Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kjøpt spylervæske konsentrat får at spylervæsken skulle holde flere minusgrader men F*** 2 late
oppdaget idag at spylervæske tanken har fryst, så ingen sprekker så regner med at den er hel, skal se nøyere imorra da det lyst.
hva bør jeg gjøre, bare kjøre den inn et sted varmt og tine ? vil vell ikke sprekke.
Om du kan kjøre bilen inn og la den stå, er jo det det enkleste.
Den sprekker definitivt ikke når den tiner, da må den ha sprukket allerede.
Vann utvider seg jo når det fryser, ikke når det tiner
Evt. kan du jo skru ut tanken og ta med inn.
Hvordan blandet du konsentratet, og hvor kaldt er det egentlig hos deg?
Biltema sin blandet 1:1 skal takle -30 iallefall.
(så jo nå at den frøs før du fikk blandet nytt).
kjøpte konsentratet for å blande ut fikk ikke gjort dette da det allerede var fryst. forrige spylervæske ser jeg nå at det star -15 på. drit å bruke på vintern ja.....det verste er at den står inne på garasje da..uten varme vell å merke og mulig het til strøm. (leie garasje) må nok inn et varmt sted ja....
krysser fingre og tær på at det ikke har sprekk....
nope-mx5 wrote:Et annet enkelt triks, er jo helt klart å varme med hårføner
(Nei, ingen frisørbilkommentarer her nå).
Bør jo funke ok siden du har strømuttak i garasjen.
-n
er ikke strøm der.
skrev litt lenger oppe på tråden" uten varme vell å merke og mulighet får strøm" når jeg leser gjennom setningen en gang til, er det dårlig fått fram at det ikke er strøm der ja.
men det enkleste for meg er å parkere et varmt sted tenker jeg......
Da har du hatt samme erfaringen som 50% av norges befolkning har hatt: Det ble jo vinter i år også.
Det at spylervesketanken fryser er ikke uvanlig.
Er tanken halvtom: Fyll på varm spylerveske: Sett kanna med spylerveske/konsentrat i varmvann en halv times tid.
Dette burde tine opp det meste.