Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
_mx5_Rune_ wrote:så lenge suben er skikkelig festet og man har sikt i bakspeilet er denne plasseringen av sub helt lovlig.. har samme oppsett selv.. i min sub går det en stålbjelke gjennom kassen som er boltet fast der man vanligvis fester style barene.. dette gjør at suben står bom fast samtidig som bilen blir stivere.. lyden er det heller ingenting å si på, jeg har en 10" der og den spiller godt nok for den lille coupeen.. bilde av min kasse:
som du ser på dette bildet er ikke kassen særlig tykk, så den kommer ikke i konflikt med kalersjen, som forøvrig kan skimtes bak kassen...
en annen genial ting med denne plasseringen av suben er at kassen i tillegg fungerer som wind blocker..
Det som ikke er så genialt med disse kassene. Er at når du skal ta opp taket, så må du stoppe bilen og gå ut.. Jeg liker muligheten til å sitte i setet og ta opp taket..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg tror faktisk ikke det er noe krav til at det skal være sikt i bakspeilet. Finnes jo endel biler/kjøretøy der ute uten (gjennomsiktlig) bakrute - som oftest varebiler/lastebiler av ymse slag.
vidar: går helt fint å ta opp taket mens man sitter i bilen.. har faktisk tatt det på en gang mens jeg kjørte i 50 km/t, men det er litt vanskeligere enn om kassen ikke hadde vært der ja..
er kanskje større fare for at de som ligger bak kjører i deg når de blir opptatt av det som skjer på skjermen
men om det er viktig med stor kasse bak setene kan man vel bare sette i et lite kamera i den kassen også, som er koblet til skjermen man kan ha i dash'en... så kan hele bakspeilet fjernes
EspenSort92 wrote:er kanskje større fare for at de som ligger bak kjører i deg når de blir opptatt av det som skjer på skjermen
men om det er viktig med stor kasse bak setene kan man vel bare sette i et lite kamera i den kassen også, som er koblet til skjermen man kan ha i dash'en... så kan hele bakspeilet fjernes
Hehe, det var faktisk tanken å legge inn en mini-pc bak i bagasjen og koble på et webcam som peker bak
nå sier vel reglene at man ikke kan fjerne speilet i frontruta om dette står på bilen orginalt (noe som de aller fleste biler idag har)
man kan med andre ord montere en laksetrapp som hindrer all sikt igjennom speilet uten å bryte loven, men fjerner man speilet gjør man noe ulovlig.. heia norge..