2* 12" subb i tronken?
Moderator: Styremedlemmer
2* 12" subb i tronken?
Hei, jeg prøver å få plass til to 12" subber i bagasje rommet... Ble litt vanskligere en jeg trodde... Mx 5 er ikke akurat kjent for å ha den største tronken...Er det noen som har klart dette? Kunne trengt litt hjelp med mål på kassen...
Mod:1991 NA
Farge:Sort
Område:Kjevik
Farge:Sort
Område:Kjevik
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
2x12 blir vel overkitt på en miata vel. Veldig liten bil of den eneste bagasjplassen du har blir vel oppbrukt. I tilegg har du bensintanken mellom deg selv og bagasjen, noe som reduserer trykket inne i kupeen veldig.
Hadde heller gått for bare en 10-er i trunken eller en 8-er i hatthylla eller framme ved hanskerummer på passasjersiden. mer enn nok i en så liten bil. Selv har jeg et langtidsprosjekt med to 10-ere, en i bagasjen og en i hatthylla. blir vel litt i meste laget det også..
Hadde heller gått for bare en 10-er i trunken eller en 8-er i hatthylla eller framme ved hanskerummer på passasjersiden. mer enn nok i en så liten bil. Selv har jeg et langtidsprosjekt med to 10-ere, en i bagasjen og en i hatthylla. blir vel litt i meste laget det også..
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Har en 12er på hattehylla som trykker bra... hadde 1 12er i bagasjen før å kunne ikke sammenlignes pluss at det blir så mye trøkk baki der at bagasjeromslokket dirrer å lager noen helvetes lyder... dette på tross av at der var åpnet mye fram i kupeen
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Laget en kasse for 2*12"som gikk inn, men fant ut t det ble for lite volum til subberene og har nå heller gått for to 10". Men hvis du bruker hele bagasjerommet skal du få inn to 12", men da må du nok ta ut reservejulet og bruke all den plassen du kan. Men jeg har hatt meget god erfaring med "lappesaker på boks" så det er jo en mulighet. Det andre problemet du støter på er at du ikke får plass til forsterkerene i bagasjerommet hvis du fyller det helt opp. Så da får du sjekke om du har plass bak setene til en forsterker eller to 

- siemens
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 623
Holder med friskus her, eneste mulighet for og få GOD lyd er nok og bygge noe innvendig i bilen. Kjører selv med en 8 tommer selv i bagasjen.friskus wrote:2x12 blir vel overkitt på en miata vel. Veldig liten bil of den eneste bagasjplassen du har blir vel oppbrukt. I tilegg har du bensintanken mellom deg selv og bagasjen, noe som reduserer trykket inne i kupeen veldig.
Eneste jeg får ekstra med den er fyldigere lyd.
Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
vil ikke den løsningen ødelegge en del av lydbildet... blir vell mye bass som blander seg inn med diskant og mellomtone? bare min ide. Tenkte jeg skulle prøve å få plass til to 8" bakom setene foran caben=9 vet ikke helt hvordan jeg skal få det til ennda.
x vw golf gti 16v (RIP)
xAudi S4
xBmw318is
Skoda octavia 1.9Tdi
Mx-5 1.6 turbo konebil:) hks-kit , gule koni, veltebur:) crome felger. motivlakkert interiørdetaljer. store planer.
xAudi S4
xBmw318is
Skoda octavia 1.9Tdi
Mx-5 1.6 turbo konebil:) hks-kit , gule koni, veltebur:) crome felger. motivlakkert interiørdetaljer. store planer.
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Vil ikke være noe problem hvis en har nivåjustering på forsterkeren eller spilleren (hvis det er egen linjeutgang for sub med delefilter i spilleren), da får en tunet lyden til det en ønsker. Men det så ut som en fin plassering for å få mest mulig bass inn i kupéen. Hvilken størrelse har du på subbere? og vet du hvor mange liter kasseren ble på?
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 542
så lenge suben er skikkelig festet og man har sikt i bakspeilet er denne plasseringen av sub helt lovlig.. har samme oppsett selv.. i min sub går det en stålbjelke gjennom kassen som er boltet fast der man vanligvis fester style barene.. dette gjør at suben står bom fast samtidig som bilen blir stivere.. lyden er det heller ingenting å si på, jeg har en 10" der og den spiller godt nok for den lille coupeen..
bilde av min kasse:

som du ser på dette bildet er ikke kassen særlig tykk, så den kommer ikke i konflikt med kalersjen, som forøvrig kan skimtes bak kassen...

en annen genial ting med denne plasseringen av suben er at kassen i tillegg fungerer som wind blocker..

som du ser på dette bildet er ikke kassen særlig tykk, så den kommer ikke i konflikt med kalersjen, som forøvrig kan skimtes bak kassen...
en annen genial ting med denne plasseringen av suben er at kassen i tillegg fungerer som wind blocker..

- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542