Bensinpumpe. Noen anbefalinger?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Morphinytry
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Bensinpumpe. Noen anbefalinger?

Post by Morphinytry »

Jeg holder som kanskje noen har fått med seg å konverterer bilen til turbo, noe som går rimelig smertefritt for seg.
Turboen er testet på, men tror ikke den får nok bensin eller trykket er for lavt med originalpumpa.
Er det behov for å bytte pumpe når jeg ikke skal ha mer enn 200-250hk? Eller kan det være noen innstillinger som muligens er feil.
Har ikke montert sprut enda, ettersom det fulgte med en slik styringsenhet med kittet jeg kjøpte av en kompis. Kittet kommer fra FlyingMiata og det var en Vodoobox.
Kittet har tidligere gitt ut 225 hk på en 2002mod MX-5 i Sverige.

Noen anbefalinger av pumpe dersom jeg bør bytte?
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Re: Bensinpumpe. Noen anbefalinger?

Post by Miatapowers »

walbro 255 er poppe på tuningsmarkedet, eg har selv en slik i min nb, og en walbro 190 på min na, men tror nok kanskje det er noen feil innstillinger, man skal jo slippe slike modder med voodoo, da denne forlenger signalet til dysene slik eg har forstått...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Re: Bensinpumpe. Noen anbefalinger?

Post by Harald »

er det fm kit, hør med FM om anbefalinger evnt hjelp til feilsøking.. på såpass enkle kit skal det ikke trenges allverden triksing. spørs selvsagt på trykket du kjører. som stian sier, med bokser som skal overstyre dyser osv, skal det ikke trenges allverden store pumpa, da trykket er tilstrekkelig så lenge den ikke er defekt.. selv på ekstreme effekter(for å være mx5er, vil en walbro 255pumpe klare saken bra)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply