Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ok, da har min far tatt en titt på bilen på finn, som har gått 245 000 km. Den ble sjekket pga at den blir solgt ganske nærme fra der jeg bor.
Prisen er 45 000 kr, men den har nok grunnlag til å prutes ned. Motoren som har gått hele 245 000 km gikk veldig fint, men softoppen må byttes. Den har en 35 cm rift. Hardtop fulgte ikke med, ikke vinterdekk heller. Dessuten må alle bremseskrivene byttes på bilen, bremseeffekten var nærmest lik null. Blir for mye ekstra påkostning og i tillegg til den høye km-standen, så blir det for mye å svelge. Jeg jakter videre
-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
Ja, da har selgeren tilbudt seg det ene og det andre, og det gir meg følgende spørsmål å stille dere:
er det lett å greit å bytte skriver og klosser foran og bak på disse bilene?
Og softtoppen, hvor mye koster det, og hvem hjelper til med montering på Østlandet??
Er ikke store jobben å bytte skriver og klosser rund baut på disse bilene. Mulig boltene sitter litt, men WD-40 funker som regel fint.
Er ikke sikker på prisen på en softtop, men mener å huske at det er rundt 5.000. Turbolag her på østlandet kan garantert ta på seg jobben med å bytte mot en liten sum kroner.
Ok, takk for svar. Er trolig ikke jeg som foretar det byttet uansett, det kunne selgeren ordne. Men caben..det var en 30 cm rift i den. Kanskje salmaker kan ordne med litt magi, slik at det funker fint uten å måtte bytte. Vet ikke..blir kanskje ikke så pent men. Eneste som bekymrer meg er som nevnt km-standen (245"). Men Mazda er Mazda
Er mange som selger billige og greie topper. Har en sånn her på min bil og er meget fornøyd med den. Hatt den i 2 år nå og ser ikke antydning til noe slitasje.
Da tror jeg faktisk det er på tide at jeg melder meg inn i klubben deres Valget falt på den som hadde gått ganske langt, men som til gjengjeld så veldig fin ut. BRG med beige skinn, frontleppe, 16" alufelger osv. Blir hentet så snart selgeren får pengene sine.
jean-eric wrote:Eneste som bekymrer meg er som nevnt km-standen (245"). Men Mazda er Mazda
Jeg ville ikke bekymre meg for det. Min har gått lengre enn 245 og still going strong. Bruker den ganske hardt, og det tåler de. Noe av cluet med gamle motorer er å kjøre dem på høye turtall v/arbeidstemp daglig og bruke dem godt, har god erfaring med det på flere merker. Kjørte en bil m/350k på telleren absolutt max på rudskogen uten problemer.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Jeg har brukt windblockern min 2 ganger, begynte å kjøre med taket nede for to mnd siden omtrent... ikke noen nødvendighet for min del iallefall, men du får jo avgjøre selv
Helt uten windblocker mener jeg å huske at det kom trekk nede ved beina også,
en lav windblocker fjerner vind i "kupeen" mens du må ha en ganske høy for å unngå vind i håret...