Trenger tips til bilsalg

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Trenger tips til bilsalg

Post by knekten »

Heisann folkens.. Da jeg skal selge varebilen min, trenger jeg noen tips..
Bilen er en Hyundai H1 sv 2007 mod (lang utgave )
Den har gått 144000 km og aller servicer er fulgt hos centralgaragen, siden jeg kjøpte bilen ny der for 2 år siden..
Den har nye bremser og nye vinterdekk. reg.reim bytta på 125000
Alt av rep og servicer er det centralgaragen som har gjort.
Bilen er meget strøken og uten skader eller rust.Den har også hengerfeste.
For å løse ut bilen fra GE MONEY, må jeg ut med 120 000 kr. Jeg skjønner jo at jeg ikke vil få detta for bilen, men må prøve å få mest mulig..
Noen tips til hvor og hvordan jeg får best betalt ?
Hilsen Knekten
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

www.finn.no

Fått nok av budkjøring? ;)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Men fra et alvorlig perspektiv, så er du ikke den eneste som har fått nok av lite å gjøre blant sjåfører. Så jeg vil tro det er ganske hardt å få solgt kjerra om dagen. :(

Håper du får tilfredsstillende med cash for den, og lykke til med salget.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Ikke skriv annet enn at reg reim er byttet og utstyrsliste.

Ikke skriv om bulker, striper å andre feil, dette forteller du når interesserte kontakter deg.

Når folk har gått til steget å ringe deg fordi de er interresert så overser folk lettere småfeil enn om de sitter å leser det på nettet og får tenke skikkelig på det.

Enkel og ryddig annonse, 1 eller 2 bilder av interiør, 1 av varerom å 3-4 av bilen utvendig. Verken for mye eller for lite...

Pris bilen smart etter hvordan den vil dukke opp når folk søker på H1 i pris rangert rekkefølge så du ikke ender opp med å komme i pris over en årsmodell nyere eller lignende.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

LoKi wrote:www.finn.no

Fått nok av budkjøring? ;)
Jada kremgutt, jeg skjønner at jeg må bruke FINN.NO.. Men hva er en god annonse tekst f.eks ? Jeg er grønn på sånt, og centralgaragen gir for lite for bilen..
Hilsen Knekten
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

bra, semiproffe bilder, og enten en drøy totalshine på egenhånd, eller en proffshine av hele bilen , førsteinntrykket gjør mye mer enn man skulle tro.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

Harald wrote:bra, semiproffe bilder, og enten en drøy totalshine på egenhånd, eller en proffshine av hele bilen , førsteinntrykket gjør mye mer enn man skulle tro.
Proffshine av bilen er ikke noe problem.. Den er nemlig MEGET strøken.. Kun jeg som har kjørt den, og jeg har tatt godt vare på bilen..
Men bilen er jo full av reklame, og den kan jeg ikke ta av før jeg slutter..
Hvordan gjør bilder seg på FINN med reklame ? Drar det ned eller ?
Hilsen Knekten
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

knekten wrote:
LoKi wrote:www.finn.no

Fått nok av budkjøring? ;)
Jada kremgutt, jeg skjønner at jeg må bruke FINN.NO.. Men hva er en god annonse tekst f.eks ? Jeg er grønn på sånt, og centralgaragen gir for lite for bilen..
Derfor jeg slengte på en seriøs post etterpå, og i tillegg glemte jeg smileyen etter "finn.no". Skjønte hva du mente, og det kom nok ut litt frekkere enn ment :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

LoKi wrote:
knekten wrote:
LoKi wrote:www.finn.no

Fått nok av budkjøring? ;)
Jada kremgutt, jeg skjønner at jeg må bruke FINN.NO.. Men hva er en god annonse tekst f.eks ? Jeg er grønn på sånt, og centralgaragen gir for lite for bilen..
Derfor jeg slengte på en seriøs post etterpå, og i tillegg glemte jeg smileyen etter "finn.no". Skjønte hva du mente, og det kom nok ut litt frekkere enn ment :)
Frekkasen :lol:
Hilsen Knekten
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

mrinzane wrote:Ikke skriv annet enn at reg reim er byttet og utstyrsliste.
Ikke skriv om bulker, striper å andre feil, dette forteller du når interesserte kontakter deg.
Samtidig kan det virke useriøst, og det blir gjerne til at man sløser med andres tid. Personlig synes jeg det er slitsomt å selge bil (har en god del biler under beltet), og opplyser om alt i annonsen slik at jeg slipper masse telefonhenvendelser der jeg må gjenta meg selv. Da sparer man både tid og energi.
Knekten - det er en absolutt fordel å ta bilder uten reklame, men i ditt tilfelle har du vel ikke noe valg med mindre det er magnetreklame.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Når jeg solgte siste beamern la jeg ut alt av feil på Finn, og responsen var forholdsvis lav, men jeg slapp å ta talen for de som ringte.
Jeg solgte riktignok for en ganske lav pris, men jeg tror det gjør seg bra overfor en selger å være ærlig fra starten. Hvis de ringer og samtalen starter med "men dueh, det er et par ting som må nevnes..", så mister kjøper fort tilliten og du kan miste salget alene på grunn av det.
Jeg solgte bilen til andremann som så på den..

Men likevel har Harald et poeng, så det kan vel slå like mye ut begge veier.

Bilsalg er no piss, og spesielt nå som det er så latterlig mye av det.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

Det plager meg no j****g å selge bilen.. Trives godt i den og den er meget pen.. Men men, sånn er det bare..
Hilsen Knekten
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Bare plokker opp ting fra selgerene på jobb ( bilsalg)
Det fungerer godt der. Mulig det ikke blir like bra når man er privat pga. tyngden bak kommentarene.

Men det er ikke vits i at vi diskuterer det, tviler på vi blir enige. Knekten får trekke konklosjoner selv å bestemme selv hva han vil skrive å ikke...
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

mrinzane wrote:Bare plokker opp ting fra selgerene på jobb ( bilsalg)
Det fungerer godt der. Mulig det ikke blir like bra når man er privat pga. tyngden bak kommentarene.
Men det er ikke vits i at vi diskuterer det, tviler på vi blir enige. Knekten får trekke konklosjoner selv å bestemme selv hva han vil skrive å ikke...
Forskjellen ligger i at de selger ikke privat, så tiden de må bruke på salget foregår i arbeidstid. Dessuten er det jobben deres å ta snarveier. Ved privatsalg gjør det innhogg i fritiden, og det er mer personlig ansvar inne i bildet.

Knekten - hvis du risikerer arbeidsledighet e.l er det vel klokere å beholde kassebilen og selge MX5en? Står jo sterkere i arbeidsmarkedet med egen kassebil...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

En ting jeg glemte å si, er at det er 1 år fabrikkgaranti igjen på bilen..
Hyundai har nemlig 3 år og fri km.. :)

Kjakan: Det er en ny jobb på gang. Jeg selger ikke bilen før jeg har kontrakt på den nye jobben...
Hilsen Knekten
Post Reply