
Effektannlegg uten støy,,
Moderator: Styremedlemmer
- Tommen
- 4200 RPM
- Posts: 461
- Joined: 04 Jul 2007, 20:21
- Medlemsnummer: 984
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Effektannlegg uten støy,,
Uten støy blir vanskelig.. litt blir det uansett ved pådrag.StianOppistov wrote:Hei er det noen så vet om det finnes effektannlegg til mazda mx-5 uten støy, eg vil ha effekten eksosen gir meg, men vil ikke ha støyet så pleier å følge med, nå har eg kjørt rundt i 2 dager med oem eksos, begynner å like den lille sportslige lyden dette gir,, men vil også ha dem over 20hk som ligger i det andre,,
Jeg har Remus anlegg som jeg er stor fornøyd med, bråker kun ved på drag. tomgang er like stille som stock.
øhh... 20kh effekt på kun eksos??..

MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Joa, men eg driter i sesultatet er feil, om det viser 112 og eg har mer eller mindre driter eg, i, men når eg får samme resultatet over flere ganger, og det detter så mye som det gjorde med oem eksos, og det kjentes ut som det falt, så vil eg tro man kan gå ut med at det er skjedd noe.. Eg bruker iphone til å stille inn motoren, for den gir mer måling når ting føles rett, motoren føltes langt ifra rett med oem motor, Har hatt masse målinger med simons og fått da alle over 100hk, fått alle rundt 80hk med oem eksos, så noe må det jo vera da,B1ackBoX wrote:Kanskje en ordentlig dyno test hadde gitt ett mer reelt resultat
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Fant det selv, skal kunne gå det, men da er planene i orden,, eg bygger selv,,
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... o%26sa%3DG
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... o%26sa%3DG
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Helt enig med deg, Stian! iPhone app bør gi deg en nyttig måling av relativ forskjell mellom de to eksosanleggene, når du kjører flere målinger av hver. Ser at spredninga på målingene dine er en god del mindre enn forskjellen mellom anlegga. Stå på, jeg tror du er på rett spor.StianOppistov wrote: Joa, men eg driter i sesultatet er feil, om det viser 112 og eg har mer eller mindre driter eg, i, men når eg får samme resultatet over flere ganger, og det detter så mye som det gjorde med oem eksos, og det kjentes ut som det falt, så vil eg tro man kan gå ut med at det er skjedd noe.. Eg bruker iphone til å stille inn motoren, for den gir mer måling når ting føles rett, motoren føltes langt ifra rett med oem motor, Har hatt masse målinger med simons og fått da alle over 100hk, fått alle rundt 80hk med oem eksos, så noe må det jo vera da,
Jeg går ut fra at de to eksosene følger hverandre greit på hk-kurvene opp til et punkt, hvor OEM anlegget begynner å falle ev mens Simons fortsetter å stige? Hvilket turtall er det forskjellene begynner å vises?
Jeg er veldig interessert i å se hvor mye du klarer å få ut av hjemme-mekk anlegget...
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
ja lurer litt selv, har det meste på lagret i kjellern, enten en nb postert dual potte, ellers så bygger eg alt selv,BaktusBror wrote:Helt enig med deg, Stian! iPhone app bør gi deg en nyttig måling av relativ forskjell mellom de to eksosanleggene, når du kjører flere målinger av hver. Ser at spredninga på målingene dine er en god del mindre enn forskjellen mellom anlegga. Stå på, jeg tror du er på rett spor.StianOppistov wrote: Joa, men eg driter i sesultatet er feil, om det viser 112 og eg har mer eller mindre driter eg, i, men når eg får samme resultatet over flere ganger, og det detter så mye som det gjorde med oem eksos, og det kjentes ut som det falt, så vil eg tro man kan gå ut med at det er skjedd noe.. Eg bruker iphone til å stille inn motoren, for den gir mer måling når ting føles rett, motoren føltes langt ifra rett med oem motor, Har hatt masse målinger med simons og fått da alle over 100hk, fått alle rundt 80hk med oem eksos, så noe må det jo vera da,
Jeg går ut fra at de to eksosene følger hverandre greit på hk-kurvene opp til et punkt, hvor OEM anlegget begynner å falle ev mens Simons fortsetter å stige? Hvilket turtall er det forskjellene begynner å vises?
Jeg er veldig interessert i å se hvor mye du klarer å få ut av hjemme-mekk anlegget...
ser på kurvene at den detter ved ca 3500-4000 litt vanskelig å si helt da turtellern ikke er medregnet,, der simons får en enda brattere kurve, så faller oem eksos ganske så kraftigt,, tror nok ikke eg vil få mer med hjemmemekk kontra simons, men vil gjerne ha det samme om ikke noe annet,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.