Front til MX5

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
c8
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Front til MX5

Post by c8 »

http://mx5-miata.no/albums/album04/THL.sized.jpg

Noen som vet hva fronten på denne MX5en heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i den?
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Testarossa 2 mener jeg at den heter..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Re: Front til MX5

Post by HansT »

c8 wrote:http://mx5-miata.no/albums/album04/THL.sized.jpg

Noen som vet hva fronten på denne MX5en heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i den?
Det er den første Testarossa fronten fra Buthe. Det der er gamle bilen til Larsen (tidl. leder av MX5 klubben i Rogaland) og jeg vet han hadde MYE arbeid med passformen.

Jeg vet ikke om fronten er i salg lenger, og det var mange medlemmer her på forumet som hadde trøbbel med Buthe med betaling og levering av varer. Folk måtte bl.a. true med å ta noen kamerater med nedover for å i det hele tatt få pengene igjen.. M.a.o. ubrukelig service.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Buthe finns ikke lenger heller..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
THL
0 RPM
0 RPM

Front til MX-5

Post by THL »

Jeg var nok eier av denne bilen og som bygget denne bilen om. Jeg tror bilen går i Trondhjemsområdet nå.

Fronten heter testa rossa 1.

Jeg kan bekrefte at jeg hadde problemer med Büethe motorsport.

Her er forklaringen på hva jeg måtte gjøre for å få det resultatet som viser på bildet.

Fronten ble bestilt fra tyskland i desember 1999, og ble levert september 2000. (Büethe motorsport et useriøst firmra aldri kjøp noe der fra advarsel ligger på nettet). Da fronten ankom var det transport skader + dårlig støp enkelte plasser og fronten måtte bygges om p.g.a at det var luftinntak der kjørelysene/park står. Så et modellverksted fikk oppgaven med å rette på feilene med et meget godt resultat. Det ble borret hull i fronten for skruer og prøvemontert og tilpasset før lakkering. Passformen var ikke av det beste.
Kjørelysene ble bygget om slik at jeg fikk plass til blinklysene i samme lykt.
Der hvor kjørelysene var ble det byttet til to-polt pære med kjøre/park lys 21W/5W. Der hvor parklyset sto ble det boret til et større hull for å få montert en større pære på 21W (krav), pære som er hvit men som blinker gult. aluminiumsgitter ble montert etter lakkering

Denne fronten finnes det ikke lik av som jeg har sett. Det refereres til at den heter testa rossa II, men forskjellen er at denne har i tillegg et luftinntak i midten av fronten.

Bruk heller tid og penger på et anbefalt og seriøst firma. Jeg tror ikke jeg hadde satt dette igang om jeg viste hvor lang tid dette tok, og hvor mye arbeid dette var.

Lykke til!
Post Reply