
Potensiell ny MX-5 eier og klubbmedlem!
Moderator: Styremedlemmer
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
Må si meg enig med harald her, men man skal ikke se bort ifra at de du har prøvd har vært litt forlite vedlikeholt og med dårlige foringer, og det har mye å si på en mx. Prøv gjerne en bil med lettere modifisert understell og jeg tror du vil finne frem gliset veldig fort
. Vil vel nesten påstå at det er fler biler med modifisert understell der ute en uten. Du får møte opp på noen treff og prøvekjøre noen av entusiast bilene så finner du nok en kombo du kan lete etter.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
- Kjell
- 2000 RPM
- Posts: 205
- Joined: 06 Oct 2009, 21:24
- Medlemsnummer: 857
- Location: Sarpsborg
- Status: Offline
Har sendt Mail fra annonsen som de aldri svarte på. Har ringt på den og forsøkt meg på litt høst pruting men de var svært lite i møtekommende. Virket nesten uvillige til og selge. Så da har jeg tittet på noen andre i steden hvor selgerne virket som de hadde lyst til og selge bilenknekten wrote:Centralgaragen i Drammen har visst en strøken 99 mod til salgs.. Husker ikke helt prisen, men var noe over 100k

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Skal man sammenligne NA og NB må man ha 2 originale biler,
eller 2 som er gjort det samme på.. du beskriver lite om de bilene du har prøvd,
annet enn at de er dårlig holdt..
Jeg synes det eneste NB har som er mindre go-kart enn NA er at den er tyngre og føles større og sikrere.
To som er senket likt osv. tror jeg det er veldig lite forskjell på ang følelsen med veien.
Det er like gøy i svingene med min NB som med NA'ene jeg har hatt,
men må innrømme det er endel gøyere ut av svingene med NB'n
sikkert fordi det er en MSM
Kjør en entusiast-bil, det var et godt forslag
eller 2 som er gjort det samme på.. du beskriver lite om de bilene du har prøvd,
annet enn at de er dårlig holdt..
Jeg synes det eneste NB har som er mindre go-kart enn NA er at den er tyngre og føles større og sikrere.
To som er senket likt osv. tror jeg det er veldig lite forskjell på ang følelsen med veien.
Det er like gøy i svingene med min NB som med NA'ene jeg har hatt,
men må innrømme det er endel gøyere ut av svingene med NB'n
sikkert fordi det er en MSM

Kjør en entusiast-bil, det var et godt forslag

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
tok en titt på den for 2mnd siden . så at det er litt rust på bilen, foran bakre hjulbue og litt på kanalene. sikkert mulig å pruteKjell wrote:Har sendt Mail fra annonsen som de aldri svarte på. Har ringt på den og forsøkt meg på litt høst pruting men de var svært lite i møtekommende. Virket nesten uvillige til og selge. Så da har jeg tittet på noen andre i steden hvor selgerne virket som de hadde lyst til og selge bilenknekten wrote:Centralgaragen i Drammen har visst en strøken 99 mod til salgs.. Husker ikke helt prisen, men var noe over 100k
Kjell
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
- Kjell
- 2000 RPM
- Posts: 205
- Joined: 06 Oct 2009, 21:24
- Medlemsnummer: 857
- Location: Sarpsborg
- Status: Offline
Da har jeg vært ute og prøvekjørt en 91 Modell NA (1.6L). Fin bil, morsom og kjøre og jeg må seriøst vurdere om det er noe vits og legge 100K i en NB hvis jeg kan få en rimeligere NA og ha penger til og pusse den opp for. Jeg med min prolaps rygg satt til og med bedre i stoffsetene til NA'n enn skinnsetene til NB'n.
Bakdelen er jo at dette er en Shortnose og vet ikke om jeg har lyst til og risikere noe etter alt jeg har lest her. Ellers så det ut til og være en fin bil.
Et spørsmål, denne hadde en veldig kort girspak og tett giring, den var og litt tyngre og gire med, men morsom når man fikk taket på det. Er dette en spesiell girkasse eller bare en spesiell girspak. (Hvis det er mulig og svare på det utifra to linjer her
)
Kjell
Bakdelen er jo at dette er en Shortnose og vet ikke om jeg har lyst til og risikere noe etter alt jeg har lest her. Ellers så det ut til og være en fin bil.
Et spørsmål, denne hadde en veldig kort girspak og tett giring, den var og litt tyngre og gire med, men morsom når man fikk taket på det. Er dette en spesiell girkasse eller bare en spesiell girspak. (Hvis det er mulig og svare på det utifra to linjer her

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Sikkert ett short shift kit.. man bytter ut girstangen og noen dill mot å få litt kortere vandring, om du ikke vil ha dette, så kan eg gjerne bytte mitt originale mot dette...Kjell wrote:Da har jeg vært ute og prøvekjørt en 91 Modell NA (1.6L). Fin bil, morsom og kjøre og jeg må seriøst vurdere om det er noe vits og legge 100K i en NB hvis jeg kan få en rimeligere NA og ha penger til og pusse den opp for. Jeg med min prolaps rygg satt til og med bedre i stoffsetene til NA'n enn skinnsetene til NB'n.
Bakdelen er jo at dette er en Shortnose og vet ikke om jeg har lyst til og risikere noe etter alt jeg har lest her. Ellers så det ut til og være en fin bil.
Et spørsmål, denne hadde en veldig kort girspak og tett giring, den var og litt tyngre og gire med, men morsom når man fikk taket på det. Er dette en spesiell girkasse eller bare en spesiell girspak. (Hvis det er mulig og svare på det utifra to linjer her)
Kjell
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Hvor mye kortere er disse enn originalgirspaken ? Jeg synes den som sitter i min bil er mer enn kort nok, men jeg er ganske sikker på at den er original... 
Forresten så er det "shortnose" på min, og jeg kan ikke si at jeg mister nattesøvnen av det...

Forresten så er det "shortnose" på min, og jeg kan ikke si at jeg mister nattesøvnen av det...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Merker vel ikke stort til veiva om du ikke trimmer nurket.
Stian: Er veiva virkelig noe man bør bry seg om? Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått problemer med dette siden jeg kom på forumet i hvert fall.
Stian: Er veiva virkelig noe man bør bry seg om? Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått problemer med dette siden jeg kom på forumet i hvert fall.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Det er folk på forumet som har hatt trøbbel med shortnose (inkludert undertegnede), men det er og folk som har hatt problemer med veivtappen til longnosen. Det det hele avhenger av, er om veivbolten (som holder hele raklet sammen) er dradd til med korrekt moment. Etter problemet jeg hadde en gang i tiden, lar jeg kun autorisert mazda-verksted fikle med veivbolten minLoKi wrote:Merker vel ikke stort til veiva om du ikke trimmer nurket.
Stian: Er veiva virkelig noe man bør bry seg om? Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått problemer med dette siden jeg kom på forumet i hvert fall.

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Kjell
- 2000 RPM
- Posts: 205
- Joined: 06 Oct 2009, 21:24
- Medlemsnummer: 857
- Location: Sarpsborg
- Status: Offline
HM! Jeg hører jo hva dere sier men allikevel er man jo i tvil og da er det kanskje bedre og ta en annen bil... Better safe than sorry er jo et passende utrykk her kanskje, eller ....
Men uansett, NA er en fin bil det er helt sikkert
Men uansett, NA er en fin bil det er helt sikkert

1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
Kunne ikke vært mer enig. NA er bestKjell wrote:HM! Jeg hører jo hva dere sier men allikevel er man jo i tvil og da er det kanskje bedre og ta en annen bil... Better safe than sorry er jo et passende utrykk her kanskje, eller ....
Men uansett, NA er en fin bil det er helt sikkert

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Om du er inærheten her nede en dag, kan du sikkert få prøvekjøre min.Kjell wrote:HM! Jeg hører jo hva dere sier men allikevel er man jo i tvil og da er det kanskje bedre og ta en annen bil... Better safe than sorry er jo et passende utrykk her kanskje, eller ....
Men uansett, NA er en fin bil det er helt sikkert
(Kjipe vinterdekk på den nå, så det ødelegger jo litt, men du får iallefall kjent på bilen).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Kjell
- 2000 RPM
- Posts: 205
- Joined: 06 Oct 2009, 21:24
- Medlemsnummer: 857
- Location: Sarpsborg
- Status: Offline
Vet ikke om jeg tør. Etter en prøvetur med din da mååå jeg sikkert ha en sliknope-mx5 wrote:Om du er inærheten her nede en dag, kan du sikkert få prøvekjøre min.Kjell wrote:HM! Jeg hører jo hva dere sier men allikevel er man jo i tvil og da er det kanskje bedre og ta en annen bil... Better safe than sorry er jo et passende utrykk her kanskje, eller ....
Men uansett, NA er en fin bil det er helt sikkert
(Kjipe vinterdekk på den nå, så det ødelegger jo litt, men du får iallefall kjent på bilen).
-n

1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine