Jeg kjørte en liten kjapp test i går på effektmåling med et program som heter Dynolicious for iPhone/iPod Touch.
iPhone har som kjent g-sensorer og det er liten grunn til å tro at de er mindre nøyaktige enn G-tech sine.
Testet med RatX-5'en på en regntung ettermiddag. ikke helt flatt og ben vei som forhåpentligvis forklarer at RatX-5'en har 83 hester på bakhjula.
Mye 1hjulsspøling i starten så 0-100 ble 10.79 sec

Jeg kunne tenke meg noen baseline runs med noen andre MX5er for å se om dette er noe man kan stole på. Man bør forvente 90 hester på bakhjulene med en 1.6 116 og ca 100 for en 1.8.
Så alle iPhone + MX eiere må hive seg ut i bilen sin og teste!
Alternativt kan vi teste med min telefon på neste treff i Sjø-fly-klubben.
Eneste viktige parameter er nøyaktig vekt på ekvipasje.
Hmm, kanskje vi skulle organisert en fattigmans "dyno-dag" ved gardermoen. Først på vekta for nøyaktige tall, så litt gassing på noen øde veier. Kan gjøres 100% lovlig også om vi dropper 0-100 testen og slipper på 80
