Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da var det på tide å legge ut min Classic red 91-miata.
Miata/Mx5 er er bil som etter min mening har et meget godt design. Bilen er designet utifra klassiske idealer fra 60-tallets roadstere og har selv i dagens NC-modell mye av dette klassiske i seg. Jeg har derfor ingen videre store ambisjoner om å forandre så mye på bilen iom. at Mazda har gjort en så god jobb i utgangspunktet.
Men jeg har jo gjort en del ting likevel
Jeg syntes det svarte interiøret med de solbleika stoffsetene ble litt for kjedelig for en rød sportsbil. Derfor har jeg investert i sort/beige skinninteriør.
Last edited by mojo-91 on 17 Jun 2008, 14:53, edited 3 times in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Av eksteriørmodifikasjoner, så har jeg investert i Classic carrier. denne brukes flittig hele vinteren til snowboards. Og så har jeg en chrome *bling-bling* list langs dørkarmen. Mudguards bak og airdam foran. Airdam var ment å være levert som standard på disse bilene da bilen ble designet. Likevel så ruller de fleste miata/mxfemmerne rundt i verden uten. Kjipt iom. at den er så utrolig mye tøffere med airdam.
Blinklysene ble skadet da noen hadde lukeparkert og rygget inn i bilen min. Derfor har jeg skaffet meg nye lykter med klart og fint glass.
Last edited by mojo-91 on 17 Jun 2008, 14:57, edited 3 times in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Nypolert bil og ny bildeserie.
Sjekk ut den nye girkula. den er i mørk lakkert tre og er en del tyngre enn den originale. Fantastisk god å holde i. Nye dekk har bilen også fått. 195/50/15 Hankook Ventus K102
Last edited by mojo-91 on 17 Jun 2008, 15:00, edited 1 time in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Jeg har lenge mistenkt at min 91-modell faktisk ikke er en 1991-modell, noe jeg nå har fått bekreftet. Jeg har sjekket opp VIN-nummeret mitt JM1NA351XL0110418 ( http://www.miata.net/faq/faq2.html#C) og funnet ut at bilen min er en tidlig 1990-modell, faktisk bil nr. 10418 i produksjonslinjen.
Skal ikke alltid stole på hva som står i vognkortet. Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte bilen, men hadde jeg visst dette da jeg kjøpte bilen så hadde jeg prutet på prisen.
Ja ja,....må jo innrømme det føles litt stas å ha en første årgang også da
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:
Skal ikke alltid stole på hva som står i vognkortet. Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte bilen, men hadde jeg visst dette da jeg kjøpte bilen så hadde jeg prutet på prisen.
Ja ja,....må jo innrømme det føles litt stas å ha en første årgang også da
Velkommen i 90-klubben !
Jeg ble overlykkelig jeg, da jeg forsto at jeg hadde blitt lurt
Vær imidlertid oppmerksom på at du har "shortnose", men det visste du vel kanskje ?
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jeg vet alt om short-nose.
Hadde en liten episode for ca tre år siden da veivtappen var i ferd med å slite seg. Ble heldigvis oppdaget i tide så jeg slapp unna med med nytt reimhjul, kile og bolt. dyrt ble det likevel. Nå drar jeg til mazda en gang i året og får sjekket at momentet fortsatt er korrekt. Best å være føre var.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Da har jeg endelig somlet meg til å investere i nytt eksosanlegg. Jeg har hatt et forbruk på 3 stk. bosal-anlegg de siste 7 årene. De har alle rustet hull i eller så har innmaten løsnet og det har hørt ut som en blikkboks med erter i. Nå har jeg fått montert et rustfritt med doble enderør fra IL-motorsport. Jeg må si jeg er SVÆRT fornøyd!
Anlegget har 57mm rørdiameter og 95 x 85mm endestusser.
Det ser bare så utrolig fett ut!
Lyden er etter min mening helt perfekt. Svak brumming ved tomgang og en ganske hissig brumming/fresing ved gasspådrag (rundt 3000 omdreininger).
Jeg vet ikke om det er bare er noe jeg innbiller meg men det føles virkelig ut som om bilen er blitt noe sprekere. Motoren har jo nå fått større rørdiameter å kvitte seg med eksosen på (og to utganger) Noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt dette har noe innvirkning på effekten?
Rent visuelt må jeg si dette er den beste oppgraderingen jeg har gjort på bilen (selv om frontleppa og skinninteriøret fortsatt stiller sterkt)
Last edited by mojo-91 on 04 Oct 2013, 19:39, edited 1 time in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:...Jeg vet ikke om det er bare er noe jeg innbiller meg men det føles virkelig ut som om bilen er blitt noe sprekere. Motoren har jo nå fått større rørdiameter å kvitte seg med eksosen på (og to utganger) Noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt dette har noe innvirkning på effekten?...
Har ikke noen håndfaste bevis, men fikk samme inntrykket etter at jeg skifta til samme anlegget på min '94 1.8
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson