Oljefiltertang
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Oljefiltertang
Hoi,
Såvidt jeg vet bruker min bil og MX-5ene samme oljefilter. Er det noen som vet om sjapper i Norge som selger filteravdragere av kopp typen som passer til disse? Jeg kan bestille fra unaiten, men det tar noe tid.
Såvidt jeg vet bruker min bil og MX-5ene samme oljefilter. Er det noen som vet om sjapper i Norge som selger filteravdragere av kopp typen som passer til disse? Jeg kan bestille fra unaiten, men det tar noe tid.
Re: Oljefiltertang
En filtertang får man på biltema,torsov osv.. Man får flere typer. De med kjetting tar ofte best takbiXen wrote:Hoi,
Hilsen Knekten
- Miatapowers
- 7200 RPM
- biXen
- 7200 RPM
Vel, jeg har mindre lyst å få filterbiter i olja mi og motoren min eller ikke få det av og ha et filter med hull i, så jeg synes det er litt for riskyTomTom77 wrote:En annen mulighet er også å slå en skrutrekker gjennom å vri.Gjør jo ikke noe om det blir ødelagt skal jo byttes allikevel. Bare pass på at den er lang nok så den går helt gjennom, eller så lager du abre et stort hull på den ene siden.

Det går ikke an å få den av for hånd, ihvertfall for normale slappfisker, har prøvd. Mest sannsynlig pga. verkstedet stramma med tang.
Kan ikke tru verkstedet strammet med tang. Den skal KUN strammes for hånd. Ta deg en tur på biltema nå, så får du se hvilken typer de harbiXen wrote:Vel, jeg har mindre lyst å få filterbiter i olja mi og motoren min eller ikke få det av og ha et filter med hull i, så jeg synes det er litt for riskyTomTom77 wrote:En annen mulighet er også å slå en skrutrekker gjennom å vri.Gjør jo ikke noe om det blir ødelagt skal jo byttes allikevel. Bare pass på at den er lang nok så den går helt gjennom, eller så lager du abre et stort hull på den ene siden.
Det går ikke an å få den av for hånd, ihvertfall for normale slappfisker, har prøvd. Mest sannsynlig pga. verkstedet stramma med tang.
Hilsen Knekten
- biXen
- 7200 RPM
Har vært på Biltema flere ganger. Derav spørsmålet om filterkopptangen. Gidder ikke kjøpe 100 for å finne ut hvilken som er liten nok, har allerede hørt folk si at flere ikke passer, og jeg har funnet ut med egen erfaring at klo-typen ikke passer. Derfor jeg spør hvilken folk VET passer.
Godt mulig det hadde vært mulig å ta den av med hånda, men til og med jeg får såvidt hånda inn der, så man får ikke noe moment.
Godt mulig det hadde vært mulig å ta den av med hånda, men til og med jeg får såvidt hånda inn der, så man får ikke noe moment.
Ta med det nye filteret til Biltema, og test hvilken som funker.biXen wrote:Har vært på Biltema flere ganger. Derav spørsmålet om filterkopptangen. Gidder ikke kjøpe 100 for å finne ut hvilken som er liten nok, har allerede hørt folk si at flere ikke passer, og jeg har funnet ut med egen erfaring at klo-typen ikke passer. Derfor jeg spør hvilken folk VET passer.
Er jo ikke verre

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Det ligger en annen tråd her inne, hvor noen måtte ta vekk et lite stag for å komme til på filtret. Dette var på en miata da. Da kom man veldig enkelt til filtret..biXen wrote:Har vært på Biltema flere ganger. Derav spørsmålet om filterkopptangen. Gidder ikke kjøpe 100 for å finne ut hvilken som er liten nok, har allerede hørt folk si at flere ikke passer, og jeg har funnet ut med egen erfaring at klo-typen ikke passer. Derfor jeg spør hvilken folk VET passer.
Hilsen Knekten
- biXen
- 7200 RPM
Hjelper meg ikke dessverre, totalt forskjellig plassering, da min motor er montert bak framakslingen. Får se om jeg sniffer rundt på biltema og åpner noen pakker for å se. Alternativt stikke til forhandler og få de til å løsne det for meg, bare litt stress å stikke fra jobb i en evighet, hehe.knekten wrote:Det ligger en annen tråd her inne, hvor noen måtte ta vekk et lite stag for å komme til på filtret. Dette var på en miata da. Da kom man veldig enkelt til filtret..
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Jeg mener å erindre at jeg kjøpte den minste tanga på biltema, men for stor den også, sammen med kloa som er alt for stor.. Endte med at jeg tok tanga fra hverandre og popnagla den sammen så den ble liten nok.. En lang bit med tynn gummi rundt filteret og så tanga så løsna det enkelt.. Veldig små filtre på Mazda.. 

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7