i tilleg, fremdeles mye høyere enn eibach, men steike for mye bedre enn eibach, kan ikke sammenlignes litt engang,,[/quote]
Ok, får se etter som tiden går hvor mye den går ned.
Men bilen var helt klart mye bedre å kjøre, kan ikke sammenlignes.
93 Svart Mx5.