Batteri spm.
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
- Status: Offline
Re: Batteri spm.
Da ser det ut til at det blir sønnak exide på meg også... Nuh er jeg lei av å ikke få starta... Hehe!
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Har styra mye med dette problemet i disse tider med min andre bil.. Der satt det et Biltema-batteri, som det var høl i hue å få sjekket vannet osv. på, så jeg kjøpte meg et nytt batteri og satset på at det løste problemet med lite strøm... Så gikk det tre dager, så sto jeg der igjen.. Hehe.. Hvis du har et voltmeter/mulitmeter, mål volt på batteriet før start, og mens bilen står å går, rett på polene.. Skal være 14.xx Volt når motor går og dynamo lader. På Pajeroen så ladet dynamoen for lite, den var sliten, så jeg gikk i anskaffelse av en ny en og bytta selv. (Med litt leiting fikk jeg tak i en orginal dynamo til 2400.-, og arbeid = 0 når jeg bytta den selv. Verste prisen jeg fikk oppgitt var 7050.- for dynamo også skulle de ha 3000.-for å bytte den, så slo de av en 50-lapp, og gav meg den greie prisen på 10000.-, galskap!)
Nå lader den som bara det, tut å kjør!
Nå lader den som bara det, tut å kjør!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
Pajeroen har jo tilogmed 2 batterier;) Men det er definitivt mye penger å spare på å prøve å gjøre ting selv, iallefall om man er intressert og mer enn litt nevenyttig... nå er nytt batteri innkjøpt, og montert, så da får vi ta en dag av gangen...
For sikkerhetsskyld har jeg batteristarter i bagasjerommet...
For sikkerhetsskyld har jeg batteristarter i bagasjerommet...
Mistenker det blir Westco på meg når det jeg har blir dårlig.
Merker den er litt tyngre å starte om dagen nå, med -19, men starter gjør den
(tar kanskje 1-2 sekunder ekstra, kontra helt normal start i varmt vær).
-n
Merker den er litt tyngre å starte om dagen nå, med -19, men starter gjør den

(tar kanskje 1-2 sekunder ekstra, kontra helt normal start i varmt vær).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
Har import-Pajero, så har "bare" et batteri gitt, men lurer på å kline til med et til.. Jo mer, jo bedre..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
- mariusba
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 854
Hadde akkurat samme problemet..
.. gikk gjennom de vanlige stegene med multimeter på batteriet, skrudde ut og sendte dynamo med kompis til test og sjekket om det var noe tap.. trolig hadde jeg fucka multimeter for batteriet var i så fall feil.. handlet inn WestCo gel-sak fra mx5parts (sammen med noe annet stæsj) og plugget det inn.. etter det har ting gått som en drøm
Står like lenge stille som før, i kjøligere vær enn før og starter bedre enn før!
p.s. mitt gamle batteri var noe Panasonic-saker, usikker på om det er originalt, men passet i så fall ikke helt i bracketen!
.. gikk gjennom de vanlige stegene med multimeter på batteriet, skrudde ut og sendte dynamo med kompis til test og sjekket om det var noe tap.. trolig hadde jeg fucka multimeter for batteriet var i så fall feil.. handlet inn WestCo gel-sak fra mx5parts (sammen med noe annet stæsj) og plugget det inn.. etter det har ting gått som en drøm

Står like lenge stille som før, i kjøligere vær enn før og starter bedre enn før!
p.s. mitt gamle batteri var noe Panasonic-saker, usikker på om det er originalt, men passet i så fall ikke helt i bracketen!