
Luftrykk ++
Moderator: Styremedlemmer
- MxMats
- 6500 RPM
- Posts: 642
- Joined: 22 Oct 2007, 18:18
- Medlemsnummer: 830
- Location: Drammen
- Status: Offline
Luftrykk ++
Hei, jeg lurer på om noen har noe anbefaling ang lufttrykk i mine nye Goodyear Eagle F1? Dim. er 195/50-15. Synes det vibrerer og sporer fælt nå, i forhold til før. Så da er det vel greit å sjekke trykket først. 

-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
2.3 - 2.4 bar ville jeg prøvd.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
..men det høres ut som en ubalanse?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
få de balansert på en Hunter GSP maskin du. de gir bra resultat.
eller firehjuls kontroll?
eller firehjuls kontroll?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
er dette jeg har kjørt på med. funker fjell.Steinar wrote:Synes at 2,2-2,4 bar høres veldig høyt ut.
Mazda sier 1,8-1,9, noe høyere vad veldig aktiv kjørnig.
Bruker selv anbefalt lutftrykk, slitasje på dekk OK.
Steinar
Mazda, Mercedes, Volvo, BMW osv osv.. "anbefaller" lattlig lavt trykk spør du meg.
50 profil er lavprofil = høyere trykk
f.eks. BMW viser til 2.2 bar ved moderat last på 245/40R17..?!
så klart, noe lavere ved aktiv kjøring.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Må nok støtte opp om Steinar på denne.
2,3-2,4 er altfor mye. Mister jo alt av grep på våt vei osv.
Å det som står maks psi på siden av dekket er hva det tåler, å har INGEN verdens ting med hva du skal kjøre med. Det er sikkerhets regler som skal stå der pga. du ikke skal smelle det ved montering.
2,3-2,4 er altfor mye. Mister jo alt av grep på våt vei osv.
Å det som står maks psi på siden av dekket er hva det tåler, å har INGEN verdens ting med hva du skal kjøre med. Det er sikkerhets regler som skal stå der pga. du ikke skal smelle det ved montering.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
aldri kjørt på nokke høgere enn 1,9 på 195-50 15 på naen... kjører 2,2 på 205 40 17 på speeden som er en tyngre bil...
ei heller plaget med sporing på noen av bilene...
goodyear dekket der er jo og kjent for å spore mye generelt sett
ei heller plaget med sporing på noen av bilene...
goodyear dekket der er jo og kjent for å spore mye generelt sett
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Ah, jeg visste jeg aldri skulle skrevet det. Det var selvsagt ikke en henvisning til hva man kan kjøre med, men heller det at man fortsatt er laaaangt unna det dekket tåler.mrinzane wrote:Å det som står maks psi på siden av dekket er hva det tåler, å har INGEN verdens ting med hva du skal kjøre med. Det er sikkerhets regler som skal stå der pga. du ikke skal smelle det ved montering.
Vedkommende må bare prøve seg frem.
Edit: det er forskjell på dekk også.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
er i bunn og grunn bare og teste ut da. finner fort ut av hva som funker.
men er direkte farlig å ha FOR lavt trykk, spes på lavprofil.
har vrengt av, gud veit hvor mange dekk, som er slitt ned ekstremt fort pga. lavt trykk.
men er direkte farlig å ha FOR lavt trykk, spes på lavprofil.
har vrengt av, gud veit hvor mange dekk, som er slitt ned ekstremt fort pga. lavt trykk.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |