E85 konvertering

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 05 Jun 2009, 00:07
Location: Stavanger
Status: Offline

E85 konvertering

Post by Morphinytry »

Har sittet og diskutert med faderen her hjemme om E85 konvertering.
Vi er enige om at drivstoffslanger, bensintanken og pumpa må byttes til noe som tåler spiritus.
Hva annet må man gjøre? Styringa må vel byttes?
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Post by Stehu »

du skal vel ha turbo så styringa må vel byttes uansett :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

er det noen som faktisk har sjekka databladet på slangene og fastslått at de ikke tåler spriten? at sprit og bensin blandes betyr som regel at de har samme egenskaper, og da påvirker de forskjellige materialer ca likt..
litt mer on topic, så er er det viktigste at du får nok drivstoff inn.. mao kommer du langt med bare dyser og styring :)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Post by Banzaibaggen »

Jeg har noen kompiser som konverterer alt de kommer over til E85, senest i dag prøvde vi en 1966 datsun som gikk for fett på bensin. Løsning fyll E85 til blanninga blir riktig :D. Funka fjell :D. Det eneste jeg har hørt som kan by på problem er at enkelte gamle besin filter kan limet som holder filtret på plass løse seg opp. Da tetter filtret for gjennomstrømningen. Bytt til nytt filter og kjør på med ca 30% mere fuel så skal det være i boks. Tenk på at E85 er vanskelig å fyre når det er kalt så det kan hende du må blande med noe bensin for å få start på vinterstid.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Post by siemens »

jeg hadde en jeep en stund, å da kjørte jeg på en blanding av 95 og E85, å bilen starta som vanelig, men det var forsket på (i usa) at dette drivstoffet ville skade motoren over tid, men på jeep forumet var det ingen som hadde fått noe problemer med dette. Men for min del kunne jeg like godt kjørt med 95, for forbruket steg med E85 på tanken, jeep,en min lå på 1,1 med 95, å ca 1,7 med halv tank med E85
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

arildh har kjørt e85 på mazdaspeeden for å teste.. han har sikkert noe å komme med her.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kjørte et par tanker på E85.
Skrev noen linjer om jobben her:
http://www.mazdaspeedy.com/search?q=E85
Ble ikke imponert over toppeffekten jeg bremset men det var kun husmortunet på vei av undertegnede. Lyden og effekten i mellomregisteret ble sterkere men har ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn ass dyno.
Jeg har vel funnet ut at det er lite poeng å kjøre E85 så lenge det ikke er et problem å kjøre på 98 uten tenningsbank.

Bensinpumpa røk en gang i september når jeg var tilbake på 98 RON.
Det er ikke uvanlig på Mazdaspeed så tviler på at det hadde så mye med E85 å gjøre.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply