Endelig solen skinner, å jeg skulle hente mine nye nøkkler hos centralgarasjen da jeg selvfølgelig har klart å rote bort den eneste nøkkelen jeg hadde.
Jeg har opgitt den 5 siffrede nøkkelkoden som jeg har funnet på kjent sted i bilen. Men nøkkelen jeg har bestillt passer hverken i dørene eller i tenningslåsen. Den vil si nøkkelen sklir inn, meg jeg får ikke vridd om.
Mitt spørsmål er rett og slett om jeg kan ha fått feil nøkkel?
Eller om forrige eier kan ha byttet låser, i det tilfellet ville vell antagelig nevnte sted jeg fant nøkkelkoden ha fått preget inn en annen nøkkelkode.
Den nøkkelen jeg mistet passet i alle dørene på hele bilen.
Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Bilen er en 1992 modell Mazda MX5 NA importert fra tyskland
Feil på ny nøkkel
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Status: Offline
-
- 0 RPM
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Kim_Andre_MX5 wrote:Nei har ikke bilhenger, men klarte faktisk å finne nøkkelen min i dag da.
Så da så jeg at de har ikke filt noen "tenner" og "hakk" i nøkkelen. Hele nøkkelen ser halvferdig ut.
Men nå har jeg en orginal nøkkel å se etter så da er d sikkert kurrant og skaffe seg et par i reserve
De som har laget nøkkelsettet til deg har jo fått en nøkkel-kode, ikke sant??
Det skal jo da bli riktig, men noe har tydeligvis gått veldig galt.
sjansen for at du får korrekte nøkler ved manuell sliping er dessverre heller dårlig. de gangene jeg har fått utført dette (på tidligere biler) så har den manuelt nyslipte nøkkelen bare funket i dørene, men ikke i tenninga. (kommer vel an på hvor mye de slurver)
Jeg ville tatt meg en tur tilbake og vist dem den gamle nøkkelen så de kan prøve med koden på nytt.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
-
- 1000 RPM
du kan bruke låsgruppen(Bak Aass v. hobbymann), de slipte til meg manuelt og den passer 99% perfekt..koster 110kr..ellers skal han på CC være ok...
Ole Lislegård Andersen
[]79 Malibu
[]93 Mazda MX5
[]73 Opel GT
[]76 Datsun 100a(prosjekt impreza drivverk)
[]94 Mitsubishi Galant SELGES BILLIG
[x]91 Nissan Micra
[x]91 Opel Kadett
[x]73 VW 1303s
[]79 Malibu
[]93 Mazda MX5
[]73 Opel GT
[]76 Datsun 100a(prosjekt impreza drivverk)
[]94 Mitsubishi Galant SELGES BILLIG
[x]91 Nissan Micra
[x]91 Opel Kadett
[x]73 VW 1303s
Jeg har selv fått lagd en ny nøkkel her i Oslo. Kjøpte en blank nøkkel og fikk denne slipt etter kopi fra den originale hos en låsesmed på Majorstua (etter tips fra Ullern Bil). Så leverte jeg den ferdige slipte nøkkelen til Ullern Bil som kodet om etter info i vognkortet + den originale nøkkelen.mojo-91 wrote:De som har laget nøkkelsettet til deg har jo fått en nøkkel-kode, ikke sant??
Det skal jo da bli riktig, men noe har tydeligvis gått veldig galt.
sjansen for at du får korrekte nøkler ved manuell sliping er dessverre heller dårlig. de gangene jeg har fått utført dette (på tidligere biler) så har den manuelt nyslipte nøkkelen bare funket i dørene, men ikke i tenninga. (kommer vel an på hvor mye de slurver)
Jeg ville tatt meg en tur tilbake og vist dem den gamle nøkkelen så de kan prøve med koden på nytt.
Done deal!
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv