Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
This is Mazda’s version of a downsized, credit-crunch friendly MX-5, the MX-2.
Our illustration shows what the MX-2 is likely to look like. You can see that the Furai concept will have a strong influence in the design, while a hint of Ferrari California is also present in the headlamps.
Because the MX-2 is smaller than the MX-5 it will come equipped with smaller engines. Small capacity petrol engines ranging from 0.7 to 1.6-litres will get the MX-2 moving, while a range-topping 1.6-litre turbo pushing out an expected 160bhp. Combine that with low weight, and the MX-2 will embarrass more expensive machines with ease.
hm... bilen var fin den, men jeg ser ikke helt markedspotensialet her.
Det kan nesten virke som dette er et forsøk på å innhente det som har gått tapt hos mx-5 oppgjennom årene (tenker på NC med ståltak, en haug med elektronikk, høyere vekt, større ytre volum osv...)
Kanskje mx-2 skal bli en mindre sofistikert mx-5, altså en NA
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Om det blir noe av kommer den i hvertfall ikke til å se sånn ut. Ikke Mazda-design i det hele tatt. Det der er et sammensurium av NC, en dash Celica og litt for mye Z3...
Ikke mye Furai over den fantasiskissa der...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Jeg likte den jeg, tar tilbake noe av det mx5en har tapt opp igjennom årene... NCer så stor og tung, blir ikke leketøy på samme måte som en NA er liksom...
Krysser fingra for at de fullfører visjonen!
Kolbotn wrote:Jeg likte den jeg, tar tilbake noe av det mx5en har tapt opp igjennom årene... NCer så stor og tung, blir ikke leketøy på samme måte som en NA er liksom...
Krysser fingra for at de fullfører visjonen!