Jeg leste en artikkel (finner den selvsagt ikke nå), hvor det sto at på Mx3 måtte man IKKE bruke silikonbasert bremsevæske, da dette ville skade bremsesystemet. Var noe med at pakninger etc reagerte med silikonet.
Jeg støtter forsåvidt DrHolm og HF, med Torshov billig bremsevæske.
Vurderte å bruke Royal Purple og ATE Super blue (tror de ikke er så gærne i pris heller), men det var mer for å enkelt se når man har fått lufta gjennom hele systemet. (forskjellig farge ved hver bremsevæske bytting).
-n
Bremseveske tråd
Moderator: Styremedlemmer
Det viktige er å holde seg unna silikonbasert DOT5. Har man driti seg ut og brukt denne må man fortsette da man aldri får rent systemet igjen for å gå tilbake til DOT 3,4,5.1.
DOT 3,4 og 5.1 er gull.
Jeg skifter bremsevæske på våren. Med den gamle kjørte jeg faktisk hele sommeren med 5-6 banetreff uten problemer. Blir vel til at jeg bytter før Nürburgring turen i år. Bruker den dyre Valvoline DOT 4 fra Torshov.
Monterte speed bleeders fra http://www.speedbleeder.com/ sist og det gjorde denne jobben ganske enkel.
En annen ting er at det er bremsevæska nærmest kaliperen som blir dårlig og suger vann først. Ved å bleede ut noen pedaltrykk pr. hjørne på bremsevæske under 6 mnd gammel har har man tilnærmet ilke bra kokepunkt som om man skifter alt. Nesten obligatorisk ved dekkskifte.
DOT 3,4 og 5.1 er gull.
Jeg skifter bremsevæske på våren. Med den gamle kjørte jeg faktisk hele sommeren med 5-6 banetreff uten problemer. Blir vel til at jeg bytter før Nürburgring turen i år. Bruker den dyre Valvoline DOT 4 fra Torshov.
Monterte speed bleeders fra http://www.speedbleeder.com/ sist og det gjorde denne jobben ganske enkel.
En annen ting er at det er bremsevæska nærmest kaliperen som blir dårlig og suger vann først. Ved å bleede ut noen pedaltrykk pr. hjørne på bremsevæske under 6 mnd gammel har har man tilnærmet ilke bra kokepunkt som om man skifter alt. Nesten obligatorisk ved dekkskifte.
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
- Status: Offline
Re: Bremseveske tråd
Tilbake fra de døde...
Et spørsmål, hvor mye Bremsevæske tar systemet til en 1.6NA?
Et spørsmål, hvor mye Bremsevæske tar systemet til en 1.6NA?
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Re: Bremseveske tråd
"Useriøs" svarer:
Det var da litt av et spørsmål. (Les: Gidder ikke å gå ut i snøværet for å sjekke i boka som ligger i MX5'en.)
Mener å huske 0,5-0,6 liter.
Steinar
Det var da litt av et spørsmål. (Les: Gidder ikke å gå ut i snøværet for å sjekke i boka som ligger i MX5'en.)
Mener å huske 0,5-0,6 liter.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8