
Snart turbo!
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
For noen er det også en ide å tenke på videresalg av bil når det er aktuelt. Jeg hadde styrt greit unna en bil som har hatt turbo hvor det har vært middelmådig datastyring og oppsett ihvertfall. Dette pga. folk har en tendens til å bare tenke de skal kjøre litt trykk først men så mekker de alltid videre med noe og så blir det hele lite pålitelig og en tikkende detonasjonsbombe 

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Joa men uten oljeretur, så ville turboen blitt brendt før en dyno var ferdig,, ellers så hadde han måttet tømme oljen på gulvet eller i en kanne, men ville vel tappet motoren for olje før han var ferdig med dynoen,,stilimx5 wrote:Regner med grunnen til at oljeretur ikke er borret, er vel at han ikke kom så langtHan har som sagt, bare montert å prøvd den på dyno.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Målte fin måling med slik på min, men er gammeldags trim da, men det funker jo ok liksom, men du vil få økt bensintrykk over hele linjen, noe så sier endel mer bensinforbruk enn du ville fått med datasprut,,, må regne med å bytte olje litt oftere, og fylle mer bensin,, for mye bensin vil vaske dine sylindrer og slite litt mer, og det vil komme mer dritt i oljen, så derfor bør du bytte oftere,,,,stilimx5 wrote:hmmm... Får vel undersøke.
Og forresten. Kom først nå inn på flyin miatas sider, og så prisen på voodoboxOm det er mulig, så dropper jeg den og venter til jeg kjøper MSPNP!
Får ikke motorn nok bensin hvis jeg kjøper en AFPR og kjører på maks 0.4 bar? eventuelt 0.3?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Okei
"The parts you'll need to run up to about 6psi are:
manifold
downpipe
turbo
oil/water lines
crossover piping
intake piping and air filter
Rising/Adjustable Rate Fuel Pressure Regulator (BEGi model 2025).
boost gauge
To run 6psi with that setup, you'll need to retard your base timing to 6* as a safety measure for knock."
6 psi er jo omtrendt 0.4 bar. Så det som står der stemmer?

"The parts you'll need to run up to about 6psi are:
manifold
downpipe
turbo
oil/water lines
crossover piping
intake piping and air filter
Rising/Adjustable Rate Fuel Pressure Regulator (BEGi model 2025).
boost gauge
To run 6psi with that setup, you'll need to retard your base timing to 6* as a safety measure for knock."
6 psi er jo omtrendt 0.4 bar. Så det som står der stemmer?
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
X- MX-6
Fikk nettopp melding med innhold i kittet jeg kjøper!
*Manifold
*Turbo
*Turbo XS Blow off
*Dyser <- Er det "injectors"?
*silikonbend
*rør
*Downpipe
*Racing katalysator
*Supersport mellomrør og noen andre eksosdeler
*Tenningsretarder
*FPR
Intercoolern står montert i bila fra før.
*Manifold
*Turbo
*Turbo XS Blow off
*Dyser <- Er det "injectors"?

*silikonbend
*rør
*Downpipe
*Racing katalysator

*Supersport mellomrør og noen andre eksosdeler

*Tenningsretarder
*FPR

Intercoolern står montert i bila fra før.
- MX-5 96 NA 1.6 turbo
X- MX-6
X- MX-6
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline