Page 2 of 3
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 02:58
by tness
LoKi wrote:Du pjatter bubbel som "tar meg" for det motsatte av det jeg sier.
Det er vel du som har skrevet det som er av betydning i vår ordveksling.
Kompis som fikser PKK osv osv.
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 10:53
by LoKi
Et engangstilfelle var når jeg hadde feil lambdaverdier, og PKK-verkstedet mitt ikke gidda å si hva verdien var.
I stedet for å starte en feilsøking i alle retninger for å finne et problem jeg ikke visste omfanget av på grunn av slett PKK-jobb, så valgte jeg å ta en kjapp løsning.
Jeg støtter på ingen måte korrupsjon, og for å utvide vokabularet ditt så betyr "å være ironisk" å mene det motsatte av det man sier.
Pass din egen nese før du peller i andres.
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 12:06
by Harald
vil bare ha muligheten for noe tilsvarende britene sin SVA, eller amatørbygd fordon i sverige jeg.. hadde hjulpet mye
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 14:49
by nope-mx5
Harald wrote:vil bare ha muligheten for noe tilsvarende britene sin SVA, eller amatørbygd fordon i sverige jeg.. hadde hjulpet mye
Enig, det hadde vært konge.
.n
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 20:46
by Kjakan
USA, Sverige og Tyskland er vel de tre landene i verden med størst antall uorignale biler samt ekstremt mange og store ettermarkedsleverandører til styling og trimming. Så det å framstille landene som stålkontrollerte blir litt galt...
Bilprovningen og TUV godkjenner utrolig mye så lenge det er skikkelig bygd, fordi de innehar kompetanse man mangler i blant annet Norge, Danmark, Finland...
Og California er et dårlig eksempel, de har hatt eksepsjonellt høye krav siden 60-tallet.
Det største problemet i USA i mine øyne er den store tettheten av Politi, men dette trenger de jo selvsagt med den samfunnsutviklingen man har hatt de siste 40 årene. Dog får man politihjelp når man trenger det der borte, i motsetning til her hjemme hvor man må ringe inn om hagledesperado på amfetamin før de sender ut patruljer (med mindre noen sladder på en forlatt parkeringsplass i 03-tiden da). Ser dog at de skal kutte 20 stillinger lokalt, så man får håpe dette går utover terrorismen deres mot bilfolk i helgene
Jeg vet ikke om DMV bruker like grasate ressurser på å kontrollere bilentusiaster som BTS gjør. Hvem kan glemme Vålertreffet i fjor hvor BTS stillte opp over tre hele arbeidsdager med overtid(fredag/lørdag/søndag) med 12-13 kassebiler + at de fikk hjelp av politikammere fra både Hedmark og Sør-Trøndelag til å stoppe bilentusiaster. Når de så har gitt deg bøter eller mangellapp må man kjøre hjemover på elendig infrastruktur full av fotobokser, som man i tillegg må betale bompenger på samt 13 kr literen for bensin.
En god kommunist-historie fra Våler er jo den om de to engelskmennene bosatt i England med engelsk bil som kom på Gatebil, og fikk et skikkelig helvete av BTS. Tok maaaange timer før de fikk kjøre hjem igjen.
Mhs til pratet om kompressorer, så er jo USA hovedmarkedet for den norske leverandøren ESS. Dit eksporterer de slike sett til BMW i bøtter og spann. Og mtp eksport til USA av europeiske modeller uten amerikansk "typegodkjenning" av diverse årsaker, så er det som regel mulig i de tilfellene jeg har sett. De eneste Porsche-modellene jeg kommer på som har trengt litt detuning mtp avgass, er vel de 30 år gamle 911/933 Turboene.. BMW M5 3.8 ble aldri solgt i USA (1992-1995) pga avgass, men i senere tid lyktes det å bruktimportere ganske mange 3.8-biler fra Europa uten noen spesielle krav, slik som f.eks BTS har til USA-importerte biler nå..
Jeg vet at endel av det å være en god nordmann er ensbetydende med å rakke ned på alle andre land og fremme sitt eget, men jeg står på mitt om at Norge ligger langt bak i steinrøysa, både mtp veier og tolkning av lover/regler.
Leste om en danske med Lamborghini i går som ble tatt i 235km/t i 120-sona, men fordi forholdene var ytterst gode mtp veikvalitet og trafikktetthet fikk han lav straff. I Norge hadde karen fått "standard" straff uansett forhold, uten antydning til bruk av sunn fornuft og logikk. Leste i lokalavisa mi for noen uker siden at de sto med laserkontroll på 4-felts E6 i 100-sone klokken 23 om kvelden(!!). Snakk om statsterrorisme...
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 20:56
by LoKi
+1
(Jeg spiller forresten fotball på onsdager, Kjakan)
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 21:07
by Rudolf
Til Kjakan ...
Når du bruker ord som Kommunisme og Statsterrorisme i annen hvert innlegg, så har jeg litt problemer med å ta deg alvorlig.
Du burde reist litt og prøvd deg på noen av landene som virkelig har kommunisme og Statsterrorisme du .....
Erik
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 21:09
by LoKi
Rudolf wrote:Til Kjakan ...
Når du bruker ord som Kommunisme og Statsterrorisme i annen hvert innlegg, så har jeg litt problemer med å ta deg alvorlig.
Du burde reist litt og prøvd deg på noen av landene som virkelig har kommunisme og Statsterrorisme du .....
Erik
Mens andre kanskje bør åpne øynene og se det banale i hvordan et vestlig og sivilisert land behandler sine innbyggere og disponerer ressurser..
Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at folk som kjører sportsbiler blir trakassert i Norge.
(For ikke å snakke om at de kjørte 4500 lass med kunstsnø til Holmenkollen samtidig som jeg ikke klarer å se over brøyteskavlene)
Posted: 20 Mar 2010, 21:21
by Rudolf
LoKi wrote:
Mens andre kanskje bør åpne øynene og se det banale i hvordan et vestlig og sivilisert land behandler sine innbyggere og disponerer ressurser..
Det er vel en dårlig skjult hemmelighet at folk som kjører sportsbiler blir trakassert i Norge.
Jeg er slett ikke enig i regelverket, det tror jeg at jeg har sagt ganske tydelig.
Jeg synes imidlertid at uttrykk som "Kommunisme og Statsterrorisme" er drøyt.
Det samme synes jeg om påstanden om at det er mye bedre i "alle andre land" ...
... det er nemlig feil.
Jeg var i et møte i Norsk Sportsvognklubb her forrige dagen.
I følge det som blir sagt der, så er det ingen som føler seg trakassert.
Det har dannet seg et hylekor her som blir litt patetisk etter hvert.
Nå om dagen er du tydeligvis solist i koret
Erik
Re: Land of the free
Posted: 20 Mar 2010, 21:40
by Kjakan
Rudolf wrote:Til Kjakan ...
Når du bruker ord som Kommunisme og Statsterrorisme i annen hvert innlegg, så har jeg litt problemer med å ta deg alvorlig.
Jeg åpner ikke en 2-liter med diplomis og setter meg under dyna av den grunn
Grunnen til at folk i NSK har lite kontakt med Politiet er vel gjerne fordi brorparten av medlemmene er velstående folk litt oppi årene som cruiser rundt i Høvik-Lysaker og Oslo Vest (sett med unntak av banekjøringsdagene selvsagt).
Selv tilbringer jeg så mye tid på veien, både dag og natt, at det ikke er til å unngå at jeg legger merke til ting rundt på veiene som mange Oslo-folk ikke gjør.
Har du byttet jobb fra en statsbedrift til en annen, Erik? Skulle nesten tro du hadde byttet beite mtp alle argumentene dine om dagen.
Posted: 20 Mar 2010, 23:27
by Rudolf
Kjakan wrote:...
Har du byttet jobb fra en statsbedrift til en annen, Erik? Skulle nesten tro du hadde byttet beite mtp alle argumentene dine om dagen.
Jeg har ikke skiftet jobb i det siste nei.
(... men kan jo tenke meg hva du synes om dem som jobber for terrorstaten)
Erik
Re: Land of the free
Posted: 21 Mar 2010, 00:31
by 2re
LoKi wrote:(For ikke å snakke om at de kjørte 4500 lass med kunstsnø til Holmenkollen samtidig som jeg ikke klarer å se over brøyteskavlene)
Det høres idiotisk ut ja, men det var fordi Holmenkollen skiarena inntil rett før prøve-VM var et anleggsområde, og værprognosene helt riktig forutså smelting...

Re: Land of the free
Posted: 21 Mar 2010, 02:38
by LoKi
2re wrote:LoKi wrote:(For ikke å snakke om at de kjørte 4500 lass med kunstsnø til Holmenkollen samtidig som jeg ikke klarer å se over brøyteskavlene)
Det høres idiotisk ut ja, men det var fordi Holmenkollen skiarena inntil rett før prøve-VM var et anleggsområde, og værprognosene helt riktig forutså smelting...

Det bryr meg ca rett inni hakket. Den dagen Oslo Kommune startet å prioritere skirenn foran trafikksikkerhet begynte jeg å vurdere å skifte bostedskommune av prinsipp.
Hvor mange rundkjøringer har DU vært i den siste tiden som du ser til venstre i FØR du er inni den?

(Om din bydel er snill, så kom i Grorudalen

)
Re: Land of the free
Posted: 21 Mar 2010, 12:36
by 2re
Brøytinga i Groruddalen er åpenbart ikke på topp. Her i sør-øst er det knapt snø i rundkjøringene...

Re: Land of the free
Posted: 21 Mar 2010, 12:42
by 2re
Forøvrig yns jeg dere kan være så uenige at det ryker av dere gutter, men hold dere for gode til å bli så j****g fornærmet at det blir personangrep-aktig..

Kjør debatt, men saklig takk!
