Page 1 of 2

Ny mindre MX-5 på vei?

Posted: 01 Jul 2009, 08:44
by biXen
This is Mazda’s version of a downsized, credit-crunch friendly MX-5, the MX-2.

Our illustration shows what the MX-2 is likely to look like. You can see that the Furai concept will have a strong influence in the design, while a hint of Ferrari California is also present in the headlamps.

Because the MX-2 is smaller than the MX-5 it will come equipped with smaller engines. Small capacity petrol engines ranging from 0.7 to 1.6-litres will get the MX-2 moving, while a range-topping 1.6-litre turbo pushing out an expected 160bhp. Combine that with low weight, and the MX-2 will embarrass more expensive machines with ease.
Jeg har mine tvil om det stemmer :) Kilde: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html

Posted: 01 Jul 2009, 09:14
by mojo-91
hm... bilen var fin den, men jeg ser ikke helt markedspotensialet her. :shock:

Det kan nesten virke som dette er et forsøk på å innhente det som har gått tapt hos mx-5 oppgjennom årene (tenker på NC med ståltak, en haug med elektronikk, høyere vekt, større ytre volum osv...)

Kanskje mx-2 skal bli en mindre sofistikert mx-5, altså en NA :wink:

Posted: 01 Jul 2009, 09:32
by DrHolm
tenkte det samme med en gang sjøl, spes når jeg fikk se bildene.
kommer denne noen gang MÅ den prøves. :D

Posted: 01 Jul 2009, 09:34
by knekten
Utgaven med turbomotoren kan nok gå bra 8)

Posted: 01 Jul 2009, 10:17
by 2re
Njaaaa... skeptisk.

Om det blir noe av kommer den i hvertfall ikke til å se sånn ut. Ikke Mazda-design i det hele tatt. Det der er et sammensurium av NC, en dash Celica og litt for mye Z3...

Ikke mye Furai over den fantasiskissa der...

Posted: 01 Jul 2009, 10:40
by biXen
Men NCen er da ikke SÅ forbanna tung?

Vanskelig å komme under tonnet og samtidig lage en billig bil for å si det sånn.

Posted: 01 Jul 2009, 11:09
by HegeCecilie
Jeg syns den ser dritbra ut på bildene jeg.. :) Kommer artikkel om den med flere bilder på www.BilNorge.no i morgen!

Posted: 01 Jul 2009, 11:31
by tness
biXen wrote:Vanskelig å komme under tonnet og samtidig lage en billig bil for å si det sånn.
Blir en skikkelig racer den 0.7 literen.

Posted: 01 Jul 2009, 11:44
by biXen
Det er jo bare en illustrasjon uansett så tar det med en klype salt. Jeg er mer nysgjerrig på behovet :)

Hadde sikkert gjort seg med en 16X rotary dog. 300 NA hester, i en liten mini roadster, oh yeah.

Posted: 01 Jul 2009, 11:46
by Kolbotn
Jeg likte den jeg, tar tilbake noe av det mx5en har tapt opp igjennom årene... NCer så stor og tung, blir ikke leketøy på samme måte som en NA er liksom...
Krysser fingra for at de fullfører visjonen!

Posted: 01 Jul 2009, 11:50
by knekten
Kolbotn wrote:Jeg likte den jeg, tar tilbake noe av det mx5en har tapt opp igjennom årene... NCer så stor og tung, blir ikke leketøy på samme måte som en NA er liksom...
Krysser fingra for at de fullfører visjonen!
Hvor mye skiller det mellom NA OG NC da ?

Posted: 01 Jul 2009, 12:20
by mrinzane
Tøff.

Elise killer:P

Posted: 01 Jul 2009, 12:32
by jallatralla
Det var en lekker illustrasjon iallefall.

Posted: 01 Jul 2009, 13:22
by Kolbotn
Det skiller vel ca 160 kilo mellom NA og NB.

Posted: 01 Jul 2009, 13:26
by knekten
Rett meg hvis jeg tar feil. NA-960 kg. NB-1120 kg. NC 1140 kg. Skiller da bare 20 kg på NB og NC.