Bytte av diff
Moderator: Styremedlemmer
Bytte av diff
Here we go again.
Jeg fikk beskjed fra en kollega at jeg måtte ha manometer for å skifte diffen, fordi jeg måtte justere akslingen på det..?
Er det ikke bare å skru ut den gamle og sette inn den nye da?
Jeg fikk beskjed fra en kollega at jeg måtte ha manometer for å skifte diffen, fordi jeg måtte justere akslingen på det..?
Er det ikke bare å skru ut den gamle og sette inn den nye da?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
hehe manometer faktisk,, hva røyker han på da,.. manometer måler man trykk og vakuum med,, han tenkte sikkert på micrometer, men det er kun når du diller med innvollene i diffen, en komplett diff skruer du rett på... akslingene er som hjul, de har sentreringsring..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Ja ikke sant, var det jeg også mente. Fjasprat på han.
Etter som jeg har forstått er det bare å skru av 14 bolter, og skru dem på igjen
Etter som jeg har forstått er det bare å skru av 14 bolter, og skru dem på igjen

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 697
14 bolter var litt lite. 32 stemmer litt bedre. Må av med hjula og løsne øvre bærebroa for å få ut akslingene. Ta en titt her:
http://www.miata.net/hakuna/0012/h0001.htm
Det morsomste er denne

http://www.miata.net/hakuna/0012/h0001.htm
Det morsomste er denne

93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 697
Akslingene må jo ut noen cm for å komme av diffen, mulig det går uten å.StianOppistov wrote:Hvorfor må man ut med akslingene da, holder vel med å løsne dem på diff.. skal jo ikke swappe her,.. men løsner man hjula og ene bærebru så går alt litt lettere. men skal ikke vera ett must..
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Miatapowers
- 7200 RPM
Joa men skal gå uten også, men må slippe ned eller noe, men er nok like greit å løsne den øvre bru for å lette arbeidet litt, tar liksom bare en 20min extra.. men kjenner eg kremgutt godt nok, så skal dette skje like fort som resten...Mx-Jan wrote:Akslingene må jo ut noen cm for å komme av diffen, mulig det går uten å.StianOppistov wrote:Hvorfor må man ut med akslingene da, holder vel med å løsne dem på diff.. skal jo ikke swappe her,.. men løsner man hjula og ene bærebru så går alt litt lettere. men skal ikke vera ett must..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Så fort som mulig ja, men liksom.. jeg foretrekker jo å gjøre det på letteste måte. Er liten vits å slite mer enn nødvendig.
Takk for tipsene, det ser ut til at dette blir utført på onsdag, så jeg må nok lide meg gjennom nok et døgn uten bil
Takk for tipsene, det ser ut til at dette blir utført på onsdag, så jeg må nok lide meg gjennom nok et døgn uten bil

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Miatapowers
- 7200 RPM
igrunn bare å begynne å skru ut den gamle vel. bor i oslo og burde ikke vera noe problem å få skyss til jobb.. Siden den er defekt liksom, hvorfor vente til man må gjøre det..LoKi wrote:Så fort som mulig ja, men liksom.. jeg foretrekker jo å gjøre det på letteste måte. Er liten vits å slite mer enn nødvendig.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Dette må gjøres på en kveld, når jeg har verkstedet tilgjengelig. Så jeg kan ikke bare begynne å skru når som helst.
Det er dog et maskinverksted, så det er -alt- av verktøy der.
Virker som det er lettest å demontere ene bærearmen, så går nok for den løsningen ja
Det er dog et maskinverksted, så det er -alt- av verktøy der.
Virker som det er lettest å demontere ene bærearmen, så går nok for den løsningen ja

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
du trenger måleklokker osv, hvis du skal bytte selve innmaten i diffen, slik jeg har gjort noen ganger..

ellers trenger du kun rå kraft..
HUSK å bytt sidetetninger på diffen.. du vil angre om du ikke setter inn nye i samme slengen. de gamle er ofte morkne og diffen begynner gjerne å lekke olje i løpet av kort tid etter man har styra med aklser osv osv.. forutsatt at du ikke har den typen med todelte aksler da.. da går det greit å bruke de gamle, hvis stikkakslingene har fått stå i diffen hele tida.
ellers er det ganske rett fram sak.

ellers trenger du kun rå kraft..

HUSK å bytt sidetetninger på diffen.. du vil angre om du ikke setter inn nye i samme slengen. de gamle er ofte morkne og diffen begynner gjerne å lekke olje i løpet av kort tid etter man har styra med aklser osv osv.. forutsatt at du ikke har den typen med todelte aksler da.. da går det greit å bruke de gamle, hvis stikkakslingene har fått stå i diffen hele tida.
ellers er det ganske rett fram sak.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Harald: Var det jeg også sa til han, jeg skal bytte hele huset, og da er det bolt off bolt on. Men han nekta å høre 
Noen tips til hvor jeg får de tetningene på 2 dager?
(Og hvis du ikke har det, hvorfor i f*** sa du ikke no når diffen røyk!
)

Noen tips til hvor jeg får de tetningene på 2 dager?
(Og hvis du ikke har det, hvorfor i f*** sa du ikke no når diffen røyk!

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.