Skal i verkstedet å skru litt til helgen, tenkte da samtidig å få tatt det årlige byttet av bremsevæske?
Har hittil ikke benyttet meg av annet en det som har stått fremst i hyllene der jeg har handlet, gitt at det har vært DOT 4, men er sikkert kvalitetsforskjeller her også.. Noen som har erfaringer/anbefalinger med div merker?
Bremsevæske
Moderator: Styremedlemmer
Jeg har brukt Valvoline Dot 4 og Dot 5.1 og aldri hatt problemer. Selges på TorshovBilrekvesita. Men lufting er alfa omega.
Kjører nå på ATE Super Blue som på papiret skal ha enda bedre spec. Bremsene fadet for første gang på Vålerbanen i helga. Kom i godt drag i 5. gir på raka og mistet så og si bremsene på enden. Ikke morro.
Skiftet til denne augist i fjor. Kjørte på Nürburgring + et par tre Rudskogen treff uten problemer. Mulig det har blitt litt luft i systemet når den har stått på bukker i varm garasje i vinter.
Bytter uansett til Valvoline 5.1 nå. Hvis ikke det hjelper må man vel ha nye bremser også...
Kjører nå på ATE Super Blue som på papiret skal ha enda bedre spec. Bremsene fadet for første gang på Vålerbanen i helga. Kom i godt drag i 5. gir på raka og mistet så og si bremsene på enden. Ikke morro.
Skiftet til denne augist i fjor. Kjørte på Nürburgring + et par tre Rudskogen treff uten problemer. Mulig det har blitt litt luft i systemet når den har stått på bukker i varm garasje i vinter.
Bytter uansett til Valvoline 5.1 nå. Hvis ikke det hjelper må man vel ha nye bremser også...