Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
noen gode forslag til kraftigere stab-stag til 1994 NA 1.8. Har Koni Coilover med Koni fjærer - godkjent og innført i vognkort denne uken! (forrige sats var med Eibach fjærer - originalt fra Koni).
Jeg ønsker bilen noe mer stiv/litt mindre krenging ved Track-days og hard kjøring på svingete veier, men IKKE en banebil, da den er i bruk som hverdagsbil hele året.
Racing Beat har både massive og "hule" stab-stag - noen som har erfaring med noen av disse? Andre seriøse forslag - H&R - noen her ?
RB-54101 Racing Beat Rear Sway bar for '90-00
RB-54104 Racing Beat Hollow Sway bar for '90-93
MOS-902-180 Moss End Links for '90-97 Miata
RB-54121 Racing Beat Sway Bar Brace, 90-95 with P/S
På min gamle NA og sammen med nye foringer vart det som natt og dag!
-andrew-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
flere gode tilbakemeldinger - men ble kanskje ikke så mye klokere
bilen er i utgangspunktet perfekt når det gjelder overstyring - trenger hverken mer eller mindre - men kunne vært enda mer "fast" ved hard kurvekjøring. Forstår da at en for stor sway bar bak kanskje er uheldig.
Racing Beat har også "hule" sway bars - liltt skeptisk til om det kan gjøre samme nytten som massive - men vekten er jo da selvsagt gunstigere. Noen her med tanker rundt dette?
EatonMiata wrote:flere gode tilbakemeldinger - men ble kanskje ikke så mye klokere
bilen er i utgangspunktet perfekt når det gjelder overstyring - trenger hverken mer eller mindre - men kunne vært enda mer "fast" ved hard kurvekjøring. Forstår da at en for stor sway bar bak kanskje er uheldig.
Mitt råd er å gå for samme oppsettet som eg hadde.(en oppgradering både framme og bak)
-andrew-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Jeg har RB sitt hule 1:125 stag fram, og synes bilen funker bra på svingete og kuperte landeveger med det. Jeg beskriver ofte byttet fra originalt til grøvre som å gå fra gamle storslalom-ski til nye carwing-ski. Har også et grøvre RB-stag liggende i boden som etter planen skal monteres bak. Er bare ikke helt sikker på om jeg vil like effekten av det på vinterføre hvis det gjør bilen mer tail happy enn den allerede er.
"poly" foringer og RB stag, så er du der.
RB stagene bak har forresten to hull å velge mellom, så der er det bare å prøve seg fram. jeg har/hadde mine på det stiveste, men det blei noe overstyrt for grip-kjøring.
DrHolm wrote:"poly" foringer og RB stag, så er du der.
RB stagene bak har forresten to hull å velge mellom, så der er det bare å prøve seg fram. jeg har/hadde mine på det stiveste, men det blei noe overstyrt for grip-kjøring.
Har også RB sine swaybars. fornøyd som pokker. Mn jeg kjører ikke med bilen på vinterføre så jeg kan ikke si hvordan bilen oppfører seg der.