Hvilket bilspill liker du best?

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999
Status: Offline

Post by biXen »

Synes bremseskivene var litt vel fort rødglødende, men nå har jeg ikke studert bremseskivene på R biler heller da :P Men så ellers bra ut, motorlyden er per def. litt tam utenfra i Forza 1 også. De har gjort et sinnsykt arbeid på lyder i år, hør f.eks. på 911 GT3 Cup sammenligning med ekte bil i Pitpass report 42 tror jeg det er. http://www.forzamotorsport.net

Han ene på teamet ofra jo girkassa si for å lage en skikkelig tranny lyd også :P

Ang. Trackmania så synes jeg det er kjedelig møl, men det er smak og behag. Jeg må ha bilspill som er forankra i realiteten, og jeg synes ikke Trackmania er med i de fysiske lover i det hele tatt :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Begynner å se litt fett ut nå spillet. Ny video her i bunnen:

http://forzamotorsport.net/news/pitpass ... pass44.htm

Webdesign blog
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

Jeg er kanskje litt vel kritisk, men en eller annen skrev "forankra i virkeligheten".
Hvis man ser 17 sek ut i streaming versjonen av videoen over, så er US bilen utenfor med begge ytterhjula, og av erfaring så går ikke det bra, den har jo mye trykk på hjula, derav dekkskrik og bodyroll. Resultatet i fra virkeligheten er 1 stk rallycross tur.
Men så spørs det hvor pirkete man skal være, da. :wink:

Spillet ser forresten meget bra ut, selv om jeg holder meg til GTR2 fortsatt.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Nå er den bilen modifisert, og oppsettet er gjort av en på dev. teamet som kjører bilen uten at jeg vet hvor mye peil han har, så slike konklusjoner blir litt søkte uten å dra opp live målingen av hva som skjer på dekka i min mening :)

Når det er sagt så er det ikke PUR realisme, det skal jo være spillbart. Men siden du nevner GTR2 så skal det jo sies at GTR2 er bygget på en ræva fysikksimulering, siden de har temmelig bra inni-bilen følelse og realisme ellers merker man ikke så mye til det, men det er en fantastisk fysisk verden Forza folka har bygget i motsetning. Og det er lettere å se når man ser utfor bilene på begge spill. I Forza blir det jo akkurat så realistisk som de vil ha det. GTR2 er litt for stivt oppbygget i min mening, men ja, det er et veldig bra spill. Litt for avhengig av hvilken bil man kjører synes jeg dog :) Beste bilspill til PC er uten tvil LFS selv om det mangler litt på lyd, og KAN være litt lite vektfølelse i bilene.

Webdesign blog
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

biXen wrote:Nå er den bilen modifisert, og oppsettet er gjort av en på dev. teamet som kjører bilen uten at jeg vet hvor mye peil han har, så slike konklusjoner blir litt søkte uten å dra opp live målingen av hva som skjer på dekka i min mening :)
Skulle det vært realistisk, så måtte man hatt samme friksjon i asfalt og grus/sand. Jeg har da dratt opp en og annen bil fra sandfellene, så jeg tror jeg vet hva som skjer i virkeligheten.
Og i det er der jeg sammenligner med GTR2. Får man ytterhjulene utenfor, så er det ikke bare å svinge inn. OG jeg synes nå hvertfall GT3'ene i GTR2 oppfører seg ganske likt som i virkeligheten. Det er forsåvidt den eneste bilen jeg har prøvd av de som er med i GTR2.
C a r t m a n
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM

Post by fatlaces »

cartman wrote:
biXen wrote:Nå er den bilen modifisert, og oppsettet er gjort av en på dev. teamet som kjører bilen uten at jeg vet hvor mye peil han har, så slike konklusjoner blir litt søkte uten å dra opp live målingen av hva som skjer på dekka i min mening :)
Skulle det vært realistisk, så måtte man hatt samme friksjon i asfalt og grus/sand. Jeg har da dratt opp en og annen bil fra sandfellene, så jeg tror jeg vet hva som skjer i virkeligheten.
Og i det er der jeg sammenligner med GTR2. Får man ytterhjulene utenfor, så er det ikke bare å svinge inn. OG jeg synes nå hvertfall GT3'ene i GTR2 oppfører seg ganske likt som i virkeligheten. Det er forsåvidt den eneste bilen jeg har prøvd av de som er med i GTR2.
har du prøvd den i forza ?
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

fatlaces wrote:
cartman wrote:
har du prøvd den i forza ?
Nei.
C a r t m a n
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

cartman wrote:
Forstår ikke hva du babler om:P Jeg er enig i at hvis du drar fullt moment på en slik bil og dekka er på sand/gress så skjer det mye, men om du kjører med noenlunde normalt turtall så har det døyten å bety, så lenge du kjører en stund før svingen slik at restene går av dekka før du skal inni svinger osv. Lurer på om du har sett litt for mye på tegnefilmer jeg :P De har lagt mye i GT3 en i Forza, for de har tatt med nesten alle Cup bilene. Og jeg synes vel Porsche er de bilene med best realisme i GT1 og 2 mye pga. de er lettest å kjenne igjen. Men det er ikke samme friksjon i asfalt som grus, hva mener du egentlig med det.

Webdesign blog
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

Nå vet jeg ikke om vi snakker om det samme.
Jeg refererte til en liten del av filmen, hvor US-bilen havnet utenfor banen. Det som skjedde der, skjer ikke i virkeligheten. Har bilen så stor fart på asfalt at den drifter ut mot ytterkant og havner utenfor asfalten, så vil den ikke bare så vidt legge 2 hjul utenfor asfalten, og så kjøre opp igjen. Hadde det skjedd på en rett strekning, så hadde det fungert slik du sier, men ikke i en sving.

Men uansett så er vil ett bilspill aldri klare å gjenskape virkeligheten godt nok, før de klarer å simulere g-krefter til hjemmebruk. Det er gjort i "industriell" skala, men så god råd har ihvertfall ikke jeg, og det er ikke så bra at det klarer å erstatte virkeligheten fullt ut enda. Men så kommer det an på om brukeren vil erstatte virkeligheten, eller tilfredsstille sin egen fantasi..?

Men jeg gidder ikke "krangle" med deg om dette, du har din mening, jeg har min mening.
Jeg får sette opp DV kameraet til å ta opp sving 1 og 2, så får vi se om jeg er heldig.
C a r t m a n
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Jeg er ikke uenig i det forsåvidt, jeg bare mener at det ikke er 100% at man ryker rett ut der, at det kan reddes. Nå er jeg ikke den første til å forsvare hvordan en amerikansk bil oppfører seg heller siden jeg ikke kan fordra dem. Men du har sikkert sett flere løp enn meg så jeg får stole på det :)

Webdesign blog
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Forza 2 demoen er ute. Lovende. Gleder meg til full versjon, da må man ha ratt ja. Da skal det mekkes grombiler i paintshopen som skal selges dyrt på Ebay, hehe neida :D

Webdesign blog
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Da var Forza 2 i hus, og Japansk Mazdaspeed MX-5 i god vei på å tunes :) Vanvittig vanvittig mange muligheter til modding på mange biler, et lass med deler og ting man kan gjøre bedre.

Webdesign blog
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

biXen wrote:Da var Forza 2 i hus, og Japansk Mazdaspeed MX-5 i god vei på å tunes :) Vanvittig vanvittig mange muligheter til modding på mange biler, et lass med deler og ting man kan gjøre bedre.
Import da eller? Jeg hadde slått meg til ro med fredag 8. juni som jeg trodde var den offiselle norske datoen...
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
BAE
6500 RPM
6500 RPM

Post by BAE »

Høres ut som jeg må skaffe meg Forza 2. Men kan allikevel anbefale TDU. For realisme fanatikere får du opp en hardcore modus som er mer realistisk (vanskeligere) et stykke ut i spillet.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Hauk wrote: Import da eller? Jeg hadde slått meg til ro med fredag 8. juni som jeg trodde var den offiselle norske datoen...
Hørte rykter om at Expert solgte det. Og både Bestbuy nettbutikk (Expert sin) og Elkjøp sin hadde det på lager. Sjekka to Expert butikker, og i den siste hadde de to igjen. Da ble det fort handel :) Men spørs om Microsoft er så happy for det :P

Webdesign blog
Post Reply