Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg som kjøpte den som en 1,8L
Det spiller kanskje ikke så stor rolle, men føler meg litt lurt.
Det som er rart er at det står i vognkortet at det er en 1,8.
Tror ikke han som solgte den var klar over det ikke var en 1,8, men surt for det.
2008 MX-5
(x)1991 Miata 1,6L (trodde jeg hadde 1,8L) Rød
Shopman wrote:Jeg som kjøpte den som en 1,8L
Det spiller kanskje ikke så stor rolle, men føler meg litt lurt.
Det som er rart er at det står i vognkortet at det er en 1,8.
Tror ikke han som solgte den var klar over det ikke var en 1,8, men surt for det.
Hei!
Det er veldig stor forskjell på en 1,8 og en 1,6 liter.
Hadde dette vært meg, ville jeg ha hevet kjøpet. Du har fått en bil, som ikke er den "samme" som du kjøpte.
1,8 litere ligger ofte 15-20 000,- over i pris, og er en helt annen kjøre opplevelse...
uff da...
helt klart att du bør heve kjøpet. Og det har du rett til å gjøre.
Eller kreve avslag med tanke på det er mindre motor enn oppgitt.
Sier vognkortet 1,8 så har du også betalt for 1,8
For å se forskjell på en 1.6l og 1.8l motor (Både NA og NB):
1.6l har coilen montert på venstre side av topplokket (førersiden), mens 1.8l har coilen på høyre side.
Har man tilgang på både en 1.6l motor og 1.8l samtidig: Ta et målebånd og mål lengdene på motorene.
1.8l er ca 22 mm lengere enn en 1.6l.
Lengden på motorene gjør at hverken topplokk eller toppdeksel er byttbart mellom disse.
Nå ble jeg veldig i tvil.
Jeg tar å ringer selger i morgen å hører med han.
På en måte litt bittert å tro du har kjøpt en 1,8 for så å oppdage at det er en 1,6.
Tanken med bilen var å ha den som en kose og lekebil.
Være med på litt i klubben her (gleder meg til Sjøflyhavna) og Sportsvognklubben.
Jeg holder dere oppdatert om hva som skjer etter jeg har snakket med selger i morgen.
Tusen takk for hjelpen.
Hans-Petter
2008 MX-5
(x)1991 Miata 1,6L (trodde jeg hadde 1,8L) Rød
Jeg ble også utsatt for en "unøyaktighet" når jeg kjøpte min. Selger sa (og trodde selv) at bilen hadde ABS. Det viste seg senere at den ikke hadde dette 8O . Jeg var egentlig bare glad for dette, siden ABS bare gjør ting mer komplisert for hobby-mekking.
MEN: er det noen som vet om det er mulig å finne ut hvilke options bilen ble levert med fra fabrikken? (sportsunderstell, spoilere etc.)
StianS - medlem nr. 562
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
Har kjørt både 1,6 og 1,8 og jeg syntes ikke det var så stor forskjell på disse 2 motorene.
Hvis du finner en 1,6 som har gått lite og virkelig godt vedlike holdt, så blir du ikke skuffet selv om jeg vet mange her på forumet ser 1,6 litern som tabu.
Det er sjeldent bilens ytelser som gjør hva du får ut av den, men den som sitter bak rattet.
Men syntes et lite pris avslag hadde gjort seg her i dette tilfellet.
Om du er fornøyd med bilen så ville eg ikkje hevet kjøpet, men tatt en diskusjon om pris redusjon, fordelen med feilen i vognkortet er at om du blir lei denne effekten som er, så er det bare å bytte motor uten noen form for å tipse offenligheten,
Jeg har snakket med selger.
Han var jo heller ikke klar over at bilen ikke hadde en 1,8L.
Jeg har kost meg med bilen i de to dagene jeg har hatt den så kommer til å beholde den. Har ikke diskutert et prisavslag ennå, men det er helt klart på sin plass. Jeg har jo betalt i overkant for en 1,6.
Jeg skal ta å bytte alt av vesker og oljer på den i første omgang.
Jeg spurte om noen hadde et verksted som er flinke med bilen?
Mazda er kanskje ikke det beste valget?
Jeg tror jeg kommer til å strekke den opp med ny lakk og rette noen små bulker. Noen som har en lakkerer å anbefale.
Jeg kommer på Sjøflyhavna på torsdag så kan jeg kanskje få flere tips og råd.
Hans-Petter
2008 MX-5
(x)1991 Miata 1,6L (trodde jeg hadde 1,8L) Rød
1.6 bilene har og svakere drivverks deler og er en av de viktige grunnene for å velge 1.8 modellene.. pluss den kjente svakheten i veiva på 1.6 bilene av den årgangen..
Hva er det man egentlig skal gjøre for å få helt blank topp?
Tenkte å begynne på det, siden det ser innmari tøft ut.
Er det bare å ta Dremel og Autosol, eller må jeg pusse ned noe først?
Nå har det skjedd litt med bilen siden sist.
Har skiftet motor og girolje.
Byttet støtdempere og satt på AP fjærer.
Byttet eksosanlegget med et Simons rustfritt med 2 utblås.
K&N Luftfilter til Miata (Som faktisk ikke passet helt perfekt. Bremsekraftforsterkeren er i veien for filteret)
Kjøpte 16" BBS brukt.
NÅ er det clutch og bremser som skal taes til uken.
Har bestilt EBC Turbogroove skiver og Grennstuff klosser, foran og bak.
Det som gjenstår er en hellakkering.
I den forbindelse så lurer jeg på å bytte fanger foran og bak. De er stygge begge to. Skal jeg kjøpe orginal eller er det noen andre fangere dere vil anbelfale. Gjerne med plass til kjørelys.
Noen som kjenner en lakkerer som ikke er for dyr?
Hans-Petter
2008 MX-5
(x)1991 Miata 1,6L (trodde jeg hadde 1,8L) Rød