Produsent av Biltema Motorolje
Moderator: Styremedlemmer
Produsent av Biltema Motorolje
Jeg fikk høre at det er Statoil som er olje-leverandøren til Biltema.. Noen andre som har hørt om dette?
Helsyntetisk 5w-30 er visst Laserway-olja dems, som koster 250 kr litern. (239,- for 4 liter på Biltema)
Helsyntetisk 5w-30 er visst Laserway-olja dems, som koster 250 kr litern. (239,- for 4 liter på Biltema)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
- Status: Offline
Re: Produsent av Biltema Motorolje
Hørt rykte om det ja. Men også om Mobil1....
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Jeg har jobbet på en Statoil smøreoljefabrikk, og alle Statoil-kannene er identiske med Biltema sine i form, volum og farge. Kannene ble produsert og transportert med Statoil-etiketter på, så hvis Biltema er kunder (fikk aldri info om det) bytter de i såfall etikettene på hovedlageret deres. Mest sannsynlig er det Statoil, da de deler utseende og geografisk område.
Biltema-olje er gull det, eneste bilene jeg har vært borti som ikke tåler det (mye tikking) er mx5ene.
Biltema-olje er gull det, eneste bilene jeg har vært borti som ikke tåler det (mye tikking) er mx5ene.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Og flere andre her inne har stikk motsatt erfaring.Kjakan wrote: Biltema-olje er gull det, eneste bilene jeg har vært borti som ikke tåler det (mye tikking) er mx5ene.
Arildh kjørte jo tom. Biltema helsyntet på MSM på nurburgring.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Ja ikke sant..
Kjører med 5w-30 helsynt på min nå, har funka fett opp til Narvik i hvert fall. Det tikker litt, men det gjorde det før jeg skifta olje også, så det er nok ikke olja sin feil.
Kjører med 5w-30 helsynt på min nå, har funka fett opp til Narvik i hvert fall. Det tikker litt, men det gjorde det før jeg skifta olje også, så det er nok ikke olja sin feil.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- siemens
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 623
jeg kjører med biltema sinn olje, har hørt fra de som jobber der at det er statoil olje.
Har prøvd flere oljer som skal være så innmari bra mot tikking, men jeg har landet på biltema sinn som gjør nesten like god jobb i forhold til en olje jeg måtte gi 5 ganger mere for
Har prøvd flere oljer som skal være så innmari bra mot tikking, men jeg har landet på biltema sinn som gjør nesten like god jobb i forhold til en olje jeg måtte gi 5 ganger mere for
Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Med fare for å virke arrogant, hva så? Vet vi noe om at Statoil oljen er bra eller dårlig? Får litt den der norske vibben om at alt norsk er bra
De fleste hadde vel kjørt på Castrol, Mobil1 eller noe sånt om ikke Biltema. Og for å si det slik, tror ikke det er noen spesielle oljekrav, min NB tikket helt til jeg skifta olje, så gikk det en stund så tikket den igjen, det var på Castrol helsynt.

bixie: Grunnen til at jeg spør, er at jeg har lest at biltema-olje er for dårlig og sånt. Folk påstår at bilen tikker av den olja, og ingenting annet.
I tillegg ønsker jeg å avdekke om det er sant at man betaler 4-5 ganger så mye for samme olja når den blir solgt som Statoil-olje på burgerflipperiene m/bensinsalg.
Så du virker ikke arrogant, jeg skjønner nøyaktig hva du mener
I tillegg ønsker jeg å avdekke om det er sant at man betaler 4-5 ganger så mye for samme olja når den blir solgt som Statoil-olje på burgerflipperiene m/bensinsalg.
Så du virker ikke arrogant, jeg skjønner nøyaktig hva du mener

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Da forstår vi hverandre
For å være ærlig tror jeg det ikke har så mye å bety, folk på Biltema olje tar kanskje og bytter oljen raskere mens folk på dyre oljer føler de da kan kjøre litt lengre, spørs om det er så mye forskjell til slutt da. Bilen jeg kjører nå er oljen viktigere og der er absolutt ingen enige om hva som er bra så jeg tror ikke det er verd å tenke så mye på for dere med denne bautaen av en bil 

Jeg tror forskjellen mellom en god og dårlig olje er hvor lenge den holder seg innenfor API/GL/xx spec . Slik jeg kjører MSMen tror jeg ikke jeg ville kjørt så mye mer enn 5K uansett hvilken olje det var på motoren.
Jeg bytter olje ca. 2 gang i løpet av sommeren. Kanskje et intervall på mellom 2-3K. Jeg ville blitt overrasket om Biltema olje som tappes etter 2-3K Km har dårligere egenskaper enn "høykvalitetsolje" ala Mobil1, Castrol, blahblah har etter 6-10K Km.
Når det er sagt tviler jeg ikke på at det finnes bedre oljer enn Biltema. Omega skal jo være the shizzle. Men for de 2500,- det koster for et oljeskift med Omega får man nesten 10 skift med Biltemaolje.
Jeg kommer til å åpne motoren i løpet av vinteren og kan si i fra om det er noen unormal slitasje på de 13K Miles jeg har kjørt den med Biltemaolje.
Jeg bytter olje ca. 2 gang i løpet av sommeren. Kanskje et intervall på mellom 2-3K. Jeg ville blitt overrasket om Biltema olje som tappes etter 2-3K Km har dårligere egenskaper enn "høykvalitetsolje" ala Mobil1, Castrol, blahblah har etter 6-10K Km.
Når det er sagt tviler jeg ikke på at det finnes bedre oljer enn Biltema. Omega skal jo være the shizzle. Men for de 2500,- det koster for et oljeskift med Omega får man nesten 10 skift med Biltemaolje.
Jeg kommer til å åpne motoren i løpet av vinteren og kan si i fra om det er noen unormal slitasje på de 13K Miles jeg har kjørt den med Biltemaolje.
Det hadde vært supert, Arild. Da får vi til og med noe konstruktivt ut av denne tråden, og da sier jeg meg fornøyd 

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Hadde Biltema solgt olje som er dårligere og lager slitasje på motorer, så hadde det kommet frem for lenge siden, og de hadde hatt et kjempestort økonomisk problem i etterkant ...
-n
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ikke rart din drikker den gylne væske, er jo alt for tynn olje på en gammel motor, 5-50 høres bedre ut..LoKi wrote:Ja ikke sant..
Biltema brukte eg på bilene før, til eg fikk mobil1 til samme pris,, min bil likte biltema, også passaten min får biltema så skal ha castrol ifølge vw konsernet, men da drakk den en liter per 150mil, nå drikker den 1 liter per 700mil.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Klart den drikker mindre av olje som ikke smaker like godtStianOppistov wrote:Ikke rart din drikker den gylne væske, er jo alt for tynn olje på en gammel motor, 5-50 høres bedre ut..LoKi wrote:Ja ikke sant..
Biltema brukte eg på bilene før, til eg fikk mobil1 til samme pris,, min bil likte biltema, også passaten min får biltema så skal ha castrol ifølge vw konsernet, men da drakk den en liter per 150mil, nå drikker den 1 liter per 700mil.

(Må jo være derfor)
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja ikke vet eg, men bilen trivest nå med de røde kannene ifra biltema så har akkurat dem samme spesifikasjonene som castrol, bare prisen og forbruket er bedre, 99.90kr litern mot 280-320kr litern.. Men nå har eg nå bare dårlig erfaring med castrol også da..nope-mx5 wrote:Klart den drikker mindre av olje som ikke smaker like godtStianOppistov wrote:Ikke rart din drikker den gylne væske, er jo alt for tynn olje på en gammel motor, 5-50 høres bedre ut..LoKi wrote:Ja ikke sant..
(Må jo være derfor)
-n

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH