NSK banekjøring @ Rudskogen tirsdag 14. juli.
Moderator: Styremedlemmer
NSK banekjøring @ Rudskogen tirsdag 14. juli.
Jeg tenkte meg dit for å "kjøre inn" clutchen.
Litt fiasko om det regner da dekkene er slitte. Har luftet ut bremsene uten å bytte veske ved å ta et par pump i hvert hjørne. Venter på nye klosser så gidder ikke bruke en helt ny dunk med ATE SB. Har også laget varmeskjold mot bremsekraftforsterker osv så nå er det vel bare skiver og kalipere jeg kan skylde på snart.
Noen flere som skal jage ned rettstrekka på en tirsdagsettermiddag ?
Litt fiasko om det regner da dekkene er slitte. Har luftet ut bremsene uten å bytte veske ved å ta et par pump i hvert hjørne. Venter på nye klosser så gidder ikke bruke en helt ny dunk med ATE SB. Har også laget varmeskjold mot bremsekraftforsterker osv så nå er det vel bare skiver og kalipere jeg kan skylde på snart.
Noen flere som skal jage ned rettstrekka på en tirsdagsettermiddag ?
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Vurderer å lufte Rudolf litt.
(litt gretten der han står i garasjen ...)
Det er meldt bra vær (null nedbør), så jeg stiller vel med det jeg har igjen av Yokohamaene.
Erik
(litt gretten der han står i garasjen ...)
Det er meldt bra vær (null nedbør), så jeg stiller vel med det jeg har igjen av Yokohamaene.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: NSK banekjøring @ Rudskogen tirsdag 14. juli.
Lurte på å ta en tur for å titte litt.arildh wrote:Jeg tenkte meg dit for å "kjøre inn" clutchen.
Litt fiasko om det regner da dekkene er slitte. Har luftet ut bremsene uten å bytte veske ved å ta et par pump i hvert hjørne. Venter på nye klosser så gidder ikke bruke en helt ny dunk med ATE SB. Har også laget varmeskjold mot bremsekraftforsterker osv så nå er det vel bare skiver og kalipere jeg kan skylde på snart.
Noen flere som skal jage ned rettstrekka på en tirsdagsettermiddag ?
Mulighet for et par snylterunder eller?

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Finfin kveld. Strålende vær men ikke for varmt for hverken bil eller fører.
Kjørte kanskje 35-40 runder.
Første heat var det mye klabb og babb. Girkassa og jeg er ikke på bølgelengde og boostcontrolleren utsetter trykket ved giring pga. feil instilt start boost og gain setting.
I tillegg kjørte jeg med for stivt oppsett på demperne så jeg spratt nesten av banen etter strekka.
Neste heat var med passasjer men mykere oppsett. Da stemte ting bedre men girkassa er fortsatt lotteribasert i nærheten av 3. gir. Fortsatt problemer med nye settings på boostcontrolleren som gjør at girskift og turbolag blir på nivå med en Kenworth.
På siste heat uppet jeg trykket til 1.2 bar is. Fortsatt samme problem med lag men bilen går mye bedre. Problemet er at det lagger så mye at man enten bare spinner ut av svingene eller man timer det for sent. Beste tid ble bare 1.09,1 . Over 1 sek dårligere enn bestetid fra i fjor. med vesentlig mindre effekt. Jeg må få sortert ut dette problemet. Utrolig irriterende å ha så masse effekt men å ikke få det under kontroll.
Et annet problem er bråk. Ikke noe problem på teknisk men lyden fra WG er ikke pen og høres GODT inne i bilen. Turboen og dump blir overdøvd.
Det toppet seg når jeg ble svartflagget pga. det stod flammer ut av WG som slikket under bilen ved girskift. Ikke noe farlig men det er oppmerksomhet jeg ikke trenger.
Fint å se noen nye MX5 fjes på banen. Erik og Kim var som nevnt over debutanter.
Begge kjørte bra og jeg håper det ga mersmak.
Takk til Erik for dette bilde btw. I like it a lot:

Kjørte kanskje 35-40 runder.
Første heat var det mye klabb og babb. Girkassa og jeg er ikke på bølgelengde og boostcontrolleren utsetter trykket ved giring pga. feil instilt start boost og gain setting.
I tillegg kjørte jeg med for stivt oppsett på demperne så jeg spratt nesten av banen etter strekka.
Neste heat var med passasjer men mykere oppsett. Da stemte ting bedre men girkassa er fortsatt lotteribasert i nærheten av 3. gir. Fortsatt problemer med nye settings på boostcontrolleren som gjør at girskift og turbolag blir på nivå med en Kenworth.
På siste heat uppet jeg trykket til 1.2 bar is. Fortsatt samme problem med lag men bilen går mye bedre. Problemet er at det lagger så mye at man enten bare spinner ut av svingene eller man timer det for sent. Beste tid ble bare 1.09,1 . Over 1 sek dårligere enn bestetid fra i fjor. med vesentlig mindre effekt. Jeg må få sortert ut dette problemet. Utrolig irriterende å ha så masse effekt men å ikke få det under kontroll.
Et annet problem er bråk. Ikke noe problem på teknisk men lyden fra WG er ikke pen og høres GODT inne i bilen. Turboen og dump blir overdøvd.
Det toppet seg når jeg ble svartflagget pga. det stod flammer ut av WG som slikket under bilen ved girskift. Ikke noe farlig men det er oppmerksomhet jeg ikke trenger.
Fint å se noen nye MX5 fjes på banen. Erik og Kim var som nevnt over debutanter.
Begge kjørte bra og jeg håper det ga mersmak.
Takk til Erik for dette bilde btw. I like it a lot:

Da var dagen på rudskogen over, vi koste oss masse.
Fikk testet bilen en del og vi er fortsatt veldig fornøyde!
Bremsene kokte etter en viss del runder så det ble noen pauser innimellom.. Så det står høyt oppe på listen for å bytte.....
Ble vel kjørt litt over 10 mil, så det var nå greit!
Flotte forhold for å leke litt!!!
Fikk testet bilen en del og vi er fortsatt veldig fornøyde!
Bremsene kokte etter en viss del runder så det ble noen pauser innimellom.. Så det står høyt oppe på listen for å bytte.....
Ble vel kjørt litt over 10 mil, så det var nå greit!
Flotte forhold for å leke litt!!!
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Ja da var første runde på bane gjennomført
Var litt for artig til å kun ha gjort det en gang. Må uansett ha flere runder for å rette opp alle feil
Fikk heldigvis lurt med Arild som passasjer den første runden eller så hadde jeg garantert bommet på det meste. Det var ikke førermøte denne gangen men kom meg gjennom uten trøbbel. Lærte mye med sporvalg, bruk av riktig gear og bremsing av at Arild satt på første runde. Andre runden hadde jeg med Erik som skulle se litt etter oljetempen
Og siste runde kjørte jeg alene. Merket at jeg fikk litt mer roen utover dagen og når jeg kjørte alene klarte jeg å tenke litt mer på det jeg hadde lært av Arild. Men alt for mye av tiden ble brukt på å irritere seg over alle feilene som ble gjort.
Fikk også låne hjulene til drHolm. Takker
Som satt betraktelig bedre enn de vanlige dekkene jeg bruker på bilen nå. Litt mer dekkvandring, men ble vant til det etterhvert. Får prøve å få tak i R888 til originalfelgene så blir fealingen trolig noe bedre. Fikk også testet ut forskjellige instillinger på EDFC´n. På det mykeste gynget det ganske bra i svingen etter strekka, en god del bedre halvveis, og det ble ganske brukbart med full hardhet. Men er som Emilio sier. Standard fjører er suverent på vanlig vei, men kan være litt løent på bane. Mens det oppsettet de anbefaler på bane er godt og stivt på vanlig vei. Hmmm what to do 



Fikk også låne hjulene til drHolm. Takker


- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
*-Hva syntes du om den nye Is-Tid filmen?inglar wrote:En god diskusjon er viktig å ha rundt banen![]()
- Joa, grein litt på slutten der men..*
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
øy.. ikke no mobb av de über fete OEM hjula mine.. 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |