stålomspunnet bremseslanger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

stålomspunnet bremseslanger

Post by mojo-91 »

Noen som har montert slike bremseslanger?
Har det noe for seg med tanke på bremsekraften? De er rimelig dyrere enn standardslanger i gummi.

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... gn=Emailer

Image
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Ja og Ja.

$101 var _billig_.
Om du skal handle, så ta med denne også: (bare pass på rett årsmodell).
907-092 $19.95 $16.95 Stainless Steel Clutch Line (99-05)

(og om du har mulighet, gjerne en til meg også)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kjenner ikke forskjell. Men det har ikke hindret meg i å ha det på begge bilene i håp om at det hjelper. Kun etter den 20. runden på bane i så fall.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

har det på min og, syntes det var noe forskjell. mer direkte på pedaltrykket.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

DrHolm wrote:har det på min og, syntes det var noe forskjell. mer direkte på pedaltrykket.
Men du byttet kanskje veske og klosser samtidig ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

arildh wrote:Men du byttet kanskje veske og klosser samtidig ?
yepp. er derfor jeg er noe usikker.
men skal en først bytte, så hvorfor ikke?

klosser og væske bytte er jo det en kjenner mest forskjell på.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3041
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Er kanskje litt lengre levetid på slike også? (Går utifra at de er rustfrie :P)

+1 på streetcred på den lokale Essoen også!

(Har troen på disse, har bare ikke kommet så langt ennå...)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Jeg har også.

Hvis du først skal bytte slangene er det hvertfall like greit å slenge i noen kroner ekstra.

Har ikke peiling om det hjelper, da det kom likt som 1.8 bremser/klosser oppgradering.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

pleier å få folk til å krype under min, så jeg får flasha dem ja. hehe :)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Har noen kuttet en bremseslange noen gang ? Mistenker at det kanskje er litt SS innenfor den gummien også.
Jeg har mine gamle. Kan vel ofre en og sjekke.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

vanlig bremseslange har ikke no ss i seg (minner mer om oppbygningen på vanlig hageslange med sånn stoffgreie inni) .. de ss slangene har teflon rør inni.. positive og negative sider på begge løsninger..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Post by anton.g »

Fordeler ved ekstrem kjøring/banekjøring..........

Pluss er xstra bling.

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Nå er det vist ikke bare fordel med disse, man kan slite på eu kontroller osv, pga de ikke viser tilstanden så godt som originale og man må ha papirer på dem,, og de kan vera for lange osv, har lest om folk så har subbet slanger i dekk osv, så her i gården er det bare originale så får bli på, aldri hørt om noen så fått sine ødelagt,, og de originale er jo stålarmert inni, iallefall de eg har skjært av på mine mazda prosjekt,,men litt styling er det jo, :lol: men er alltid litt skeptisk til å utforske på bremser eg, er kanskje en pyse, men sikkert pga eg har mistet bremser på ett par andre biler. Er redd gode tilbud på stålomspunnede slanger kan vera skummelt eg.. :roll:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

StianOppistov wrote:Nå er det vist ikke bare fordel med disse, man kan slite på eu kontroller osv, pga de ikke viser tilstanden så godt som originale og man må ha papirer på dem,, og de kan vera for lange osv, har lest om folk så har subbet slanger i dekk osv, så her i gården er det bare originale så får bli på, aldri hørt om noen så fått sine ødelagt,, og de originale er jo stålarmert inni, iallefall de eg har skjært av på mine mazda prosjekt,,men litt styling er det jo, :lol: men er alltid litt skeptisk til å utforske på bremser eg, er kanskje en pyse, men sikkert pga eg har mistet bremser på ett par andre biler. Er redd gode tilbud på stålomspunnede slanger kan vera skummelt eg.. :roll:
Tenkte litt på det samme. Den stålstrømpa skjuler jo en eventuell svakhet i gummien under....skeptisk :?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Har kjørt med ss slanger i flere år på forrige bilen, uten noen som helst issues.

En gummislange derimot, sprakk...
Skal vanvittig mye mer trykk til for å ødelegge en ss slange.
Eneste som igrunn ellers kan ta de, er om de ligger inntil noe som kan skape friksjon.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply