
Reimhjul på veiv hjelp!
Moderator: Styremedlemmer
Jeg vant til slutt! Etter lange runder med lånt "mammut" dimensjon muttertrekker, laaang latmannsarm, hammer og varming løsnet bolten til slutt... og ja.. Gjengene var full av rester etter en eller annen form for gjengelåsing... Bilen ble sist skifter reim på hor autorisert Mazda verksted.. De ønsker seg visstnok momentnøkkel til jul... 

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Jeg brukte denne metoden da jeg skiftet regreim... Fungerte helt utmerket!arildh wrote:Du kan evt sette på en latmannsarm og kjøre den på starteren. Har ikke testet det selv men hørte noen fikk lønsnet bolten på den måten.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp har brukt denne metoden i snart 10 år da eg ikkje fikk av en drivakselbolt på en 626, så eg bruker denne metoden på alt, brukte den bak på en drivakselbolt også.Stian wrote:Jeg brukte denne metoden da jeg skiftet regreim... Fungerte helt utmerket!arildh wrote:Du kan evt sette på en latmannsarm og kjøre den på starteren. Har ikke testet det selv men hørte noen fikk lønsnet bolten på den måten.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Morsomt.. Jeg hadde, etter alle postene her om denne grufulle 21mm gruet meg skikkelig til å ta denne. Men idag hadde jeg ikke verktøyet til det, bare en kort t-ledd. Så jeg setter t-leddet som er maks 30 cm langt på veivbolten, og tenker fornøyd til meg selv at jeg skal skru av clutchen.Ole wrote:Jeg vant til slutt! Etter lange runder med lånt "mammut" dimensjon muttertrekker, laaang latmannsarm, hammer og varming løsnet bolten til slutt... og ja.. Gjengene var full av rester etter en eller annen form for gjengelåsing... Bilen ble sist skifter reim på hor autorisert Mazda verksted.. De ønsker seg visstnok momentnøkkel til jul...
De boltene på trykkplaten går veldig bra. Holder på å begge sider av motor og drar de av. Så skal jeg over på boltene på svinghjulet. Her starter morro`a. De sitter jo litt hardere, så jeg legger motor på siden på pallen og setter t-leddet nedat bakken. Husk at T-leddet er 30 cm langt MAKS og jeg står med ei skralle på 20 cm på andre siden og skal skru av boltene på svinghjulet. Tar i , men det sitter hardt. Manner meg opp litt, og tar i. Og vips, der var bolten på veiva foran av

Det går virkelig veien om dagen

[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine