Page 2 of 2
Posted: 01 Jul 2009, 13:38
by motorhead
knekten wrote:Skiller da bare 20 kg på NB og NC.
Fortsatt bilr det noen kg tyngre enn NA, som var utgangspunktet.
At "alle" biler blir større og tyngre er en uting. Greit det skal bygges inn litt sikkerhet i bilene, men alt "lull-lull", bortsett fra ratt og pedaler, er bare tøys og tull. Mener nå jeg da

Posted: 01 Jul 2009, 13:41
by DrHolm
er vel heller følelsen å kjøre en NA vs. NC..
har aldri prøvd NC, så jeg kan ikke si noe om det.
om det blir "back to basic" med vektsparing og minimalt med dill dall, så hadde det vært stilig!
og da igjen trenger en egentlig ikke så mye hæst for å ha det morro.
Posted: 01 Jul 2009, 14:31
by indahla
DrHolm wrote:er vel heller følelsen å kjøre en NA vs. NC..
har aldri prøvd NC, så jeg kan ikke si noe om det.
Og jeg har ikke kjørt NA så kan ikke si noe om den.
Men NC i forhold til NB er: stor, høy, myk..
Posted: 01 Jul 2009, 14:45
by Miatapowers
indahla wrote:DrHolm wrote:er vel heller følelsen å kjøre en NA vs. NC..
har aldri prøvd NC, så jeg kan ikke si noe om det.
Og jeg har ikke kjørt NA så kan ikke si noe om den.
Men NC i forhold til NB er: stor, høy, myk..
jepp og nb iforhold til na er det samme,
Posted: 01 Jul 2009, 14:45
by biXen
Spørsmålet er vel hvor mye vekt man faktisk kan skrelle av med tanke på sikkerhetsutstyr osv. Tross alt så sto de med barberblad og skrella gram av speila på NC for å holde nede vekten

Posted: 01 Jul 2009, 15:23
by Hauk
Det er forskjell på NAer også. Min 1,8 '94 (som har mer stash enn en 1,6 '90-93) veier 1050 kg iflg vognkortet.
Posted: 01 Jul 2009, 15:55
by HansT
knekten wrote:Rett meg hvis jeg tar feil. NA-960 kg. NB-1120 kg. NC 1140 kg. Skiller da bare 20 kg på NB og NC.
Mulig det, men NC er da m.a.o. 180 kg tyngre enn NA... og det betyr at den er blitt nesten 20 % tyngre enn den "originale" NA... 20% vektøkning er VELDIG MYE..
Posted: 01 Jul 2009, 16:30
by Zo0mZo0mGo0n
vil ikke ødelegge gleden til alle her men det er spekulasjoner om at denne skal ha FWD!!!!!!
http://www.autoblog.com/2009/06/30/rend ... iata-mx-2/
Posted: 01 Jul 2009, 17:02
by biXen
Det er autoblog sine spekulasjoner og har like lite vekt som dine og mine da jeg vet om flere som er mer "inside" i Mazda enn de er.
Posted: 02 Jul 2009, 11:13
by Hauk
Jeg er ganske sikker på at det vi ser her (*) er NDen som kommer i 2012. Ryktene går jo på at NDen skal tilbake til NAens proposjoner - så det stemmer bra. Tror neppe bilen som vises her kommer i tillegg til en ny ND samme året.
(*) Bildene er jo bare photshoppa antagelser.
Vi får se, fasiten har vi om ca 3 år. Men ingen av dem kommer til å ha FWD.

Posted: 02 Jul 2009, 11:15
by biXen
En av de viktige som har vært med i utviklingen av MX-5 siden slutta som kjent med NCFLen, så det blir morsomt å se hva som kommer.
Posted: 02 Jul 2009, 12:26
by HegeCecilie
Posted: 04 Jul 2009, 11:12
by PetterHG
Helt klart en artig tanke. Men hva som er målet kan være et spørsmål....
Nå skal bilen bli mindre enn MX5, som i utgangspunktet er en liten bil(?), så vil denne bli mindre. Aston Martin og Toyota skal samarbeide om en "GT" variant av iQ, (nei, det er ikke 1 april!). Dette vil bli en Smart-konkurrent. Det kan være at det er i dette markedet at Mazda vil inn? Opplagt at "MX2" ser langt bedre ut enn en iQ med Aston Martin grill... 8-P <ROFL>
I sin tid var Thunderbird en liten bil. Da denne vokste ble det rom for Mustang som arvtager. Jeg kan ikke se at MX5 er vokst ut av sitt skinn, sett med dagens modeller. Kanskje ND blir større? I dagens "miljø-prefiks" tider er det mye prat om små såkalte miljø-biler. Kanskje MX2 blir en EL-bil? Eller kanskje diesel? (Grøss.....)
PH 8-)