Da har jeg fått hjelp til å montere det nye eksosanlegget fra Racing Beat. Siden jeg hadde to enderør fra før av, måtte jeg jo ha det igjen. Det har absolutt ingen funksjon bortsett fra at det tilfører bilen
en symmetri som jeg liker. Dessuten ser det ut gromt ut

Jeg hadde fra før et tilsvarende anlegg fra I.L Motorsport som egentlig er enda grommere, men jeg har aldri falt helt til ro med lyden, da den hele veien har vært litt for gromm i mellomregisteret

Grunnen til at Racing Beat sitt anlegg er mer anonymt, er at det har en ekstra lyddemper i røret mellom katten og potta. Det har ikke anegget fra I.L.
Da bilen min ikke aksellererer 0-100 på 6 sekunder, synes jeg bilen kler noe som gir fra seg litt mindre lyd i mellomregisteret.
Racing Beat anlegget er alt det jeg har ønsket meg. Stille og rolig på tomgang, kun svak brumming, rolig og behersket, men absolutt potent opp mot 3000 omdreininger, og skikkelig sportsbillyd over 4000

Der gjør ver RB grenrøret sitt også, tenker jeg. Nå er det RB hele veien fra blokk til stuss (bortsett fra katten fra Magnaflow)
Gutta på verkstedet sleit en del med å få endestussene sentrert på utsparringene i støtfangeren. Veldig merkelig, da det skulle være bolt on. Anlegget fra I.L satt som støpt i forhold.
Ser ut til at jeg må få bilen opp i høyden for å få gjort noen justeringer. Slik kan man ikke ha det...
Her er et bilde av I.L-anlegget: