NSK banekjøring vålerbanen 20.06.09

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

NSK banekjøring vålerbanen 20.06.09

Post by arildh »

Da fikk jeg endelig testet bilen på bane.
Vi kjørte hele banen inkludert den nye sløyfa.
Jeg var nervøs for at de skulle kicke på bråk av åpen WG men fikk høre fra en marshal at det hørtes knapt på banen. En annen lurte på om jeg hadde eksoslekasje da det var sånn fisle lyd...

Kjørte på nedslitte R888 med tidvis regn og bløt bane.
Skikkelig skummelt ut av svingene når trykket kommer.
Bilen går veldig bra holder og holder det meste bak meg på strekkene men det var en del Porscher og M3 som puffet bak på glatta. Ble også grusa av en 320 E30 med S14 M3 motor i svingene i regnet. Den bilen satt skikkelig bra i svingene.
Bremsene kokte/fadet i et forsøk på å bremse ned fra hundre og ørti i 5. gir på sletta = tok et par kjegler og raste inn på glattkjøringsbanen.

Jeg vet ikke helt om jeg liker den nye sløyfa. Den er litt for smal og har noen skummle dekkstabler på helt feil plass. Det er heller ikke curbs eller utkjøringssoner slik som på hovedløypa.

Som en perfekt avsluttning på dagen røk en servoslange tvert av og tømte innholdet utover eksosmanifoilen = masse røyk. En del olje havnet utover banen også men det var for lite til at det påvirket grepet nevnverdig.
Det snodige var at clutchen ga seg ikke før på hjemturen. Nå slurer den på høyere gir, så da blir vel bilen stående til ny fra USA kommer i posten og er montert. Tenker RatX5'en skal få kjørt seg på et treff i mellomtiden.

Jeg hilste på en kar med NC + R888. Ellers var det vel en RX8 men tror ikke han kjørte.

Bilder kommer sikkert på NSK sine sider i løpet av kvelden.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply