Page 1 of 1
MX-5 propaganda... (Feilrate på bruktbiler)
Posted: 02 Apr 2009, 14:19
by Hauk
Bare for at vi skal føle oss litt bedre til mote med bilvalget vi har tatt:
"Det svenske frittstående test-instituttet Bilprovningen har testet 3,3 millioner personbiler i 2008 og funnet ut hvilke biler du bør styre unna."
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=561794
Direkte til .pdf fila med 8 år gamle biler:
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... e_2008.pdf
10 år gamle biler:
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... e_2008.pdf
3 år gamle biler:
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... e_2008.pdf
(Ingen MX-5 eller Porsche? Wtf...)
Uansett, vi velger jo selvsagt å se bort ifra km-stand.

...og at en Mx-5 og Porsche sikkert får litt mer TLC enn en Corolla eller Golf.
Posted: 02 Apr 2009, 15:07
by tness
Jeg venter fortsatt på at coilen skal ryke på min

Posted: 02 Apr 2009, 15:12
by caLitri
tness wrote:Jeg venter fortsatt på at coilen skal ryke på min

Samme her.
Posted: 02 Apr 2009, 15:26
by motorhead
tness wrote:Jeg venter fortsatt på at coilen skal ryke på min

Min bil har snart rulla så langt at den ratt ryker på nytt
Bortsett fr det har det vært lite feil gitt. Cat`en gikk jo til h..vete her i vinter, men det er bare bonus. Det er grunn til å bytte eksos
Ellers må jeg si det er godt å få bekrefta at Porsche fortsatt er Porsche

Posted: 02 Apr 2009, 16:00
by Hauk
Ja, man har alltid noe å klage over. Er det ikke over at noe har røket så er det fordi man forventer at noe skal ryke. Hardt liv.

Posted: 02 Apr 2009, 16:06
by DrHolm
har ikke coilen deres ryki enda?? gled dere..

Posted: 02 Apr 2009, 16:33
by motorhead
DrHolm wrote:har ikke coilen deres ryki enda?? gled dere..

Min begynte å krangle på 68K km, og blei bytta på ~80K.. Jeg håper ikke den ryker en gang til, men det er snart på tide hvis man ser på kilometerstanden

Posted: 02 Apr 2009, 17:06
by tness
DrHolm wrote:har ikke coilen deres ryki enda?? gled dere..

På min forrige NB så gikk den til helvette på rundt 80tusen.
Min nærmerer seg 100k, og det er ingen symptomer på at den skal feile.
Men så har jeg jo en superduper spesialutgave. Coilen er av massivt gull, så der blir det ingen lednings feil der i gården
Posted: 02 Apr 2009, 17:12
by nope-mx5
coilpack issues er vel noe som var et problem på 99-00?
Den nye COP løsningen på 01+ har vel ikke noen slike problemer?
-n
Posted: 02 Apr 2009, 17:29
by DrHolm
nope-mx5 wrote:coilpack issues er vel noe som var et problem på 99-00?
Den nye COP løsningen på 01+ har vel ikke noen slike problemer?
-n
ikke som jeg har fått med meg. var nok en flopp fra Mazda, seint på 90-tallet det her..

Posted: 02 Apr 2009, 22:17
by AJF
tness wrote:DrHolm wrote:har ikke coilen deres ryki enda?? gled dere..

På min forrige NB så gikk den til helvette på rundt 80tusen.
Min nærmerer seg 100k, og det er ingen symptomer på at den skal feile.
Men så har jeg jo en superduper spesialutgave. Coilen er av massivt gull, så der blir det ingen lednings feil der i gården
Vet ikke om colilen min er av massivt gull akkurat

, men bank i bordet på at den er av den holdbare varianten. Bilen har rullet 92K og ingen tegn sålangt til problemer der i gården

Posted: 02 Apr 2009, 22:20
by Steinar
DrHolm: Var det ikke du som fikk restene av min gamle coil ? (Den halvparten som virket.)
Min coil røyk på ca. 120000 km.
Den nye coilen hadde et annet delenummer enn den gamle. Har lest et eller annet sted på nettet at de nye coilene skal være bombesikre.
Det stemmer at 2001+ modellene (1800) med direktetenning ikke har hatt slike problemer.
Steinar