Hos lokale mazda får du de nok godt mulig på 1 dag.LoKi wrote:Harald: Var det jeg også sa til han, jeg skal bytte hele huset, og da er det bolt off bolt on. Men han nekta å høre
Noen tips til hvor jeg får de tetningene på 2 dager?
(Og hvis du ikke har det, hvorfor i "finner ikke ord" sa du ikke no når diffen røyk!)
Bytte av diff
Moderator: Styremedlemmer
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Skal stikke innom i mårra da.
Ja, jeg skal ta bilder. Har en del liggende på telefonen nå fra andre ting som jeg bare ikke har orka å legge inn. Kjenner entusiasmen for Rebecka-tråden ikke er like pågående som den var i starten
Men blir spennende, jeg har skrudd mer på Rebecka enn på alle bilene mine tilsammen, så det er nytt territorium for meg det meste. Synes det er interessant, og jeg gleder meg som f*** til å plukke toppen i småbiter
(Og gruer meg tilsvarende til å sette den sammen igjen..)
Ja, jeg skal ta bilder. Har en del liggende på telefonen nå fra andre ting som jeg bare ikke har orka å legge inn. Kjenner entusiasmen for Rebecka-tråden ikke er like pågående som den var i starten

Men blir spennende, jeg har skrudd mer på Rebecka enn på alle bilene mine tilsammen, så det er nytt territorium for meg det meste. Synes det er interessant, og jeg gleder meg som f*** til å plukke toppen i småbiter

(Og gruer meg tilsvarende til å sette den sammen igjen..)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
hehe.....Hvis folk hadde trudd Rebecka var dama di hadde det du skrevet vært rimelig snålt...hehe
" Men blir spennende, jeg har skrudd mer på Rebecka enn på alle bilene mine tilsammen, så det er nytt territorium for meg det meste. Synes det er interessant, og jeg gleder meg som "finner ikke ord" til å plukke toppen i småbiter
(Og gruer meg tilsvarende til å sette den sammen igjen..) "
" Men blir spennende, jeg har skrudd mer på Rebecka enn på alle bilene mine tilsammen, så det er nytt territorium for meg det meste. Synes det er interessant, og jeg gleder meg som "finner ikke ord" til å plukke toppen i småbiter
(Og gruer meg tilsvarende til å sette den sammen igjen..) "
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
Jeg løsner kun selve diffen når jeg gjør dette. Har ikke behøvd å løsne noe mere enda, men får du den ikke løs så løsne ene arma da. Er ikke nødvendig å gjøre mere gobb en nødvendig utav dette. Når den er løs henger den ned bare i akslingene og da er det bare å dra ned littegrann så kommer den. Det værste er å henge opp den nye. Har fått til dette helt alene men er greit å ha noen som kan entre diff boltene men du løfter den opp i possition. Lykke til. PPF styringa er det eneste helvete med denne jobben
.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Ble anbefalt fordi du først har den nede å greit å få bytta.Mx-Jan wrote:Akslingene dine er 2 delt som det her så trenger ikke nye pakninger. Det trengs vel bare hvis du skal skifte innmat og ikke hele huset som du skal.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Re: Bytte av diff
Byttet gikk veldig bra, og hylsa som fester PPF til diffhuset tok ca 1 minutt.
Tok ingen sjanser, og gikk for helsyntetisk redline lightweight eller.no. Kosta vaffal 240 spenn på Mekonomen, så den bør være bra.
Gikk som en drøm!
Update kommer i tråden min når jeg orker å overføre bilder
Tok ingen sjanser, og gikk for helsyntetisk redline lightweight eller.no. Kosta vaffal 240 spenn på Mekonomen, så den bør være bra.
Gikk som en drøm!
Update kommer i tråden min når jeg orker å overføre bilder

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.