Keith Tanner bygde NA trin til sin Targa Miata http://targamiata.com/index.php
Han hadde som mål å få 200 RWHP med denne oppskriften:
FM stroker kit, final capacity 2020cc
11.5:1 compression
1999 head, ported and polished
1mm oversize stainless steel valves
custom 4-1 header
"fast road" cams
Flyin' Miata high performance valve springs
Hydra ECU
prototype clutch
Torsen rear end with a 4.10 ratio
Factory 5-speed transmission
Les sidene, artig lesning!
Sugemotor med høy effekt
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Bare delene her er jo langt over 50.000,- pluss port & polish, mapping, montering etc etc.BaktusBror wrote:Keith Tanner bygde NA trin til sin Targa Miata http://targamiata.com/index.php
Han hadde som mål å få 200 RWHP med denne oppskriften:
FM stroker kit, final capacity 2020cc
11.5:1 compression
1999 head, ported and polished
1mm oversize stainless steel valves
custom 4-1 header
"fast road" cams
Flyin' Miata high performance valve springs
Hydra ECU
prototype clutch
Torsen rear end with a 4.10 ratio
Factory 5-speed transmission
Les sidene, artig lesning!
200rwhp koster nok glatt 100.000.... kan ikke helt se jeg synes det er verdt pengene

Spesielt ikke når man får samme effekt for ca. 15-20.000 med turbo...
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Begi-S kit som har veldig fornuftige deler, og som også er veeeeldig kurrant å oppgradere siden, koster nå $1799 for 99-05, $1829 for 89-93 og $1905 for 94-97.indahla wrote:Koster ikke en turbo mer...?nope-mx5 wrote:Spesielt ikke når man får samme effekt for ca. 15-20.000 med turbo...
-n
Dette gir 140-160rwhp for ca. 12.000,-
Oppgraderer man med intercooler og noe slags styring av bensin/tenning, så er det ikke stort som skal til for å dra det opp til 200rwhp.
(140-160 er på 4-6 psi, som er liiite ladetrykk, med IC kan man nok greit ta 8-10 psi).
Turbo er billig på mx5, så enkelt er det

Dette er jo og mye pga. man ikke bør åpne 1.8l`n før man gjerne runder 250 rwhp

(og BP motoren er jo utrolig takknemlig for pustehjelp).
(med delene og prisene på dette kitet skjønner jeg overhodet ikke hvorfor noen fortsatt kjøper Greddy kit)
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
..påan' igjen.. 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
...blir alltid nevnt 1,8L når det er snakk om turbo aller kompressor,
hva med oss som sitter med 1,6L -ikke noe å engang tenke på for oss?

hva med oss som sitter med 1,6L -ikke noe å engang tenke på for oss?


Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Turboer er da lett å smokke på 1,6, har nett gjort det, og kan gjerne skru det av igjen om noen vil ha det liksom,,B1ackBoX wrote:...blir alltid nevnt 1,8L når det er snakk om turbo aller kompressor,
hva med oss som sitter med 1,6L -ikke noe å engang tenke på for oss?![]()

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.