short shift kit til mazdaspeed girkasse
Moderator: Styremedlemmer
short shift kit til mazdaspeed girkasse
Som over, noen som vet hvor man får tak i dette til en grei penge?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Re: short shift kit til mazdaspeed girkasse
Sikker på at du vil ha det?
Jeg syntes det var digg på 5 trinns kassen på NA..
men revers ligger nå ved siden av 6 gir.. noe som får meg til å alltid legge den innom femte før jeg legger den bak i sjette..
livredd for å hive den i revers
og det blir nok ikke bedre med short-shift, de burde lagt inn en annen sperre, som å presse ned samtidig eller noe..
er jo bare et ørlite hakk som skiller sporet for 5/6 og revers
Jeg syntes det var digg på 5 trinns kassen på NA..
men revers ligger nå ved siden av 6 gir.. noe som får meg til å alltid legge den innom femte før jeg legger den bak i sjette..
livredd for å hive den i revers

og det blir nok ikke bedre med short-shift, de burde lagt inn en annen sperre, som å presse ned samtidig eller noe..

er jo bare et ørlite hakk som skiller sporet for 5/6 og revers
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Er mye tightere feeling på den, og mye mer merkbart hakk for å dra den ut til Revers.
Jeg har IL sitt shortshift kit for 6-trinns, og kassa ble latterlig mye bedre.
Eneste jeg savner nå (som skal lages på bestilling), er en shifter extension, så girkula kommer høyere.
Girkula kommer veeeldig lavt, når både utveksling og lengde på spaken kortes inn.
-n
Jeg har IL sitt shortshift kit for 6-trinns, og kassa ble latterlig mye bedre.
Eneste jeg savner nå (som skal lages på bestilling), er en shifter extension, så girkula kommer høyere.
Girkula kommer veeeldig lavt, når både utveksling og lengde på spaken kortes inn.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Det var jo meget positivt, spørs om ikke jeg må revurdere da.. savner jo short-shift'en 
Flere med samme erfaring?

Flere med samme erfaring?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
jeg tilpasset shortshiften fra 5trinns kassa til min 6trinns kasse, (jeg hadde allerede 5trinns shortshift liggende).. dette viste seg å ikke være direkte enkelt,med mye spesialmekk. men resultatet ble enormt bra i mine øyne.. jeg skulle i hovedsak ha shortshift for å beholde vettug vandring på girspaken, selv med en mye høyere spak enn normalt(digg på bane/slalom, kort vei fra rattet til kule).
jeg synes shortshift hører hjemme selv på 6trinns kassa. man må ikke ha så lang spak som på min for å få dette til å fungere, min har annerledes utveksling i forhold til normale 6trinns shortshiften. og har vel faktisk merkbart kortere mellom gira enn på orginal bil, selv på den høyden.

jeg synes shortshift hører hjemme selv på 6trinns kassa. man må ikke ha så lang spak som på min for å få dette til å fungere, min har annerledes utveksling i forhold til normale 6trinns shortshiften. og har vel faktisk merkbart kortere mellom gira enn på orginal bil, selv på den høyden.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Harald har kjørt min med shortshift og, så han kan komme med innspill på IL sin shortshift 
-n

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Det er originalt litt kortere vandring på msm kassa. Men skal du ha short shift alla vanlig 5 og 6 trins kasse må du modifisere litt selv da de kittene som er på markedet ikke leveres til msm. Men alt er jo mulig 

Hva slags form for modifisering da?inglar wrote:Det er originalt litt kortere vandring på msm kassa. Men skal du ha short shift alla vanlig 5 og 6 trins kasse må du modifisere litt selv da de kittene som er på markedet ikke leveres til msm. Men alt er jo mulig
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
er det mulig å få tak i stock girspake da? 

1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
bump
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T