Niks. samme lunke "varmen"Banzaibaggen wrote:Fred 93le: Blir din også varn bare du får litt turtall?
blir ikke varmt nok i kupeen....
Moderator: Styremedlemmer
Har du kontrollert at armen som er festet til spjeldet for varme har full vandring mot "varm" når hendelen i varmereguleringen står på full varme? I og med at det ikke endrer seg når du kjører på litt turtall er det sansynligvis ikke sirkulasjonen i varmeapp. registeret det er noe feil med. Du ser denne armen ved å legge deg ned på gulvet på passasjersiden med ansiktet vendt opp under dashbordet/tunnelen og så beveger hendelen i varmereguleringen. Det hender at klipset som holder wirestrømpen mot varmeapparathuset løsner slik at du ikke får justert spjeldet inne i varmeapp.huset dit du vil.
Håper du får orden på LE'en din!

Håper du får orden på LE'en din!

X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
Har sjekket litt til nå. Byttet også vannpumpe men det ble ikke bedre
. Prøvde å ta av begge slangene til registret og så starte bilen, da kom det ikke noe vann ut av slangene. Kan dette være rett da det er et eget løp fra pumpa til den ene slangen til registret? Er det jeg som ikke forstår hvordan dette funker? Motoren var kall så det var ingen gjenomstrømning men skal det ha noe å si? Er det noen som vet hvilken vei vannet strømmer igjenom motoren? Ble mange spm. på en gang men håper det er noen som tar seg tid til å prøve å hjelpe en som vil komme igang med sesongen
.

- MagnusAntony
- 7200 RPM
http://www.miata.net/garage/CoolingSystemProblems.html
Litt ned på denne siden er en tegning av kjølevannets ganger.
Mener at det alltid skal være trykk til og fra registeret. Ser sånn ut på tegningen også. Har du prøvd å blåse igjennom systemet, så du er sikker på at ingen av slangene er tette?
Og etter du fikk byttet vannpumpe, er du sikker på at du har luftet den godt? Prøv å lufte ved hjelp av slangene inn til registeret, dra den såvidt av så det blir en liten gleppe.
Mener at det alltid skal være trykk til og fra registeret. Ser sånn ut på tegningen også. Har du prøvd å blåse igjennom systemet, så du er sikker på at ingen av slangene er tette?
Og etter du fikk byttet vannpumpe, er du sikker på at du har luftet den godt? Prøv å lufte ved hjelp av slangene inn til registeret, dra den såvidt av så det blir en liten gleppe.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
om du ikkje har trykk inn på registeret så lever motoren din farlig og...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
Takk skal du. Nå ser jeg at vannet skal gå der hele tiden. Da må det være blokasje i blokka et sted. Får prøve å ta av det lokket som sitter i bakkant og spyle godt igjenom.RotaryPower wrote:http://www.miata.net/garage/CoolingSystemProblems.html
Den er godt luftet men dette skal vel ikke ha noe å si når jeg tar av slangene.
"om du ikkje har trykk inn på registeret så lever motoren din farlig og...
"
Det syns jeg er skummelt også så jeg har latt den stå stort sett hele vintern men nå må jeg få den fedig til sesongen. Har så mye nye deler i garasjen jeg vil prøve.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
- Banzaibaggen
- 6500 RPM