Hei
Jeg har en NA med 1.8 liter. Den har en liten kjølevannslekkasje bak på motoren. Jeg kan kjøre, men det er en konstant lekkasje som selvfølgelig er større hvis jeg kjører hardt. Og det blir et pent rust belegg på girkassa. Det er veldig trangt bak der så det er vanskelig å finne ut eksakt hvor den kommer fra.
Er det noen som som har vært borti dette og har et noen råd eller vet om et verksted som kan ta slike jobber?
Kjølevanns lekkasje bak på motor
Moderator: Styremedlemmer
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
- Status: Offline
Har vært borte i lekkasje på baksiden av blokka ja..
Veit ikke helt om det er samme "blindplugg" på 1.8 literen, men hvis det er den så setter jeg et par kroner på den.
Står om det på denne siden av "prosjektet" mitt:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... c&start=30
Ellers har man også de to kjølevannslangene som går inn igjennom torpedoveggen, til varmeapparatet.. Hvis de sprekker i "rett" vinkel så spruter det bakom motoren.. (Jeg har prøvd dette også ja..)
Good luck!

Står om det på denne siden av "prosjektet" mitt:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... c&start=30
Ellers har man også de to kjølevannslangene som går inn igjennom torpedoveggen, til varmeapparatet.. Hvis de sprekker i "rett" vinkel så spruter det bakom motoren.. (Jeg har prøvd dette også ja..)
Good luck!

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
Noen som kan anbefale et verksted i oslo området
Har lest også på en engelsk side at det sannsynligvis er blindpluggen, men jeg finner den ikke.
Noen som vet om et bra verksted utenom mazda verksted?
Noen som vet om et bra verksted utenom mazda verksted?
Roger
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
- Status: Offline
Kan love deg at den blindpluggen sitter noe klønete til!!! Denne sprakk jo skikkelig midt mellom trysil og femunden eller noe, så jeg MÅTTE finne ut av det.. Fikk akkurat trøkt venstre hånd nedimellom bakimellom for å så finne den da jeg trykte på den så fikk jeg kjølevæske på fingrene.. Kok deg en kanne kaffe og sett av en time eller to så finner du ut av det..
Kan også tilby meg å komme å se på den, men drar straks til Dublin og er vel ikke tilgjenglig før neste uke.. 

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2006 Suzuki XL7
Nå har jeg kjørt bilen hardt none dager og fremprovosert en større lekkasje og jeg er tilbake til hint nummer 1, slangen til varmeapparatet. Her var det en liten lekkasje som lå et sted det var vanskelig å se. Så da får jeg kjøpe meg en ny slange og montere den. Så håper jeg dte ordner seg
Takk for hjelp og innspill
Takk for hjelp og innspill
Roger