Ettermontering av diff-sperre

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Ettermontering av diff-sperre

Post by uggla »

Heisann.

Sitter å surfer litt hos Good-Win her.
Er dette noe å bare "schmokke" inn? :D

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0409.html

Eller formulert på en annen måte; er dette alt som skal til for å få en VLSD slik mange av bilene ble levert med?
Er det en stor jobb å putte inn en slik?

Mener å ha hørt at en 1,6 diff med VLSD tåler mer enn en åpen 1,6 diff?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

bortkastede penger å bruke på en 1,6 diff, MYE bedre å bare gå rett på sak som her :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazdaspe ... ccessories

alt du trenger for å bygge om, å jeg fikk pris med han her på 300 dollar i frakt for en stund siden. Du får høre med han
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

helt enig, waste of cash å oppgradere ting inni 1.6 huset..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Takk for innspill gutta.

Nå er det jo ikke sikkert at det blir så himla mange flere hester på kjerra mi da, så den burde nok holde en stund.

Men må man ikke bytte ganske mye mer hvis hele diffen med tilbehør skal byttes a? Ny clutch? Mye jobb og?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

uggla wrote:Takk for innspill gutta.

Nå er det jo ikke sikkert at det blir så himla mange flere hester på kjerra mi da, så den burde nok holde en stund.

Men må man ikke bytte ganske mye mer hvis hele diffen med tilbehør skal byttes a? Ny clutch? Mye jobb og?
No va den diffen ej linka dej inkludert akslinger. Da har du ALT du trenger for å bytte diff. Å den e masse sterkere, samtidig billigere med min hode regning.

Ser ikke hvorfor du skulle bytte clutch nei, mindre jobb å skifte hele diff huset enn å demontere diff huset å bytte innmat. So it`s a win win situastion
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

:oops:

Der ser du hvor mye peil jeg har....

Takk igjen for innspill.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

uggla wrote::oops:

Der ser du hvor mye peil jeg har....

Takk igjen for innspill.
Det er en ærlig sak:)

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. :)
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

ei heller nokke problem å drepe 1,6 diffen med orginal motor...
been there done that
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

glaibilenmin wrote:ei heller nokke problem å drepe 1,6 diffen med orginal motor...
been there done that
Husker for en del år siden, når det var skikkelig miljø her i Sarpsborg på gatebilfronten.

Snakket ofte med en som hadde 1.6 NA, han røk diffen 2 eller 3 ganger på 1 år :)

Ble raskt dyrt fant han ut :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

glaibilenmin wrote:ei heller nokke problem å drepe 1,6 diffen med orginal motor...
been there done that
rekorden min på 1.6 diff er 14 km :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

Harald wrote:
glaibilenmin wrote:ei heller nokke problem å drepe 1,6 diffen med orginal motor...
been there done that
rekorden min på 1.6 diff er 14 km :D
:lol:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 25 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Location: Lørenskog
Status: Offline

Post by Dr_J »

Nå tenkte jeg å spørre om 1,6 diffen virkelig er så dårlig, men etter å ha lest tråden om smelling i drivverket så trenger jeg ikke det....
Siden jeg har en -90 NA med husmortrim så er det sikkert lurt å være føre var og lete etter en diff i vinter, så da er spørsmålet hvilken diff er den beste? En torsen-lsd? Og hvilken utveksling i diffen bør jeg gå for?
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Jeg trenger vel ikke kommentere på denne tråden.

Blir nok å skifte til >94-versjonen av diffen, om jeg ikke kommer over et røverkjøp. Så får heller mastercarden være makset en stund..

-Morten
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

Dr_J wrote:Nå tenkte jeg å spørre om 1,6 diffen virkelig er så dårlig, men etter å ha lest tråden om smelling i drivverket så trenger jeg ikke det....
Siden jeg har en -90 NA med husmortrim så er det sikkert lurt å være føre var og lete etter en diff i vinter, så da er spørsmålet hvilken diff er den beste? En torsen-lsd? Og hvilken utveksling i diffen bør jeg gå for?
1.6 diffen er svak..
med husmortrim blir den veldig svak.
den "perfekte" diffen er en som har orginal torsen innmat.. utveksling så funker 4.1 diff fint til en 1.6 bil med noe trim. 3.9 går fint sammen med en noe trimmet 1.8 og 3.636 er valget om man skal ha diffen mot en bil med mye power. eller mot 6trinns kasse..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 25 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Location: Lørenskog
Status: Offline

Post by Dr_J »

Fant en torsen fra en Miata 2001 SE 5 trinns på Ebay. Det betyr vel at det er en 4.3 diff, som er det samme som 1.6 diffen. Selger kan legge ved nye drivaksler og mellomaksel, pris for pakka $900. Er det en bra pris? Aner ikke prisnivået på disse delene...
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
Post Reply