Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Vidar wrote:Før sommern en gang
Hva går du for Vidar? Link'en?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

HansT wrote:
Vidar wrote:Før sommern en gang
Hva går du for Vidar? Link'en?
Ja, FM Link.. Venter bare på at kontoen tåler kjøpe av FM link...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

Min sperrer ikke før jeg har passert 7000
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Ole wrote:Min sperrer ikke før jeg har passert 7000
Nå er vel ikke turtelleren helt pressis heller..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Hmm, nei den er vel ikke det, eller så er det noe som har skjedd, for da jeg hadde kjøpt bilen sperret den i overkant av 7000.

"Har du fikla med den?"
Joda: har vært og fikla med "Diagnostics" kontakten, lest ut feilkoder fra ECU med diode-lampe slik som beskrevet i service-listene som ligger under Nedlastinger her på forumet. Og justert tomgang og fortenning med kortslutta TEN til GND. Har jeg gitt hjernen et lite "drypp", tro? Tviler litt, siden bilen går veldig bra.

Noen som vet om noe av dette kan være farlig?
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Vidar: Hvordan da presis? Min sperrer også over, nærmere 7200 vil jeg anta.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

biXen wrote:Vidar: Hvordan da presis? Min sperrer også over, nærmere 7200 vil jeg anta.
Min også.. og jeg trodde det var riktig...!?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Etter meteret sperrer'n på 7200. Greit å gire på 7000.. :lol:
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

EspenSort92 wrote:
biXen wrote:Vidar: Hvordan da presis? Min sperrer også over, nærmere 7200 vil jeg anta.
Min også.. og jeg trodde det var riktig...!?
Turtelleren min ligger litt over. iht bipesen..
Men nå har jeg vært ute med nålene et par ganger..

btw : noen som trenger et lettere CrankPulley ? Fikk et i posten i dag, men det passa ikke sammen med oppgraderingshjulet til kompressorn.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

kommer ikke sperra på 7250 da?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

glaibilenmin wrote:Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
ja
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Vidar wrote:
glaibilenmin wrote:Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
ja
Off topic, mn hva svarer du ja på?? svarer du ja på at det er med, eller ja på at det er uten demping? gåkke ann å svare ja på begge ting vettu :lol:
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

TraCkinG wrote:
Vidar wrote:
glaibilenmin wrote:Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
ja
Off topic, mn hva svarer du ja på?? svarer du ja på at det er med, eller ja på at det er uten demping? gåkke ann å svare ja på begge ting vettu :lol:
Må vel lese litt nøyere.. Ute demping ja
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Engine power

116 bhp = 1.6 Mk1 before the 1.8 came out

Early 1.6 (up to mid '91) cars had weak front crank pulley/crank the first year, less than 500 of those were shipped to the UK. Strengthened crankshaft was fitted to cars with UK chassis numbers from 00110630 (final digits). If your Miata is a 1990 or 1991 with VIN 209446 or less, you have a crankshaft with a smaller diameter nose. VIN numbers not 100% accurate If you'd like, verify the stronger/later crankshaft and larger bolt are fitted by measuring the bolt shoulder diameter to be 1.455 inches. The old/weaker pulley bolt shoulder diameter is 1.128 inches. There is an intermediate fix in the form of a longer nosed crankshaft with the same small diameter supplied by Mazda. This fault can and does still turn up on all the engines. Other odd one is con rods breaking – this seems more prone on post ’99 cars. Both failures are rare in the main.


90 bhp = 1.6 Mk1 after '94

http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... curve.html to show it is nearer 105hp

130 bhp = 1.8 Mk1

110 bhp = 1.6 Mk2

140 bhp = 1.8 Mk2

90 v 116 bhp 1.6; has a different ECU, different cams, and lower compression. Runs pretty well (better than the old 1.6 (115hp) in the very low range) up to about 5.5 k RPM, than the difference becomes obvious. A tach redline at 6500 and rev limit at 6750. Some indicate >7000 but so far they all show 6750 upon datalogging. No need for a higher rev limit because the power drops bec. the cams are milder (same as US 1.6 auto tranny cams) and peak at 4000. The injector pulses narrow after 6500 with a matching drop in torque. This is probably so the driver will feel the drop and shift up instead of banging into the limiter all the time. http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... obhall.txt has Bob Hall’s take on this.
Kom over dette. Vet ikke om det er noe nytt eller gammelt stoff for dere, men her er det hvertfall!
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Post Reply