Polyforinger.
Moderator: Styremedlemmer
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
- Status: Offline
Polyforinger.
Hvordan er kvaliteten på de forskjellige polyforingene man får kjøpt hos forskjellige forhandlere? Er det i det hele tatt forskjell på de?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miata-En ... ccessories
Vurderer dette settet, men har ikke nok kunnskap til og vurdere om dette er noe og ha på bilen, eller om jeg skal gå for ett sett fra en mere kjent leverandør?
Noen tips?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miata-En ... ccessories
Vurderer dette settet, men har ikke nok kunnskap til og vurdere om dette er noe og ha på bilen, eller om jeg skal gå for ett sett fra en mere kjent leverandør?
Noen tips?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 697
Kjøpte akkurat samme sett fra fm http://www.flyinmiata.com/index.php?sto ... r=13-98112
Ikke fått montert de ennå så dårlig med kunnskap om de her å.
Litt mer info her: http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... Suspension
Ikke fått montert de ennå så dårlig med kunnskap om de her å.
Litt mer info her: http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... Suspension
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
Jeg har prøvd 3 forskjellige.
Polybush eller hva det var FM solgte tidligere er omtrent det samme som Energy bare til 2x pris. Energy er lettere å installere da endene på foringene ikke er så store. Begge disse fungerer ved at hylsen roterer inne i selve foringen slik at den er avhengig av at det er grease der for ikke å slite eller lugge i materialet. Har ikke hørt om noen som har måtte smøre opp noen av disse. Gamlebilen min er på forumet så om han leser dette kan jo han rope ut om det er ulyder etter 5 år.
På RatX5en sitter det noe greier fra MX5parts. Jeg byttet ut en foring etter jeg kjøpte den og ble litt overrasket over at hylsene er støpt faste og de fungerer som de orginale.
Ytelsesmessig er det ikke forskjell. I så fall vil jeg gjerne høre hvordan det ble testet...
Tipper de MX5 parts selger er mest behagelig om det er mulig å kjenne.
Polybush eller hva det var FM solgte tidligere er omtrent det samme som Energy bare til 2x pris. Energy er lettere å installere da endene på foringene ikke er så store. Begge disse fungerer ved at hylsen roterer inne i selve foringen slik at den er avhengig av at det er grease der for ikke å slite eller lugge i materialet. Har ikke hørt om noen som har måtte smøre opp noen av disse. Gamlebilen min er på forumet så om han leser dette kan jo han rope ut om det er ulyder etter 5 år.
På RatX5en sitter det noe greier fra MX5parts. Jeg byttet ut en foring etter jeg kjøpte den og ble litt overrasket over at hylsene er støpt faste og de fungerer som de orginale.
Ytelsesmessig er det ikke forskjell. I så fall vil jeg gjerne høre hvordan det ble testet...
Tipper de MX5 parts selger er mest behagelig om det er mulig å kjenne.
jeg har fra mx5parts. stor fordel er at de ikke trenger å smøres, ever.. ingen rare lyder osv, ulempe mer tungvindt monteringsjobb etc.. pluss at jeg synes de legger for mye belastning på bærearmer etc(dvs, hjulopphenget går ikke veldig fritt når demper ikke er på plass) orginal foringene lar heller ikke bærearmer gå helt lett og ledig..
jeg vil ha uniballs overalt men det er litt styr
jeg vil ha uniballs overalt men det er litt styr

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Ikke si slikt da.. det vil si at jeg må bytte minearildh wrote:Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Må ikke si du må, men nærmer seg.. min første miata gikk over 420000km på originale foringer,,Kremgutt wrote:Ikke si slikt da.. det vil si at jeg må bytte minearildh wrote:Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Tonny_B
- 7200 RPM
Jeg skifter mine nå med det samme jeg skal ha coilovers på. Skal også legge bærearmer etc i svovelsyre, og lakkere de opp igjen. 

- Miatapowers
- 7200 RPM
Hva er fordelen med svovelsyre da, løsner gummien bedre da, eller er det lakkfjerning du tenker på..Predator wrote:Jeg skifter mine nå med det samme jeg skal ha coilovers på. Skal også legge bærearmer etc i svovelsyre, og lakkere de opp igjen.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Agility
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 813
Ble også litt nysgjerrig på hva den svovelsyra gjør......
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Tonny_B
- 7200 RPM
Fjerner rust uten og fjerne så mye metall. Kunne sandblåst de også, men velger heller svovelsyre da jeg har tilgang til det på jobb.StianOppistov wrote:Hva er fordelen med svovelsyre da, løsner gummien bedre da, eller er det lakkfjerning du tenker på..Predator wrote:Jeg skifter mine nå med det samme jeg skal ha coilovers på. Skal også legge bærearmer etc i svovelsyre, og lakkere de opp igjen.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
treng da slett ikkje vær gått 150k for å bytte til polyforinger:)
bytta på msmen min som har rulla drøye 30k miles;)
bytta på msmen min som har rulla drøye 30k miles;)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Svovelsyre var nytt for meg. Jeg bruker fortynnet fosforsyre, kjøpt på apoteket. Dreper rusten og legger igjen et korrosjonsbeskyttende lag med fosfat. Det lokale galvaniseringsverkstedet bruker saltsyre for å fjerne rust, men hvis delen ligger i det badet for lenge, er den borte.Predator wrote:Fjerner rust uten og fjerne så mye metall. Kunne sandblåst de også, men velger heller svovelsyre da jeg har tilgang til det på jobb.StianOppistov wrote:Hva er fordelen med svovelsyre da, løsner gummien bedre da, eller er det lakkfjerning du tenker på..Predator wrote:Jeg skifter mine nå med det samme jeg skal ha coilovers på. Skal også legge bærearmer etc i svovelsyre, og lakkere de opp igjen.