Rotrex vs Eaton kompressor
Moderator: Styremedlemmer
-
- 2000 RPM
- Status: Offline
Rotrex vs Eaton kompressor
Når dette først er temaet: har kjørt både Rotrex og Eaton kompressor (M45) med omtrent samme hk. Mitt inntrykk er at Rotrex kommer litt jevnere og er veldig med helt opp på høyeste turtall, mens Eaton drar mer brutalt helt fra start men sliter litt "på toppen" (utvikler visstnok vel mye varme på høyere trykk en Rotrex). For bruk i en bil som brukes i daglig trafikk synes jeg personlig at Eaton er morsommere da den gir et veldig kick helt fra bunnen av, men liker du å kjøre på mer turtall er nok Rotrex bedre. 

-
- 2000 RPM
En bekjent har en nyere Morgan hvor den originale 1,8 Ford Zetec motoren er byttet ut med en 2.0 Zetec. I tillegg er det "skreddersydd" et opplegg med Rotrex kompressor og aquamist vanninnsprøyting for kjøling av ladeluften (var ikke plass til air/air intercooler). Den er bremset til over 200 hk og bilen er lett, så det flytter seg bra.
Efffekten kommer veldig jevnt og fint, og den er 100% med i hele registeret, men jeg følte at dreiemomentet ikke var like bra fra start og på lave turtall som det Eaton kompressoren gir. For min del blir det derfor den nyere satsen til Moss med Eaton sin MP62 kompressor.
Efffekten kommer veldig jevnt og fint, og den er 100% med i hele registeret, men jeg følte at dreiemomentet ikke var like bra fra start og på lave turtall som det Eaton kompressoren gir. For min del blir det derfor den nyere satsen til Moss med Eaton sin MP62 kompressor.

- AJF
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 282
Sagt det før, er det tidlig respons du ønsker bør du vurdere ffs sine Coldside kit. Har ikke prøvd det selv, men har lest gjentatte ganger at folk sier responen er ennå kvikkere der enn med et hotside kit.
Forøvrig må jeg si at jeg er godt fornøyd med responsen og draget i mitt stock Moss mp62 kit. Kittet har også fungert helt uproblematsik fra det ble montert i påsken 2008 frem til i dag, så kvaliteten er bra, lader ca 7psi i stock oppsett, samt at det ser meget diskre og orginalt ut i motorrommet uten noe pragende logoer. Om du skulle ønske å prøvekjøre min med Moss sitt MP62 kit før du bestemmer deg er det bare og ta kontakt.
Forøvrig må jeg si at jeg er godt fornøyd med responsen og draget i mitt stock Moss mp62 kit. Kittet har også fungert helt uproblematsik fra det ble montert i påsken 2008 frem til i dag, så kvaliteten er bra, lader ca 7psi i stock oppsett, samt at det ser meget diskre og orginalt ut i motorrommet uten noe pragende logoer. Om du skulle ønske å prøvekjøre min med Moss sitt MP62 kit før du bestemmer deg er det bare og ta kontakt.
-
- 2000 RPM
Jeg syntes også mitt forrige M45 system fungerte veldig bra - både med hensyn til effekt og driftsikkerhet. Og - ikke minst kjørbarhet og til daglig bruk i trafikken fungerer dette helt perfekt. Og som AJF sier - det ser også ryddig og tilnærmet originalt ut. Jeg har derfor STORE forventninger til MP62 som nå snart skal på. Coldside har kanskje noen fordeler, men da blir det vel heller vanskelig å oppgradere med intercooler, selv om det kanskje heller ikke er så påkrevet med coldside-løsningen?AJF wrote:Sagt det før, er det tidlig respons du ønsker bør du vurdere ffs sine Coldside kit. Har ikke prøvd det selv, men har lest gjentatte ganger at folk sier responen er ennå kvikkere der enn med et hotside kit.
Hvor holder du til AJF - kunne vært interessant å se løsningen og evt prøve bilen - den er vel eller ganske lik min 1994 1.8?