Hva går du for Vidar? Link'en?Vidar wrote:Før sommern en gang
Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ja, FM Link.. Venter bare på at kontoen tåler kjøpe av FM link...HansT wrote:Hva går du for Vidar? Link'en?Vidar wrote:Før sommern en gang
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Hmm, nei den er vel ikke det, eller så er det noe som har skjedd, for da jeg hadde kjøpt bilen sperret den i overkant av 7000.
"Har du fikla med den?"
Joda: har vært og fikla med "Diagnostics" kontakten, lest ut feilkoder fra ECU med diode-lampe slik som beskrevet i service-listene som ligger under Nedlastinger her på forumet. Og justert tomgang og fortenning med kortslutta TEN til GND. Har jeg gitt hjernen et lite "drypp", tro? Tviler litt, siden bilen går veldig bra.
Noen som vet om noe av dette kan være farlig?
"Har du fikla med den?"
Joda: har vært og fikla med "Diagnostics" kontakten, lest ut feilkoder fra ECU med diode-lampe slik som beskrevet i service-listene som ligger under Nedlastinger her på forumet. Og justert tomgang og fortenning med kortslutta TEN til GND. Har jeg gitt hjernen et lite "drypp", tro? Tviler litt, siden bilen går veldig bra.
Noen som vet om noe av dette kan være farlig?
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Turtelleren min ligger litt over. iht bipesen..EspenSort92 wrote:Min også.. og jeg trodde det var riktig...!?biXen wrote:Vidar: Hvordan da presis? Min sperrer også over, nærmere 7200 vil jeg anta.
Men nå har jeg vært ute med nålene et par ganger..
btw : noen som trenger et lettere CrankPulley ? Fikk et i posten i dag, men det passa ikke sammen med oppgraderingshjulet til kompressorn.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Off topic, mn hva svarer du ja på?? svarer du ja på at det er med, eller ja på at det er uten demping? gåkke ann å svare ja på begge ting vettuVidar wrote:jaglaibilenmin wrote:Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Må vel lese litt nøyere.. Ute demping jaTraCkinG wrote:Off topic, mn hva svarer du ja på?? svarer du ja på at det er med, eller ja på at det er uten demping? gåkke ann å svare ja på begge ting vettuVidar wrote:jaglaibilenmin wrote:Er det med eller uten demping ditte hjulet ditt vidar
?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Kom over dette. Vet ikke om det er noe nytt eller gammelt stoff for dere, men her er det hvertfall!Engine power
116 bhp = 1.6 Mk1 before the 1.8 came out
Early 1.6 (up to mid '91) cars had weak front crank pulley/crank the first year, less than 500 of those were shipped to the UK. Strengthened crankshaft was fitted to cars with UK chassis numbers from 00110630 (final digits). If your Miata is a 1990 or 1991 with VIN 209446 or less, you have a crankshaft with a smaller diameter nose. VIN numbers not 100% accurate If you'd like, verify the stronger/later crankshaft and larger bolt are fitted by measuring the bolt shoulder diameter to be 1.455 inches. The old/weaker pulley bolt shoulder diameter is 1.128 inches. There is an intermediate fix in the form of a longer nosed crankshaft with the same small diameter supplied by Mazda. This fault can and does still turn up on all the engines. Other odd one is con rods breaking – this seems more prone on post ’99 cars. Both failures are rare in the main.
90 bhp = 1.6 Mk1 after '94
http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... curve.html to show it is nearer 105hp
130 bhp = 1.8 Mk1
110 bhp = 1.6 Mk2
140 bhp = 1.8 Mk2
90 v 116 bhp 1.6; has a different ECU, different cams, and lower compression. Runs pretty well (better than the old 1.6 (115hp) in the very low range) up to about 5.5 k RPM, than the difference becomes obvious. A tach redline at 6500 and rev limit at 6750. Some indicate >7000 but so far they all show 6750 upon datalogging. No need for a higher rev limit because the power drops bec. the cams are milder (same as US 1.6 auto tranny cams) and peak at 4000. The injector pulses narrow after 6500 with a matching drop in torque. This is probably so the driver will feel the drop and shift up instead of banging into the limiter all the time. http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... obhall.txt has Bob Hall’s take on this.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine