Ikke dårlig, når du tenker på at fritt fall gir 0-100 på 2,38 sek ?biXen wrote:
Men det var andre tider før, rallytrimma Ford RS200 ble jo klokka til 2,3 sekunder 0-100 på grusvei!!!
Kjøring på grus?
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
http://everything2.com/index.pl?node_id=1474102
Her er litt bra info om hvor syke disse bilene var. Skulle ønske det var noen skikkelige videoer fra denne tiden
Forresten er det om Toivonen rundt GP banen i Portugal feil, det var visstnok Rörhl som kjørte det.
Her er litt bra info om hvor syke disse bilene var. Skulle ønske det var noen skikkelige videoer fra denne tiden

Forresten er det om Toivonen rundt GP banen i Portugal feil, det var visstnok Rörhl som kjørte det.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Har funnet en lang video nå, og en del annet online, denne her er litt heftig foreksempel: http://www.youtube.com/watch?v=r3lxSUKauf0
Søk også på delta s4 på youtube, CRAZY bil.
Søk også på delta s4 på youtube, CRAZY bil.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Heisann... mine låvedører er helt like som på den bilen!!BaktusBror wrote:Tjaaa, for å prøve å pisse høyere på veggen enn biXen: Har sittet på med en Lancia Stratos....føltes også sykt!biXen wrote:Har sittet på i en Lancia Delta Integrale, og det er en syk bil på sånne veier som Baktusbror snakker om
Men i mine øyne lite som slår Peugeot 205en med 8-900 hester som kjørte Pikes Peak bakkeløpet for et par tiår siden sånn ca. Da tror jeg vi snakker gøy. Om man overlever da
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
biXen wrote:Har funnet en lang video nå, og en del annet online, denne her er litt heftig foreksempel: http://www.youtube.com/watch?v=r3lxSUKauf0
Søk også på delta s4 på youtube, CRAZY bil.
Her er det ikke snakk om at folkemassene skal holde seg på trygg avstand og se på bilene mens de kjører forbi. Nei, man skal helst stå nærmest mulig slik at man helst skal kunne ta på bilen i det den ligger på tverra forbi


- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Hehe, de vasser vel ikke i vett de tilskuerne der nei. Jeg finner det ikke så veldig tilfeldig at det var i Portugal dødsulykkene skjedde ofte, det kan man jo se på dagens WRC. Jeg velger å kalle det natural selection 
Men jeg lurer litt på hva de tenkte når de holdt på med de gruppe B bilene?! Det var jo over 600 gamp i dem, de var jo altfor raske for motorveiene, hva skulle de da med dette her på grusveier i skauen. Det morsomme er jo at bilene nå er mye raskere enn disse var fra punkt til punkt
Tror de gjorde innsatsen på feil plasser gitt, hehe.
Så en fyr her på internett som hadde en Peugeot 205 med en motor fra 405 T16 (en som hadde vært politibil i frankrike) og girkasse fra en 306(?), 6-trinns ellerno. På videoen så kjører han fra 55mph til 160mph i 6. gir på 9,6 sekunder... Fy F... kan tenke hvordan de der gruppe B bilene også gikk når du ser hvordan en slik går med bare 300 hester
PS. Leste en oppklaring i dette med at en Lancia Delta S4 hadde fått 6 plass i griden i Formel 1 rally i portugal i 1986 med den rundetiden han kjørte rundt banen på. Rettelsen var at banen var nokså trang det året, og det var fra 1985 når løpet var vått at han hadde kommet ditt. Likevel sykt. Peugeot 205 T16 var også raskere 0-100mph enn Formel 1 bilen til Mansell på denne tiden. Dette er jo mye pga. de ikke kan gi flat fjøl før de får opp litt fart, men likevel
Jaja, nok plapring

Men jeg lurer litt på hva de tenkte når de holdt på med de gruppe B bilene?! Det var jo over 600 gamp i dem, de var jo altfor raske for motorveiene, hva skulle de da med dette her på grusveier i skauen. Det morsomme er jo at bilene nå er mye raskere enn disse var fra punkt til punkt

Så en fyr her på internett som hadde en Peugeot 205 med en motor fra 405 T16 (en som hadde vært politibil i frankrike) og girkasse fra en 306(?), 6-trinns ellerno. På videoen så kjører han fra 55mph til 160mph i 6. gir på 9,6 sekunder... Fy F... kan tenke hvordan de der gruppe B bilene også gikk når du ser hvordan en slik går med bare 300 hester

PS. Leste en oppklaring i dette med at en Lancia Delta S4 hadde fått 6 plass i griden i Formel 1 rally i portugal i 1986 med den rundetiden han kjørte rundt banen på. Rettelsen var at banen var nokså trang det året, og det var fra 1985 når løpet var vått at han hadde kommet ditt. Likevel sykt. Peugeot 205 T16 var også raskere 0-100mph enn Formel 1 bilen til Mansell på denne tiden. Dette er jo mye pga. de ikke kan gi flat fjøl før de får opp litt fart, men likevel

Jaja, nok plapring

- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
hørte fra kartleseren til valter jensen, at under servicene på disse gr. B bilene fant mekanikerene en avkappet fing i luftintaket som sansynlig stammet fra en tilskuer. tror han lærte seg å finne en sikker plass neste gang.
er forøvrig en NB "rallyrigget" til salgs på http://www.rallycarsforsale.net/ søk på mazda nederst på siden.
er forøvrig en NB "rallyrigget" til salgs på http://www.rallycarsforsale.net/ søk på mazda nederst på siden.
Mazda Mx5 1991, BRG, 1,6
Medlem nr.547
Medlem nr.547
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Ahhhh, se det! Bare jeg hadde 15000 Europetter_husberg wrote:hørte fra kartleseren til valter jensen, at under servicene på disse gr. B bilene fant mekanikerene en avkappet fing i luftintaket som sansynlig stammet fra en tilskuer. tror han lærte seg å finne en sikker plass neste gang.
er forøvrig en NB "rallyrigget" til salgs på http://www.rallycarsforsale.net/ søk på mazda nederst på siden.



likte fronten 

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Tenkte jeg skulle la vær å kommentere fronten jeg...m1chael wrote:likte fronten
Ser ut som en tegneseriebil. Sånn à la lokomotivet Thomas og de dumme slepebåtene med ansikt på pipa.
Skikkelig støgg var`n


- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red