MX-5 vs SLK
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
MX-5 vs SLK
I mai leide jeg en SLK 200 i Tyskland og kjørte alpene rundt i 5 dager. MX-5 var for vanskelig å få tak i og min NA92 var det ikke snakk om å kjøre ned (for liten tid). 200en skal vistnok ha 184 hk, men det merket jeg lite til. Bilen hadde gått under 10' km, men allikevel...
Det som slo meg med SLKen er at den er fullstendig kjønnsløs. Jeg fikk ikke antydning til reisning en eneste gang på turen...
Nei, Mazda må det bli (og da helst en NCFL 2,0 Sport...)
Det som slo meg med SLKen er at den er fullstendig kjønnsløs. Jeg fikk ikke antydning til reisning en eneste gang på turen...
Nei, Mazda må det bli (og da helst en NCFL 2,0 Sport...)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
valget for min del er enkelt: MB vs. Mazda - "bli kjørt" vs. kjøre bil- følelsen...
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Jeg skal aldri ha 'invandrer'-bil... selvfølgelig skal man aldri si aldri, kan jo hende man ender opp med ei som absolutt skal ha tyskertralle som familiebil. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
hm, ikke noe negativt ment med ordet 'p-a-k-k-i-s', men 'en av mine venner-bil' eller 'invandrer-bil' blir ikke helt det sammeB1ackBoX wrote:Jeg skal aldri ha 'invandrer'-bil... selvfølgelig skal man aldri si aldri, kan jo hende man ender opp med ei som absolutt skal ha tyskertralle som familiebil.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hmm er ikkje mazda invandrar bil da, merce er da laget i den ariske rases land, har ikke noe imot merce eg, men er bare ikke noe for meg ennå, liker leketøy eg enda, kanskje om noen år da eg kanskje setter komfort forran, men nå har eg en annen tysk bil med komfort,B1ackBoX wrote:Jeg skal aldri ha 'invandrer'-bil... selvfølgelig skal man aldri si aldri, kan jo hende man ender opp med ei som absolutt skal ha tyskertralle som familiebil.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Poenget er vel bil kjørt av utlendinger, ikke laget av.. merce og bmw 3-serie (spesielt cab) kan jo bare ikke kjøpes av den enkle grunn.StianOppistov wrote:Hmm er ikkje mazda invandrar bil da, merce er da laget i den ariske rases land, har ikke noe imot merce eg, men er bare ikke noe for meg ennå, liker leketøy eg enda, kanskje om noen år da eg kanskje setter komfort forran, men nå har eg en annen tysk bil med komfort,
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hvem som kjører bilene er vel uvesentlig..
Hvordan bilen er å kjøre og om du trives i bilen er vel viktigere.
Du blir ikke kriminell av kjøre biler kriminelle gjenger bruker, det er handlinigene dine som evt gjør deg kriminell.
Du blir ikke homofil av å kjøre en "gay-car"
osv....
BMWn min har hatt to eiere før, begge med norskt navn..
Hvordan bilen er å kjøre og om du trives i bilen er vel viktigere.
Du blir ikke kriminell av kjøre biler kriminelle gjenger bruker, det er handlinigene dine som evt gjør deg kriminell.
Du blir ikke homofil av å kjøre en "gay-car"
osv....
BMWn min har hatt to eiere før, begge med norskt navn..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Følelsen og image betyr mye for mange..Vidar wrote:Hvem som kjører bilene er vel uvesentlig..
Hvordan bilen er å kjøre og om du trives i bilen er vel viktigere.
Du blir ikke kriminell av kjøre biler kriminelle gjenger bruker, det er handlinigene dine som evt gjør deg kriminell.
Du blir ikke homofil av å kjøre en "gay-car"
osv....
BMWn min har hatt to eiere før, begge med norskt navn..
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Det er klart det er følelsen man får av å kjøre bilen som er det viktigste. I alle fall for oss som setter bil et stykke opp på listen. Og faktisk bryr oss om hvilket ratt vi setter oss bak.
Det er mange bilmerker som for min del er helt utelukket på grunn av små detaljer som jeg ikke kan fordra.
Førsteinntrykket du skaper når noen ser deg i bilen er også med på å velge bilen for deg. For å si det sånn en 520 touring er ikke en kebabtralle. En tupperwarestylet 3'er coupe eller cab, er. Hjelper ikke om det er aldri så mange tidligere norske eiere av bilen. Disse bilene blir notorisk likt av Pakistanere. Det er nå bare slik at enkelte stusser litt over 20 år gamle pakistanere i 400 000 kroners "bimmere", og drar paraleller til kriminelle gjenger. Og da er det også naturlig for mange å unngå disse bilene, for husfredens skyld.
Når det gjelder SLK, så har de utseendemessig komt seg veldig på siste modellen. Den før det var, etter min smak, forferdelig stygg, spesielt i fronten. Mercedes har aldri vært kjent for fart, aksellerasjon, kjøreegenskaper, kjøreglede, rimelige deler, gode seter, moderne interiør og nymoderne utseende. Og det er de ikke nå heller. Nye C og E klassen ser litt freshere ut, både innvendig og utvendig. Mercedes er kjent for komfort og driftsikre motorer, og for noen tydeligvis status.
Jeg har kjørt mye forskjellig, men om jeg skulle kjøpt en tysk bil, ville jeg valgt en større BMW eller en Audi. Driftsikkerheten til VAG er for dårlig, men design, interiør, eksteriør og kjøreglede veier opp for dette. BMW har bedre driftssikkerhet enn VAG, og på de nye bilene vel så pent eksteriør og interiør. Opel regner jeg ikke med, for de har langt igjen til toppen, og Mercedes blir for gubbete etter min smak, med verken pent eksteriør eller interiør, og for prisen av 2 tilsvarende riskokere, bør man kunne forvente mer. Japsene begynner å komme etter på interiør, og det er deilig å se. For det er vel ingenting bedre enn at verdens mest driftssikre biler får tilsvarende interiør som Tyskertrallene leveres med.
Jeg kjøpte MX-5'en min på grunn av at den passet inn under disse kriteriene: driftssikker, pent eksteriør, pent interiør, bra kjøreglede, bra kjøreegenskaper og det lille ekstra. For min del er det ingenting som kommer over MX-5'en på den listen, om man har et pristak.
Folk må for all del kjøpe det de ønsker.
Skulle jeg kjøpt meg en familiebil nå, ville jeg sterkt vurdert nye Mazda 6, som er en nydelig bil.
Lekebil, da er MX-5'en fortsatt mitt førstevalg, men nå har jeg jo en av de.
SUV, vurderer jeg ikke engang, siden det er et latterlig konsept.
Det er mange bilmerker som for min del er helt utelukket på grunn av små detaljer som jeg ikke kan fordra.
Førsteinntrykket du skaper når noen ser deg i bilen er også med på å velge bilen for deg. For å si det sånn en 520 touring er ikke en kebabtralle. En tupperwarestylet 3'er coupe eller cab, er. Hjelper ikke om det er aldri så mange tidligere norske eiere av bilen. Disse bilene blir notorisk likt av Pakistanere. Det er nå bare slik at enkelte stusser litt over 20 år gamle pakistanere i 400 000 kroners "bimmere", og drar paraleller til kriminelle gjenger. Og da er det også naturlig for mange å unngå disse bilene, for husfredens skyld.
Når det gjelder SLK, så har de utseendemessig komt seg veldig på siste modellen. Den før det var, etter min smak, forferdelig stygg, spesielt i fronten. Mercedes har aldri vært kjent for fart, aksellerasjon, kjøreegenskaper, kjøreglede, rimelige deler, gode seter, moderne interiør og nymoderne utseende. Og det er de ikke nå heller. Nye C og E klassen ser litt freshere ut, både innvendig og utvendig. Mercedes er kjent for komfort og driftsikre motorer, og for noen tydeligvis status.
Jeg har kjørt mye forskjellig, men om jeg skulle kjøpt en tysk bil, ville jeg valgt en større BMW eller en Audi. Driftsikkerheten til VAG er for dårlig, men design, interiør, eksteriør og kjøreglede veier opp for dette. BMW har bedre driftssikkerhet enn VAG, og på de nye bilene vel så pent eksteriør og interiør. Opel regner jeg ikke med, for de har langt igjen til toppen, og Mercedes blir for gubbete etter min smak, med verken pent eksteriør eller interiør, og for prisen av 2 tilsvarende riskokere, bør man kunne forvente mer. Japsene begynner å komme etter på interiør, og det er deilig å se. For det er vel ingenting bedre enn at verdens mest driftssikre biler får tilsvarende interiør som Tyskertrallene leveres med.
Jeg kjøpte MX-5'en min på grunn av at den passet inn under disse kriteriene: driftssikker, pent eksteriør, pent interiør, bra kjøreglede, bra kjøreegenskaper og det lille ekstra. For min del er det ingenting som kommer over MX-5'en på den listen, om man har et pristak.
Folk må for all del kjøpe det de ønsker.
Skulle jeg kjøpt meg en familiebil nå, ville jeg sterkt vurdert nye Mazda 6, som er en nydelig bil.
Lekebil, da er MX-5'en fortsatt mitt førstevalg, men nå har jeg jo en av de.
SUV, vurderer jeg ikke engang, siden det er et latterlig konsept.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
- jallatralla
- 2000 RPM
- Posts: 307
- Joined: 03 Jun 2009, 12:40
- Status: Offline