Tenkte investere i nye bremseskiver til min 89-Miata.
Er det noen som har formeninger rundt Mx5parts sine EBC Turbo groove: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/475
kontra:
FlyinMiata sine High performance brake rotors: http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=14-10100
Eller finnes det andre standard-dim skiver som fungerer som en god oppgradering fra de originale skivene?
bremseskiver
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
bremseskiver
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Re: bremseskiver
Mitt tips er orginale skiver og klosser fra Centralgaragen med rabbatt via han duden på Mazda OGN. Fungerer SUPER bra for banekjøring med orginal effekt. Jeg har til og med simpel bremseveske.
Ja også fungerer det på veien også.
- mojo-91
- 7200 RPM
Joa. (regner med at det er NA<94 du snakker om, og ikke MSMarildh wrote:Mitt tips er orginale skiver og klosser fra Centralgaragen med rabbatt via han duden på Mazda OGN. Fungerer SUPER bra for banekjøring med orginal effekt. Jeg har til og med simpel bremseveske.

Tenkte bare at når man først skal bytte, så kan man jo oppgradere litt
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Kjører selv med blanke skiver (1.8 skiver) og det funker bra. Har Hawk hps klosser (1.8 klosser) og stålspunnede bremse slanger + 1.8 braketter.
Hvis du uansett må bytte skiver+klosser så er det ikke store forskjellen å oppgradere til 1.8 bremser. Braketter finner du til rundt $80-100. Selve oppgraderingen er bare bytte disse med de orginale (og høyre på venstre side) + snitte opp og bøye tilbake kantene av bremseskjoldet.
Hvis du uansett må bytte skiver+klosser så er det ikke store forskjellen å oppgradere til 1.8 bremser. Braketter finner du til rundt $80-100. Selve oppgraderingen er bare bytte disse med de orginale (og høyre på venstre side) + snitte opp og bøye tilbake kantene av bremseskjoldet.
- mojo-91
- 7200 RPM
Kom over denne sjappa her: Autolink i England. De selger brukt og nytt. Rimelig billig sammenliknet med Mx5parts sine sider.
Kalipper-brakettene ser stygge ut, men det er vel bare å gå over med stålbørste. Samlet pris for 1,8-bremsepakka (uten bremseklosser) kommer på 1922 NOK (pluss frakt og mva)
http://www.autolinkmx5.com/mx-5-mk1-18-192-c.asp
Kalipper-brakettene ser stygge ut, men det er vel bare å gå over med stålbørste. Samlet pris for 1,8-bremsepakka (uten bremseklosser) kommer på 1922 NOK (pluss frakt og mva)
http://www.autolinkmx5.com/mx-5-mk1-18-192-c.asp
- MxMats
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 830
Kjør på.. Har selv handla derfra et par ganger, veldig enkelt og greit. Ang. klosser så ville jeg hørt med Turbohansen som sagt over her, hvis du vil ha orginal mazda.. Ellers er det mye annet å velge i også 

-96 Brg NA8C
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
-04 Bmw 116i
x-93 Mazda 626
X- Peugeot 306
X- Peugeot Spx
- mojo-91
- 7200 RPM
Da har jeg bestillt meg 4stk. brukte kalipper-braketter til 1,8-bremsene.MxMats wrote:Kjør på.. Har selv handla derfra et par ganger, veldig enkelt og greit. Ang. klosser så ville jeg hørt med Turbohansen som sagt over her, hvis du vil ha orginal mazda.. Ellers er det mye annet å velge i også
30 pund stykket synes jeg var en god pris.
De ser ikke ut i måneskinn, men jeg har fått Dremel til jul, så når jeg er ferdig med disse, kommer de til å se nye ut.

Har ikke bestemt meg for skiver enda. De som Autolink selger betegnes bare som "Quality aftermarket replacement to OEM specification."
http://www.autolinkmx5.com/brake-disc-m ... t-16-p.asp
Noen som har erfaringer med diverse bremseskiver, eller har tips om noe som funker bra, og ikke koster en million?
Hadde og vært fint med noen som ikke ruster

- mojo-91
- 7200 RPM
Jeg driver på og kjøper inn litt bremsekomponenter i forbindelse med konverteringen til 1,8 liter-bremsene.
(mottok de brukte brakettene her i dag (Autolink er forøvrig genialt. Raske på labben, rimelige og trekker fra engelsk VAT) Da jeg åpnet esken ble jeg gledelig overrasket over hvor bra brakettene så ut. Det blir ikke mye jobb å få disse til å se nye ut, for å sidet slik
)
Jeg har ikke sjekket statusen på bremseslangene mine enda, men om de og er modne for skifte, hadde det da vært en idé og oppgradert til slike bremseslanger med stålstrømpe utenpå? (braided fuel-hose).
eller er det bare jåleri som koster mer enn det smaker?
(mottok de brukte brakettene her i dag (Autolink er forøvrig genialt. Raske på labben, rimelige og trekker fra engelsk VAT) Da jeg åpnet esken ble jeg gledelig overrasket over hvor bra brakettene så ut. Det blir ikke mye jobb å få disse til å se nye ut, for å sidet slik

Jeg har ikke sjekket statusen på bremseslangene mine enda, men om de og er modne for skifte, hadde det da vært en idé og oppgradert til slike bremseslanger med stålstrømpe utenpå? (braided fuel-hose).
eller er det bare jåleri som koster mer enn det smaker?