stålomspunnet bremseslanger
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
stålomspunnet bremseslanger
Noen som har montert slike bremseslanger?
Har det noe for seg med tanke på bremsekraften? De er rimelig dyrere enn standardslanger i gummi.
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... gn=Emailer
Har det noe for seg med tanke på bremsekraften? De er rimelig dyrere enn standardslanger i gummi.
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... gn=Emailer
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
har det på min og, syntes det var noe forskjell. mer direkte på pedaltrykket.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
yepp. er derfor jeg er noe usikker.arildh wrote:Men du byttet kanskje veske og klosser samtidig ?
men skal en først bytte, så hvorfor ikke?
klosser og væske bytte er jo det en kjenner mest forskjell på.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
pleier å få folk til å krype under min, så jeg får flasha dem ja. hehe
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Fordeler ved ekstrem kjøring/banekjøring..........
Pluss er xstra bling.
anser
Pluss er xstra bling.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Nå er det vist ikke bare fordel med disse, man kan slite på eu kontroller osv, pga de ikke viser tilstanden så godt som originale og man må ha papirer på dem,, og de kan vera for lange osv, har lest om folk så har subbet slanger i dekk osv, så her i gården er det bare originale så får bli på, aldri hørt om noen så fått sine ødelagt,, og de originale er jo stålarmert inni, iallefall de eg har skjært av på mine mazda prosjekt,,men litt styling er det jo, men er alltid litt skeptisk til å utforske på bremser eg, er kanskje en pyse, men sikkert pga eg har mistet bremser på ett par andre biler. Er redd gode tilbud på stålomspunnede slanger kan vera skummelt eg..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Tenkte litt på det samme. Den stålstrømpa skjuler jo en eventuell svakhet i gummien under....skeptiskStianOppistov wrote:Nå er det vist ikke bare fordel med disse, man kan slite på eu kontroller osv, pga de ikke viser tilstanden så godt som originale og man må ha papirer på dem,, og de kan vera for lange osv, har lest om folk så har subbet slanger i dekk osv, så her i gården er det bare originale så får bli på, aldri hørt om noen så fått sine ødelagt,, og de originale er jo stålarmert inni, iallefall de eg har skjært av på mine mazda prosjekt,,men litt styling er det jo, men er alltid litt skeptisk til å utforske på bremser eg, er kanskje en pyse, men sikkert pga eg har mistet bremser på ett par andre biler. Er redd gode tilbud på stålomspunnede slanger kan vera skummelt eg..
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Har kjørt med ss slanger i flere år på forrige bilen, uten noen som helst issues.
En gummislange derimot, sprakk...
Skal vanvittig mye mer trykk til for å ødelegge en ss slange.
Eneste som igrunn ellers kan ta de, er om de ligger inntil noe som kan skape friksjon.
-n
En gummislange derimot, sprakk...
Skal vanvittig mye mer trykk til for å ødelegge en ss slange.
Eneste som igrunn ellers kan ta de, er om de ligger inntil noe som kan skape friksjon.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll