Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eller formulert på en annen måte; er dette alt som skal til for å få en VLSD slik mange av bilene ble levert med?
Er det en stor jobb å putte inn en slik?
Mener å ha hørt at en 1,6 diff med VLSD tåler mer enn en åpen 1,6 diff?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Nå er det jo ikke sikkert at det blir så himla mange flere hester på kjerra mi da, så den burde nok holde en stund.
Men må man ikke bytte ganske mye mer hvis hele diffen med tilbehør skal byttes a? Ny clutch? Mye jobb og?
No va den diffen ej linka dej inkludert akslinger. Da har du ALT du trenger for å bytte diff. Å den e masse sterkere, samtidig billigere med min hode regning.
Ser ikke hvorfor du skulle bytte clutch nei, mindre jobb å skifte hele diff huset enn å demontere diff huset å bytte innmat. So it`s a win win situastion
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Nå tenkte jeg å spørre om 1,6 diffen virkelig er så dårlig, men etter å ha lest tråden om smelling i drivverket så trenger jeg ikke det....
Siden jeg har en -90 NA med husmortrim så er det sikkert lurt å være føre var og lete etter en diff i vinter, så da er spørsmålet hvilken diff er den beste? En torsen-lsd? Og hvilken utveksling i diffen bør jeg gå for?
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
Dr_J wrote:Nå tenkte jeg å spørre om 1,6 diffen virkelig er så dårlig, men etter å ha lest tråden om smelling i drivverket så trenger jeg ikke det....
Siden jeg har en -90 NA med husmortrim så er det sikkert lurt å være føre var og lete etter en diff i vinter, så da er spørsmålet hvilken diff er den beste? En torsen-lsd? Og hvilken utveksling i diffen bør jeg gå for?
1.6 diffen er svak..
med husmortrim blir den veldig svak.
den "perfekte" diffen er en som har orginal torsen innmat.. utveksling så funker 4.1 diff fint til en 1.6 bil med noe trim. 3.9 går fint sammen med en noe trimmet 1.8 og 3.636 er valget om man skal ha diffen mot en bil med mye power. eller mot 6trinns kasse..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Fant en torsen fra en Miata 2001 SE 5 trinns på Ebay. Det betyr vel at det er en 4.3 diff, som er det samme som 1.6 diffen. Selger kan legge ved nye drivaksler og mellomaksel, pris for pakka $900. Er det en bra pris? Aner ikke prisnivået på disse delene...
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling