Terondo wrote:tronder wrote:Er stor fonøyd med bilen bortsett ifra at det er bunndrag på nivå med en toyota yaris med 1,3 liter, er dette normalt? Dette er jo en 1.8 liter med 142hk..
Hmm.. kjenner meg ikke igjen i det utsagnet. Bunndraget skal ikke være noe å si på. Drar pent avgårde på alle gir fra 1250rpm. Aksellerer i oppoverbakker i 6. gir når jeg ruller i rundt 60. Og det går ikke i en Yaris.
Det skal sies at når jeg overtok den jeg har var den ikke så sprek. Den bar tydelig preg av å være kjørt av en person som ikke var noe turtallvillig. Etter en frisk runde med min kjøring over litt tid så våknet alle gampene fra vinterdvalen.
Er vel lettere også den bilen din. Er vel bare 1000kg den? Skulle jo gjøre det ytterligere bedre. Hmm.. rart.
Når det gjelder mer skyv, så er det bare kompressor eller turbo som gjelder, men da blir det fort mye ekstra skyv.
Begynner faktisk å bli bedre nå, kan virke litt dau kjørt ifra før, og at jeg har kjørt diesel i så mange år, at jeg ikke har vært vant med å tyne turtall
Den veier 1040kg, men det har ikke vært byttet reg reim på den enda. Det er 2000 mod, gått 72000km.. Har lest at man mister en del effekt hvis man kjører med en gammel eller slitt reim, stemmer dette, og bør den kanskje byttes? Har sjekket priser, men beste pris foreløbig er 6950,-
for bytte at reim(komplett sett), og vannpumpe.. Har eventuelt tenkt å kjøpe delene ifra usa, og få de byttet av verksted..
Hva anbefaler dere? Er utrolig fornøyd med bilen, og jeg og dattra har vært rundt å cruiset uten tak idag

Må si at dette må være lykkepille på 4 hjul, bare helt herlig å kjøre rundt i denne bilen. Jeg smiler ifra øre til øre